2021-11-02, 22:58
Medlem
MrLevaLivets avatar
Ang Ocugen så körde jag buy the fucking dip på 13,81 idag och det slutade lyckligt för tillfället iaf. Vi stannade på 15,67. Skall bli skoj imorgon, jäklar vilket kaos.
Citera
2021-11-03, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Ang Ocugen så körde jag buy the fucking dip på 13,81 idag och det slutade lyckligt för tillfället iaf. Vi stannade på 15,67. Skall bli skoj imorgon, jäklar vilket kaos.
Starkt jobbat!! Jag följer OCGN, rolig utveckling. Grattis till ett fint dipbuy

För de som känner för att swinga uppenbara positiva kandidater inför kvartalsrapporterna så rekommenderar jag Coinbase och SBB denna vecka, två klockrena företag som inte kan rapportera annat än vinst över estimat. Coinbase rapporterar 9 november, och SBB 4 november (dvs nu på torsdag, imorgon alltså).

AMC & GME verkar vara på väg mot nya höjder återigen för den som missade förra pumpen i juni
Citera
2021-11-03, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Tror man kan köra en snabb trade om större dyk sker efter IPO, alltså efter att öppningen sker, och invänta pöbelns intåg. Inget fabrikat är någon potent utmanare till just TESLA, och man glider på EV-hypen. Inte Lucid heller my man, men det kan komma! Finns såklart en del intressanta konkurrenter, men som i regel haft sin initiala rusning. Nu handlar det om att skala upp produktionen och få ut skiten till marknaden, just som Lucid gör, som jag vet att du gillar!

Gällande mer etablerade företag som trycker ut diverse nya modeller inom EV, kudos till dem. Kommer dock ligga ett slags "stiltje" på marknaden med tanke på den massiva prisökningen som setts på kort tid gällande fossila bränslen. Köpa EV nu eller ligga kvar med hyfsat ny och snålt fossildriven bil, som man slantade upp för ett par år sedan och casha upp för bränslet, även om det är dyrt. När och var blir det mer kostnadseffektivt för gemene man att ta steget över? Det är komplexa frågor. Infrastrukturen håller heller inte kapacitet för att majoriteten ska övergå till EV. Inom fattigare länder så finns det ju absolut INGET som pekar på att man kommer övergå till EV, tvärtom.

Med det sagt. Inte superinsatt inom EV, eller Rivian i sig. Var rätt knapphändig info som användaren kom med gällande Rivian. Ge mig lite mer info tack så kikar jag gärna vidare. Orkar man inte presentera viss info ens i sin rek, då spolar jag ned skiten i toaletten.

Har inte rekat, men känns som att den kan gå upp. Vad jag vet är att amazon äger 20% och kanske Bill Gates har en andel också om jag minns rätt. Amazon ska köpa 100 000 bilar av dem och använda för leveranser. Värderingen blir 60 miljarder USD initialt.

Hur jag fick nys om IPO:n är att jag får en del artiklar om deras bilar i mitt nyhetsflöde på Facebook helt enkelt. Det är mest inlägg från grupper med EV-nördar och de verkar besatta av Rivian precis som många är besatta av Tesla.

Så vi får se hur det går. Jag har en känsla att den kan dubblas rätt fort men det kan nog bli fiasko också. En ren lottsedel.
Citera
2021-11-03, 06:56
Avslutad
Dltx asa Oslo upp 25% igår då de ska notera ett av bolagen på Nasdaq

Ska bli den ledande inom krypto och de är på god väg. Kursmål 150 kr, kurs idag 12 kr
Citera
2021-11-03, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Dltx asa Oslo upp 25% igår då de ska notera ett av bolagen på Nasdaq

Ska bli den ledande inom krypto och de är på god väg. Kursmål 150 kr, kurs idag 12 kr

Tror du på en liknande uppgång även idag?
Citera
2021-11-03, 09:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kjellofhell
Tror du på en liknande uppgång även idag?

Ja inte omöjligt vi får se efter lunch.
Citera
2021-11-03, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Enligt ndtv så godkänner who vaccinet. Samtidigt förlängs godkänd hållbarhet på hyllan till 12 månader vilket också är en stor framgång. Stämmer detta så är det ju två fantastiska nyheter.
Citera
2021-11-03, 13:22
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bewings-hatt
Enligt ndtv så godkänner who vaccinet. Samtidigt förlängs godkänd hållbarhet på hyllan till 12 månader vilket också är en stor framgång. Stämmer detta så är det ju två fantastiska nyheter.
Eyyy. Därför det är rally i premarket.
We like the stock. Idag blir det bamse med mos, räksallad och bostongurka minsann.
Citera
2021-11-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Eyyy. Därför det är rally i premarket.
We like the stock. Idag blir det bamse med mos, räksallad och bostongurka minsann.
Det är nu det känns fint att man gick bananas i förra veckan. Fegade ur i dippen igår runt 12 skulle lastat mer. Men sitter hyggligt tung hör då det blir till att hålla i sig idag. Ska bli intressant att se vart vi tar vägen idag. Bra volymer i föehandeln.
Citera
2021-11-03, 14:09
Medlem
stockcocks avatar

https://youtu.be/XDT9Aok3QXE
Citera
2021-11-03, 15:03
Medlem
vad händer med ocugen?? Klappar ihop fullständigt
Citera
2021-11-03, 15:21
Medlem