2021-11-02, 08:07
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Du har tydligen inte förstått att Esbjörn är en gammal man och att detta år varit mycket uppslitande och prövande för honom, vilket hans juridiska ombud framförde i samband med förlikningen.
Att sitta i domstol med massmedial bevakning och ha en politiker med svada som motpart tror jag de flesta av oss skulle ducka för, vare sig vi hade rätt eller inte. Ännu jobbigare om man är 82 år och aldrig varit i dylikt sammanhang. Tänk dig själv med media som sticker upp en mick under näsan på en och fotografer som klickar vid varje mimik

Att få en mick uppkörd efter att ens ombud har bjudit in journalister är något som de borde ha tänkt på om det nu är ett stort problem för Esbjörn.

På min näthinna har fastnat det övergrepp som begicks på Esbjörn då han förleddes att skriva på en generalfullmakt samt att man försökte ta över hans liv som godman.
Vi får hoppas att han kommer ur klorna på dessa satans kärringar.
2021-11-02, 09:29
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Du har tydligen inte förstått att Esbjörn är en gammal man och att detta år varit mycket uppslitande och prövande för honom, vilket hans juridiska ombud framförde i samband med förlikningen.
Att sitta i domstol med massmedial bevakning och ha en politiker med svada som motpart tror jag de flesta av oss skulle ducka för, vare sig vi hade rätt eller inte. Ännu jobbigare om man är 82 år och aldrig varit i dylikt sammanhang. Tänk dig själv med media som sticker upp en mick under näsan på en och fotografer som klickar vid varje mimik

Esbjörn har med alla medel försökt att få Ebba backa från affären. I senaste förhandlingen erbjöd han också att han skulle betala Ebba över en miljon kronor om hon drog sig ur affären. Men icke.

I samband med förlikningen så sa Esbjörns juridiska ombud Per Hans Berg

citat; Esbjörn har hela tiden känt sig lurad vid husköpet. Han har känt sig bearbetad och inte fullt ut vetat vad han skrev på vid avtalstillfället. Slut citat

Det där har fastnat på min näthinna och ser detta framför mig så fort Ebba syns i rutan. Tycker hon känns som en fullblodsegoist, en helt oempatisk diva. En sund människa agerar inte på det här viset

Det massmediala pådraget är faktiskt helt och hållet Esbjörn och hans anhangs fel. Istället för att sätta sig ner och diskutera/förhandla bakom stängda dörrar som normalt folk hade gjort, så tog de till utpressning via media som första alternativ.

Hade Esbjörnsidan hållit käft, hade Ebba inte gått ut i media och vi hade inte vetat om någonting. Ungefär som med de flesta andra affärer kända personer gör, där vi aldrig får reda på någonting.

Esbjörn har med alla medel utom de rätta, försökt få Ebba att backa. Målar man in någon i ett hörn, där bara kapitulation och anfall finns kvar som alternativ, så måste man räkna med att alla kapitulerar inte. Ebba gjorde inte det iallafall.

Erbjöd Esbjörn Ebba en miljon? Är det offentliga fakta, eller insiderfakta? Men egentligen är det skitsamma, en miljon vs sitt rykte är det väsentliga. När Esbjörn et al under ett års tid offentligt har utmålat Ebba som klandervärd på alla sätt och vis, så handlar det inte längre om pengar tror jag. Ebba hade nog kunnat tänka sig att backa och ta alla sina kostnader, om Esbjörnsidan gick ut och offentligt gjorde en ordentlig avbön och erkände sitt fulspel.
2021-11-02, 11:43
Moderator
Strix m/94s avatar
OT-tjafs raderat.

Strix/Mod
2021-11-02, 13:50
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Lilla vän, Ebba är en förtroendevald partiledare för ett riksdagsparti, tycker du inte att hennes moral rimligen borde ligga lite högre än Esbjörns, än oss vanligt dödliga?
Det juridiska har inte ens fått prövas, det tordes inte Ebba, men hur det än gått så borde Ebba backat förra hösten, allt annat är bullshit.

Precis. Hennes moral skall vara högre. Och det är precis det hon visar upp här.
Bindande avtal med Esbjörn har undertecknats. Eftersom avtal skall hållas står hon på sig och till slut ger Esbjörn med anhang upp.

Utgår från att hennes moral även hänger med i det dagliga jobbet. När hon som politiker tar ett beslut, då är det fan så och inget jävla velande.
2021-11-02, 13:54
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Uppenbarligen tordes inte heller Esb att få det juridiska prövat - eller varför gick han med på förlikning? Oavsett vems initiativ det var, så krävdes det att båda parter var överens för att få till en förlikning. Hade Esb med ombud varit säkra på att de hade juridiskt rätt, så hade de ju bara kunnat låta målet gå vidare till prövning, men av någon anledning gjorde de ju inte det - trots att han inte ens fick mer betalt för fastigheten än vad man ursprungligen avtalat.

När man har en öppning med förslag som inte betyder skit för målsägaren är det mycket vanligt att man väljer förlikningsvägen. Dra det i domstol innebär bara ökade kostnader för ingenting.
Ebba hade med allra största säkerhet vunnit, med ett utslag som säger att hon har rätt till kåken.
Men det hade kostat ytterligare kanske en 20-30 tusen.
2021-11-02, 17:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Vad behöver Ebba skyddas mot?? hon har redan fått sitt hus och samvetet är vit som snö.
Du och dina polare i BPFC däremot har lite att skämmas för.

Om Ebba nu har någon polare i Uppsala stad är det väl kanon, då kanske hon får rensa upp lite i träsket som ligger utanför hennes nu rätt äckliga tomt, det är hon väl värd efter detta bedrägeriförsök från team Esbjörn......

Ebba-Elisabeth Busch har blåst en äldre man i denna affär, det var noga uträknat från första kontakten förra sommaren.
Det som dock hon inte kunde drömma om var att Esbjörn hade en egen vilja, han blev i ruta ett förblindad av Ebba-Elisabeths urringade överdel när hon svansade runt om honom, senare vaknade dock Esbjörn till och förstod att han blivit lurad och där börjar denna soppa.
En soppa vilken Ebba-Elisabeth kommer att begå brottsliga handlingar, innan dess en massa lögner om hur allt gick till första 7-8 veckorna, är hon en lämplig ledare för ett kristet riksdagsparti, nej Ebba-Elisabeth är absolut inte lämplig för den uppgiften.
Senast redigerad av LawNumberSix 2021-11-02 kl. 17:38.
2021-11-02, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Ebba-Elisabeth Busch har blåst en äldre man i denna affär, det var noga uträknat från första kontakten förra sommaren.
Det som dock hon inte kunde drömma om var att Esbjörn hade en egen vilja, han blev i ruta ett förblindad av Ebba-Elisabeths urringade överdel när hon svansade runt om honom, senare vaknade dock Esbjörn till och förstod att han blivit lurad och där börjar denna soppa.
En soppa vilken Ebba-Elisabeth kommer att begå brottsliga handlingar, innan dess en massa lögner om hur allt gick till första 7-8 veckorna, är hon en lämplig ledare för ett kristet riksdagsparti, nej Ebba-Elisabeth är absolut inte lämplig för den uppgiften.
Så förlikningen är inte ett uttryck för hans vilja? Har hans ombud lurat honom att skriva på? De kanske tillhör Ebba-klanen?

Det är förmodligen du som ljuger mest.
2021-11-02, 18:51
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Vilka brottsliga handlingar (observera plural här) har Ebba begått? Förtalet är en brottslig handling, men vad mer har hon på sig för domar eller erkännanden om brott?
2021-11-02, 20:09
Medlem
JoseyWaless avatar
Citat:
Hej igen LN6,
Väntar fortfarande med spänning på dina värderingar du tjatade om förra hösten, är dom på gång?
2021-11-03, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Är inte du som gjort kvinnohatande musik?
Anser du att du får förtala och hata kvinnor hur som helst? Anser du att är oskyldig för anklagat en kvinna för flera saker utan bevis?
Har du bevis för åldringsbrott och varför har du inte anmält det till polisen?

Hoppas du kommer erkänna för dig själv att ditt hat mot kvinnor är ett problem och du söker efter hjälp innan du gör något hemskt. Som köra på någon oskyldig flicka

Har ingen aning om vad du snackar om, upplys mig gärna.

Jag har iallafall inte kopplat in ett gäng branch-kompisar och bearbetat en 80-plussare till att skriva bort sin gård billigt under en pandemi där gamla hålls isolerade, det vet jag.
Hade jag blivit påkommen hade jag inte ljugit om det.

Jag hade inte heller spridit rykten om åldringen och hans familj och sen förtalat ombudet.

Erkänt förtalet, sen tagit tillbaka det.

I synnerhet inte om jag varit partiledare för ett parti som säger sig värna goda värderingar.
2021-11-03, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Har ingen aning om vad du snackar om, upplys mig gärna.

Jag har iallafall inte kopplat in ett gäng branch-kompisar och bearbetat en 80-plussare till att skriva bort sin gård billigt under en pandemi där gamla hålls isolerade, det vet jag.
Hade jag blivit påkommen hade jag inte ljugit om det.

Jag hade inte heller spridit rykten om åldringen och hans familj och sen förtalat ombudet.

Erkänt förtalet, sen tagit tillbaka det.

I synnerhet inte om jag varit partiledare för ett parti som säger sig värna goda värderingar.

Så du känner inte ens till din egna musik som du gjort?

Du har spridit rykten om Busch.
Du anklagat Busch att begått brott utan bevis eller anmält det.
Har du ens bevis för de ska ha bearbetat esb eller är det något som du har hitta på som allt annat du har skrivit i tråden?
Sommarstuga, inte gård btw och har du verkar ha fel om priset också.

Hon erkände förtalet och inte tagit tillbaka det.

Tur att du inte är partiledare för något parti med tanke på dina värderingar.
2021-11-03, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Så du känner inte ens till din egna musik som du gjort?

Du har spridit rykten om Busch.
Du anklagat Busch att begått brott utan bevis eller anmält det.
Har du ens bevis för de ska ha bearbetat esb eller är det något som du har hitta på som allt annat du har skrivit i tråden?
Sommarstuga, inte gård btw och har du verkar ha fel om priset också.

Hon erkände förtalet och inte tagit tillbaka det.

Tur att du inte är partiledare för något parti med tanke på dina värderingar.

Ebba har ju själv sagt att Esbjörn tackade nej flera gånger innan hon och hennes kompisar övertalade honom att skriva på.

Nej, tur att jag inte är partiledare för KD, man måste tydligen vara en person som är beredd att gå över lik, ljuga och förtala för att kunna få den posten.

Till slut fick hon sin sjötomt, men förtroendet hos svenka folket är förbrukat och partiet är nu på väg ut ur riksdagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in