2021-11-03, 10:59
Medlem
texashatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Vad menar du nu då, inga mediciner eller vacciner har skyddseffekt 100% och biverkning 0%. Det har ju gått många, många månader med massvaccinering och ännu har inget hänt. Men ja, vi får vänta ännu längre och se som du säger. Men med tanke på att vaccinet av vissa påstås vara så farligt, men man ännu ej kan påvisa massor av döda eller mängder av skadade så kan man väl ändå säga att det hittills är till vaccinets favör? Och på vilket sätt är vaccinet bedrövligt dåligt skydd menar du det har talats om 90-97 % beroende på vilket vaccin så, istället har undersökningar visat att vaccinet oftast har en god skyddseffekt.

https://www.mynewsdesk.com/se/sus/pressreleases/ny-studie-hoeg-skyddseffekt-en-vecka-efter-andra-dosen-med-pfizers-vaccin-3093034

Är det den ”goda skyddseffekten” som orsakar den skenande rädslan hos de vaccinerade?
Citera
2021-11-03, 11:07
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av texashatt
Är det den ”goda skyddseffekten” som orsakar den skenande rädslan hos de vaccinerade?

Vet ej, har du några länkar? Har inte träffat några rädda vaccinerade själv. Svårt att veta också eftersom jag själv inte är vaccinerad.
Citera
2021-11-03, 11:23
Medlem
JeffDaviss avatar
Nu har det snart gått ett år sen folk började vaccineras. När kommer denna massdöd som ni snackar om? Själv mår jag prima efter två sprutor. Absolut noll biverkningar.
Citera
2021-11-03, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Nu har det snart gått ett år sen folk började vaccineras. När kommer denna massdöd som ni snackar om? Själv mår jag prima efter två sprutor. Absolut noll biverkningar.

Samma här och jag undrar samma sak.
Citera
2021-11-03, 12:47
Medlem
xx77dds avatar
Sedan 1981 har det dött över 33 miljoner människor i AIDS. (googla)
Men vart är vaccinet för det? (finns bara stoppmediciner)

Nej visst ja, hoppsan! Lång och NOGGRANN forskning visade att det inte går att skapa ett vaccin mot virus som muterar....

Men vad sjutton, skapa lite panik och hysteri, så kan vi kränga ett hopkok utan godkännande ändå...
Citera
2021-11-03, 13:07
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xx77dd

Nej visst ja, hoppsan! Lång och NOGGRANN forskning visade att det inte går att skapa ett vaccin mot virus som muterar....

Men vad sjutton, skapa lite panik och hysteri, så kan vi kränga ett hopkok utan godkännande ändå...

Nähä. Vad är det då ett par miljarder pers fått insprutat i armen?
Citera
2021-11-03, 13:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirpaLirpa
Samma här och jag undrar samma sak.

Som tur är fick varken domedagsprofeterna som trodde att viruset skulle utrota mänskligheten eller de som trodde att vaccinen skulle utrota mänskligheten rätt.

Om det är EN grej jag lärt mig sen pandemin började så är det att sitta still i båten och inte hoppa på första bästa åsiktståg. Chilla för fan.
Citera
2021-11-03, 13:19
Medlem
mvpys avatar
Citat:

Faktum är att ett vaccin mot HIV testas nu på människor för första gången i världshistorien. Det är tillverkat av ett företag som heter moderna och bygger på mRNA-tekniken.
Citera
2021-11-03, 13:59
Avslutad
"Jag känner en som..."

Jaha, jag känner 0 som har dött av viruset och 0 som har dött av vaccinet. Jag känner 2 som har hamnat på sjukhus pga viruset och 1 som har hamnat på sjukhus pga vaccinet.

Vad ska jag eller någon annan med den infon till när det gäller pandemin i allmänhet? OM jag skulle utgå ifrån min egen bekantskapskrets så har både viruset och vaccinet varit helt ofarligt för 99 %. Och det fåtal som har drabbats av virus/vaccin har blivit ungefär lika sjuka.

Edit: Det kan dock tilläggas att jag anser att det finns goda skäl att granska läkemedelsindustrin mer och jag anser att alla allvarliga biverkningar ska fram och diskuteras.

Dessvärre är ju debattklimatet på en nivå där man lätt hamnar i samma fack som de som pratar om massdöd och lik staplade på högar. Som vissa pratar om redan innan någon ens tagit en spruta och utan några bevis eller tecken på en katastrof.

Men så är det ju med hela den här pandemin, som i mina ögon nästan bara består av antingen grova överdrifter och bagataliseringar där jag har svårt att hålla med någon sida. Men det hör väl lite till sakens natur oavsett fråga att de mest högljudda rösterna syns och hörs mest och "tenderar" att dramatisera/bagatalisera. Medans de som står nånstans däremellan och vill ha en mer saklig diskussion och är öppen för att de kanske inte har alla svar från dag ett har flytt fältet förlängesen...
Senast redigerad av sjelvefan 2021-11-03 kl. 14:19.
Citera
2021-11-03, 14:57
Medlem
Oj vad många som dött av vaccinet
Citera
2021-11-03, 15:13
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Alla virus muterar, problemet med HIV är att det muterar snabbt och på ett sätt som ändrar den del av viruspartikeln som kroppen känner igen. Jämför med mässlingsvirus, som även det muterar, men inte på ett sätt som ändrar den del som känns igen.
Citera
2021-11-03, 16:38
Medlem
Citat:

Det finns medicin som förhindrar HIV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in