2021-11-03, 11:23
Medlem
Das_Davves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Man måste komma ihåg att hon inte är ensam att ta detta dåliga beslut..hon har chefer över sig som troligen gillat och uppmuntrat reportaget. Nina är inte särskilt skarp det märker man när man ser henne på redaktionen när hon ska agera grindvakt. Det är pinsam cringe att se.

Visst är det förmodligen så. Det är dock Nina som har genomfört intervjun och författat artikeln. Om hon inte kan stå för vad hon skriver så ska hon kanske söka sig till en annan bransch.

Vidare anser jag att hon borde ha haft civilkurage nog att stå upp mot sin chef och vägrat genomföra intervjun ifall hon fick order om att mörka våldtäkten.

Men nu är vi inne på spekulationer, ingen av oss vet hur snacket mellan Nina och hennes chefer gick.
Citera
2021-11-03, 11:24
Medlem
Ratads avatar
Hela upplägget stank av sensationsjournalistik, bad boy-click bait och en egotripp Nina och Dumle.

De här jävla "tala ut"-artiklarna med "missförstådda bad boys" som dyker upp då och då hör hemma i tantsnuskböcker. Inte på en nyhetssida. Mindre trosfuktsreportage och mer kalla fakta tack. Om Nina känner sig kränkt så beror det till stor del på att hon är helt i otakt med sin potentiella läsekrets och samtiden. Redaktionschefen ska också ta en stor del av skiten som valde att släppa igenom detta. Alla är som gamar på Einárs finniga lik. Media, "polarna" och Spotify.

Nina får väl snyfta över sin latte och ta fram Dumlebilderna och ta lite på sig själv i lägenhetsmisären.
Citera
2021-11-03, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Har Expressens chefredaktör kommenterat artikeln någonstans?

Vem är det ens nuförtiden? Funderade också över vilken redaktör som släppte igenom det. “Övergreppet här, ere övergrepp i rättsak eller vadå?”
Citera
2021-11-03, 11:28
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Men nån gräns finns väl?

Hon är ju ingen ond människa. Tycker egentligen hon verkar rätt modig. Jag beundrar nog mer än vänsterjournalist med integritet än de vanliga representanterna som bara flyter med det som råkar vara på tapeten.

Inte ond? Är du sjuk i huvudet eller?

Detta feministluder är uppenbarligen genomond.
Senast redigerad av Cuckslayer 2021-11-03 kl. 11:37.
Citera
2021-11-03, 11:31
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Men vad hjälper det offret att hata på Nina?

Man kan göra något konstruktivt istället.

För övrigt tycker jag artikeln hon skrev var intressant. Att hon inte nämnde gruppvåldtäkten ser jag inte som något större fel på det hela taget. Det var inte därför jag läste den. Det är viktigt att man får höra de här gangstrarnas egen berättelse ibland också.

Vem har sagt någonting om att vi hatar på Nina för att hjälpa BO?

Vi hatar på Nina helt enkelt för att hon är ond rakt igenom.
Senast redigerad av Cuckslayer 2021-11-03 kl. 11:34.
Citera
2021-11-03, 11:34
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das_Davve
Visst är det förmodligen så. Det är dock Nina som har genomfört intervjun och författat artikeln. Om hon inte kan stå för vad hon skriver så ska hon kanske söka sig till en annan bransch.

Vidare anser jag att hon borde ha haft civilkurage nog att stå upp mot sin chef och vägrat genomföra intervjun ifall hon fick order om att mörka våldtäkten.

Men nu är vi inne på spekulationer, ingen av oss vet hur snacket mellan Nina och hennes chefer gick.
Detta.

Som vuxen arbetstagare hade hon alla möjligheter i världen att tycka till om cheferna bestämde att det skulle läggas upp som ett trosfuktsreportage. Och cheferna hade å sin sida alla möjligheter att stoppa och/eller redigera om reportaget om det var hon som knåpat ihop ett snyftigt, och osmakligt, reportage.

Jag antar att både Nina och redaktionsledningen på Sexpressen bryr sig om Värdegrunden™. Problemet med dessa Goda™ är att de inte följer den speciellt noga eller tolkar betydelsen helt fritt.
Citera
2021-11-03, 11:34
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Är det inte lite väl onödigt att ägna flera dagar åt att spy galla över henne för att hon kallade en grov våldtäkt för ett övergrepp?

Inte för att jag någonsin försvarat en journalist tidigare. Men man får betänka att lågbegåvade och narcissistiska personer med vänsterblivenhet inte kan hjälpa att de är som de är.

Om man skall skriva en djuplodande artikel om Sachit vilket i sig är ok och intressant innebär det att man oundvikligen ger möjlighet åt honom att breda ut sig. Då måste man också vara väldigt tydligt med vad han gjort sig skyldig till.

Att sedan användare här ser det som en möjlighet att spy galla över Svanberg för allt möjligt är en annan sak och det är tydligt att det går rätt mycket till överdrift. Även om anklagelserna om idolporträtt förstås alltid har visst fog för sig när en brottslings liv blir föremålet för en artikel. Men jag håller med om att där överväger intresset för att förstå vad det här är för personer.
Citera
2021-11-03, 11:36
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Vem är det ens nuförtiden? Funderade också över vilken redaktör som släppte igenom det. “Övergreppet här, ere övergrepp i rättsak eller vadå?”
Med tanke på hur nedbantat allt är och hur viktigt Sexpressen kände att denna fortsättning på Einárfallet är så kanske ingen höjdare tittade på det. De visste att det skulle bli läst - då ska det bara ut fort som fan. Även om det osmakligt.
Citera
2021-11-03, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Detta.

Som vuxen arbetstagare hade hon alla möjligheter i världen att tycka till om cheferna bestämde att det skulle läggas upp som ett trosfuktsreportage. Och cheferna hade å sin sida alla möjligheter att stoppa och/eller redigera om reportaget om det var hon som knåpat ihop ett snyftigt, och osmakligt, reportage.

Jag antar att både Nina och redaktionsledningen på Sexpressen bryr sig om Värdegrunden™. Problemet med dessa Goda™ är att de inte följer den speciellt noga eller tolkar betydelsen helt fritt.

Japp, de leker dumma.
Citera
2021-11-03, 11:37
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Om man skall skriva en djuplodande artikel om Sachit vilket i sig är ok och intressant innebär det att man oundvikligen ger möjlighet åt honom att breda ut sig. Då måste man också vara väldigt tydligt med vad han gjort sig skyldig till.

Att sedan användare här ser det som en möjlighet att spy galla över Svanberg för allt möjligt är en annan sak och det är tydligt att det går rätt mycket till överdrift. Även om anklagelserna om idolporträtt förstås alltid har visst fog för sig när en brottslings liv blir föremålet för en artikel. Men jag håller med om att där överväger intresset för att förstå vad det här är för personer.
En ordentligt infoga ruta om vad han ställt till med skulle ha varit på sin plats.
Citera
2021-11-03, 11:44
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Krav från våldtäktsmannen i fråga för att det skulle bli lyckat pr-jippo. Bevis på noll integritet att släppa igenom det.

Självfallet är det så och man kan ju även fundera på vilka krav våldtäktsmannen tilläts ställa på ersättning. Att hon gick med på att släta över en grov våldtäkt tyder ju på att hon ville göra det här reportaget till vilket pris som helst.

Det finns inga förmildrande omständigheter i hennes och Expressens agerande.
Citera
2021-11-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

Håller med om att man ska skriva en artikel med honom samt intervju, det ÄR intressant, det är ju ett fenomen.

Men Svanberg SKA ha skit för att hon inte nämner att han är DÖMD gruppvåldtäktsman. Mycket skit. Det handlar desdutom om en tonåring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in