2021-11-03, 10:50
Medlem
LiquidTensions avatar
Viktig TS.
Nina Svanberg är uppbenbart aktivist och hennes gärning(ar) ska inte relativiseras eller glömmas bort. Hon förtjänar all skit som kommer hennes väg och mer därtill.

Det vore intressant om någon annan tidning lät den gruppvåldtagna tjejen komma till tals som en replik på Svanbergs idoliserande reportage om våldtäktsmannen. Det vore förödande för Nina Svanberg och Expressen.
Senast redigerad av LiquidTension 2021-11-03 kl. 11:03.
Citera
2021-11-03, 10:55
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Wennstam tillhör ju den intersektionalistiska sekten som skuldbelägger ansvarsfulla svenska män som råkar säga något plumpt och olämpligt som kvinnohatare men är pip tyst om alla hypermaskulina utlänningar som ser ner på allt och alla i samhället och som är de verkliga förtryckarna utan att bidra med något för ett progressivt samhälle

Charlataner allihopa.

Autocorrect, Wennstam ska det vara ja. Jo jag tänker ändå att någon som hon skulle kunna se det jobbiga i att bjuda in våldtäktsman (oavsett etnicitet) till machosexig fotosession och göra reklam för låtsläpp. Finns så mycket i den intervjun att ta av så det borde hända. Fler än flashbackdrevet måste ha frågor. Gärna någon som vill diskutera det sansat utan att komma med egna hot om våld och våldtäkt... sänker lite trovärdighet det med.
Senast redigerad av reptileking 2021-11-03 kl. 10:58.
Citera
2021-11-03, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Das_Davve
Jag tycker definitivt att Nina kan räknas som en ond människa. Hur tror hon att flickan som blev bestialiskt gruppvåldtagen med pistol mår när hon får se sin våldtäktsman på löpsedeln? Vilka sår river det inte upp hos henne?

Det är även talande för Nina Svanbergs narcissistiska världsbild att det är synd om henne, för att hon har fått ta emot kritik för idolporträttet av den gängkriminella våldtäktsmannen. Våltäktsoffret skiter hon högaktningsfullt i.

Det är så att man kräks lite i munnen faktiskt.

Japp. Helt rätt. Total haveri, den intervjun. Titta bara på bilderna, det är ju en relativt attraktiv man (mycket tack vare ljussättningen) men han är också PSYKOPAT. Han GRUPPVÅLDTOG en tonårig tjej.
Citera
2021-11-03, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Das_Davve
Jag tycker definitivt att Nina kan räknas som en ond människa. Hur tror hon att flickan som blev bestialiskt gruppvåldtagen med pistol mår när hon får se sin våldtäktsman på löpsedeln? Vilka sår river det inte upp hos henne?

Det är även talande för Nina Svanbergs narcissistiska världsbild att det är synd om henne, för att hon har fått ta emot kritik för idolporträttet av den gängkriminella våldtäktsmannen. Våltäktsoffret skiter hon högaktningsfullt i.

Det är så att man kräks lite i munnen faktiskt.

Men vad hjälper det offret att hata på Nina?

Man kan göra något konstruktivt istället.

För övrigt tycker jag artikeln hon skrev var intressant. Att hon inte nämnde gruppvåldtäkten ser jag inte som något större fel på det hela taget. Det var inte därför jag läste den. Det är viktigt att man får höra de här gangstrarnas egen berättelse ibland också.
Citera
2021-11-03, 11:00
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Är det inte lite väl onödigt att ägna flera dagar åt att spy galla över henne för att hon kallade en grov våldtäkt för ett övergrepp?

Inte för att jag någonsin försvarat en journalist tidigare. Men man får betänka att lågbegåvade och narcissistiska personer med vänsterblivenhet inte kan hjälpa att de är som de är.

Det är viktigt att komma ihåg att det var en medveten handling av denna "feminist" att mörka gruppvåldtäkten genom att i förbifarten kalla det "övergrepp". Det var inget misstag. Det gör det hela ännu värre.
Citera
2021-11-03, 11:03
Medlem
sherms avatar
Citat:
Är det inte lite väl onödigt att ägna flera dagar åt att spy galla över henne för att hon kallade en grov våldtäkt för ett övergrepp?
Nej tvärt om är det nödvändigt att peka ut och hetsa mot syndabockar. De ska inte ges någon nåd.
Citera
2021-11-03, 11:05
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension
Det är viktigt att komma ihåg att det var en medveten handling av denna "feminist" att mörka gruppvåldtäkten genom att i förbifarten kalla det "övergrepp". Det var inget misstag. Det gör det hela ännu värre.

Krav från våldtäktsmannen i fråga för att det skulle bli lyckat pr-jippo. Bevis på noll integritet att släppa igenom det.
Citera
2021-11-03, 11:08
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Om han “bara” rånade hade jag kunnat förstå det. Men gruppvåldtäkt? Ugh.
Det där är iofs inte samma journalist-tjej. Det är dock ett fenomen det där med kvinnor som inte kan låta bli att glittra med ögonen när de träffar "coola" bad boys. Vissa ser "Che Guevara" i dem verkar det som.
Citera
2021-11-03, 11:08
Medlem
Das_Davves avatar
Citat:
Men vad hjälper det offret att hata på Nina?

Man kan göra något konstruktivt istället.

För övrigt tycker jag artikeln hon skrev var intressant. Att hon inte nämnde gruppvåldtäkten ser jag inte som något större fel på det hela taget. Det var inte därför jag läste den. Det är viktigt att man får höra de här gangstrarnas egen berättelse ibland också.

Det handlar om respekt för en människa som har utsatts för ett fruktansvärt brott. Det begriper alla som har ett uns empati.

Nina har i egenskap av journalist för en av landets största kvällstidningar ett ansvar för det hon skriver.

I artikeln framställer hon den kriminelle som häftig och cool. Hon skriver inte om våldtäkten eftersom att hon vet att en förkrossande majoritet betraktar slika handlingar med en avgrundsdjup avsky.

Hon har missbrukat sin ställning som journalist. Den naturliga påföljden är då givetvis att folk blir arga.
Citera
2021-11-03, 11:14
Medlem
ppp333s avatar
Man måste komma ihåg att hon inte är ensam att ta detta dåliga beslut..hon har chefer över sig som troligen gillat och uppmuntrat reportaget. Nina är inte särskilt skarp det märker man när man ser henne på redaktionen när hon ska agera grindvakt. Det är pinsam cringe att se.
Citera
2021-11-03, 11:14
Medlem
Asmodeusvults avatar
Har Expressens chefredaktör kommenterat artikeln någonstans?
Citera
2021-11-03, 11:21
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Man måste komma ihåg att hon inte är ensam att ta detta dåliga beslut..hon har chefer över sig som troligen gillat och uppmuntrat reportaget. Nina är inte särskilt skarp det märker man när man ser henne på redaktionen när hon ska agera grindvakt. Det är pinsam cringe att se.

Om den intervjun blev annorlunda än hon tänkt tycker jag hon borde ha tagit avstånd från den. Känns som att fotografen borde tänkt annorlunda, långa partier där D promotar sin rap borde tagits bort helt. Några minuter i mitten där han berättar om våldet hade räckt bra. Kan inte förstå att den släpptes igenom som den var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in