2021-11-03, 10:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Normalt ska man ta va studio g's säger i låtar med nypa med salt.

Men här försöker Einar få något sagt. Han var nog fett förnedrad och mådde skit efter allt som hänt. När dom sen lura i han döda h's bror så fanns det ingen återvändo.

Dessutom visste ändå alla vem som låg bakom med och varför så lika bra försöka leka Allan på grejen oxå.

Snuten vet oxå Einar är bakom mordet men inget som går bevisa.

Om du tänker efter varför ska han säga så i en låt efter en låt efter allt som hänt om han inte menar allvar.

Det var hans sätt att komma in i matchen igen. Eller det va det dom viska i hans öra i alla fall.
Jag har hört precis ingenting i dessa låtar som behöver innebära någonting om Dara, men det spelar iof ingen som helst roll för trådens ämne. Om "alla vet" så är det ju ändå en "sanning" på gatan och ett motiv.
Dessutom ser vi att NG var knuten till DP och HH oavsett varför han var detta.
Citera
2021-11-03, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
De 6 männen, var av ZE är en, är punktmarkerade av polisen pga att de misstänks sitta på information om mordet som de undanhåller polisen, ja.

På tal om "de 6";
Den "taxi" som Dumle ringde före och efter mordet (eller vad/ varför han nu ringde) kan vara den släkting till honom som ska vara den 6:e på polisens lista.

Borde väl vara:
1. Z.E
2. Den där Kr*ST*an
3. Adel
4. Dumle
5. Le*s
? Leksell
? Den vars namn stod i blodpölen
? Eller då ”taxichauffören”. Men det är väl bara Dumles egna utsago. Polisen har endast gått ut med att han ringde en kriminell kompis före och efter mordet. Att de skulle ringt en taxi kan vara helt påhittat.
Citera
2021-11-03, 10:29
Medlem
Jag fått 100%ig info om Lite saker

Einar har skickat sicarios på flera personer tidigare

T.ex samir från Vällingby som blev skjuten i armen blev skjuten av Nisses sicarios, pga Yosef key (som är nisses nära vän från bagis) hade problem med samir. Fick då även höra nisse skickade sicarios ”höger o vänster”
Citera
2021-11-03, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Jag fått 100%ig info om Lite saker

Einar har skickat sicarios på flera personer tidigare

T.ex samir från Vällingby som blev skjuten i armen blev skjuten av Nisses sicarios, pga Yosef key (som är nisses nära vän från bagis) hade problem med samir. Fick då även höra nisse skickade sicarios ”höger o vänster”

Tack, det är ju flera i tråden som berättat samma sak. Att han lekte Pablo Escobar. Även om det är hörsägen så är det intressant.
Citera
2021-11-03, 10:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Borde väl vara:
1. Z.E
2. Den där Kr*ST*an
3. Adel
4. Dumle
5. Le*s
? Leksell
? Den vars namn stod i blodpölen
? Eller då ”taxichauffören”. Men det är väl bara Dumles egna utsago. Polisen har endast gått ut med att han ringde en kriminell kompis före och efter mordet. Att de skulle ringt en taxi kan vara helt påhittat.
Nej, det är inte Leksell. Visserligen var han på N&C kvällen den 9:e, men det är allt. I övrigt har han uppenbart ingenting med det här att göra. Läs min historik där jag tar upp dessa 6 män, så ser du att det stämmer!

De 6 är;
ZE
KE
Leis
Adel
Dumle
Släkting till Dumle (vem?)

Ja, det om taxin kan vara lögn, därför skrev jag "taxi" och inte taxi.

Den sjätte mannen på listan misstänks av polisen ha information om mordet, precis som de övriga fem. Den sjätte personen ska ha kopplingar till skottlossningarna veckan efter N&C, vilka slutade i mordet på NG. Han ska också vara en släkting till Dumle.
Spekulation givetvis, men knappast långsökt att tro att den sjätte mannen på listan är den här "kriminelle kompisen".
Citera
2021-11-03, 10:35
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Som sagt, låten spelades in långt innan D dödades, så varför skulle det betyda något? Du menar att NG visste att D skulle mördas och specifikt visste att GM skulle fly på en Voi redan 9 månader innan det hände?

Och hur vet du vad polisen vet? Det är inget dem har uttalat sig om.

Dom spelade väl in den ungefär samtidigt som han grönade mordet med alla detaljer som ska fixas. Så dom som ska göra det hinner etablera kontakt med D och träffas några gånger utan han anar oro.

Sen typ när den släpps då han klipps eller är på väg klippas. Dagarna och detaljerna spelar mindre roll.

Men det tog så klart tid att lura D in i fällan. Redan då visste Einar om upplägget och fick in den raden. Sen kan man alltid lägga in rader och ändra i låtar oxå.

Har vän som är producent och jobbar med en del av dom här barnen så jag vet det går ändra sent in i en låt process.

Snuten vet om det för det är så snacket går och dom har fett med informatörer på stan. Det var bl a det en snut menade när Einar var klippt med "han var vårdslös". Han lät sig luras in i ett game han inte behärskar på något sätt. Och han hade bränt alla broar med äldre som kunde guida han och ge bättre råd än dom beslut han tog.

Sen kan flashback detektiverna tänka va dom vill. Men man säger inte så i en låt efter allt som hänt en om man vill ha någon anständighet i branschen. Grejen är den bara att dom han trodde han kunde kriga med vid sin sida har andra strategier än Einars privata krig.
Citera
2021-11-03, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Snuten vet om det för det är så snacket går och dom har fett med informatörer på stan. Det var bl a det en snut menade när Einar var klippt med "han var vårdslös". Han lät sig luras in i ett game han inte behärskar på något sätt. Och han hade bränt alla broar med äldre som kunde guida han och ge bättre råd än dom beslut han tog.

Absolut, detta har sagts av en polis. Men det finns ingenting som tyder på att det var D's mord han syftade på. Kan lika gärna ha betytt att NG bytte umgängeskrets frekvent och dessa personer tillhörde olika grupperingar som ofta även var emot varandra, eller att NG sökte sig till mer grovt kriminella typer för att måla upp sig själv som "äkta", eller att han själv började ge sig in i mer seriös brott med högre straffskalor (försöka sno polisens tjänstvapen, knivhuggnignen etc).

Och vad gäller D så är det ingenting som säger att hans mord var speciellt planerat. Åtminstone är det glasklart att det inte var samma kaliber av planering vad gäller mordet på NG, dvs det var ingen fälla eller dylikt. D's adress var publik (ex Eniro) och han sköts när han stod ute och rökte med sin flickvän. Så att mordet skulle vara detaljplanerat redan 9 månader innan det skedde har jag väldigt svårt att se.
Senast redigerad av zadnahoj 2021-11-03 kl. 10:44.
Citera
2021-11-03, 10:42
Medlem
Citat:
Nej, det är inte Leksell. Visserligen var han på N&C kvällen den 9:e, men det är allt. I övrigt har han uppenbart ingenting med det här att göra. Läs min historik där jag tar upp dessa 6 män, så ser du att det stämmer!

De 6 är;
ZE
KE
Leis
Adel
Dumle
Släkting till Dumle (vem?)

Ja, det om taxin kan vara lögn, därför skrev jag "taxi" och inte taxi.

Den sjätte mannen på listan misstänks av polisen ha information om mordet, precis som de övriga fem. Den sjätte personen ska ha kopplingar till skottlossningarna veckan efter N&C, vilka slutade i mordet på NG. Han ska också vara en släkting till Dumle.
Spekulation givetvis, men knappast långsökt att tro att den sjätte mannen på listan är den här "kriminelle kompisen".

Den här ”släktingen till Dumle” (vart framgår det att det är en släkting?) kan det vara han som fotar fotot nere vid kajen och filmar dom på Taco Bar?
Citera
2021-11-03, 10:46
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Den här ”släktingen till Dumle” (vart framgår det att det är en släkting?) kan det vara han som fotar fotot nere vid kajen och filmar dom på Taco Bar?
Det framgår i en Expressenartikel jag länkar till i mina inlägg om dessa 6 tidigare i tråden.

Det kan vara vem som helst som har kopplingar till skottlossningarna efter N&C. Jag har inte läst om den man du talar om. Var kan jag läsa mer om honom?
Citera
2021-11-03, 10:50
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Absolut, detta har sagts av en polis. Men det finns ingenting som tyder på att det var D's mord han syftade på. Kan lika gärna ha betytt att NG bytte umgängeskrets frekvent och dessa personer tillhörde olika grupperingar som ofta även var emot varandra, eller att NG sökte sig till mer grovt kriminella typer för att måla upp sig själv som "äkta", eller att han själv började ge sig in i mer seriös brott med högre straffskalor (försöka sno polisens tjänstvapen, knivhuggnignen etc).

Och vad gäller D så är det ingenting som säger att hans mord var speciellt planerat. Åtminstone är det glasklart att det inte var samma kaliber av planering vad gäller mordet på NG, dvs det var ingen fälla eller dylikt. D's adress var publik (ex Eniro) och han sköts när han stod ute och rökte med sin flickvän. Så att mordet skulle vara detaljplanerat redan 9 månader innan det skedde har jag väldigt svårt att se.

Som du vill då. Einar är en ängel och han menade ingenting med dom raderna alls efter allt som hänt han. Allt är bara ett skumt sammanträffande.

Det är självklart att båda morden är planerade med ett tilltänkt mål som röjs undan. Och inte helt apropå. Sen skiljer sig detaljerna åt pga olika platser och olika tider på dygnet. Einars adress var oxå känt dessutom. Vi vet inte, kanske D's mord var ännu bättre planerad. Och Einars gjord i mer hast. Sen att utfallet ser smidigare ut är en bonus. Det viktiga är inte åka fast.

Och nej... Det var Einars drag i den världen snuten syftade på. Dom vet redan han umgås med folk ur gängmiljön sen han va bebek.

Jag skiter i både Einar och haval musik & fans. Kunde inte bry mig mindre. Säger bara allmänna snacket som alla vet redan. Läser dina inlägg att du är nog Einar fan. Jag orkar inte svara blinda fan boys åt endera hållen. Ni vill höra och se va ni vill och blundar för det som förstör bilden ni har av er idol. Sånt tjaffs klarar jag mig utan.
Senast redigerad av Zzzzorrro 2021-11-03 kl. 10:54.
Citera
2021-11-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamnen
Haha jag bor i Stockholm. Exakt du har hört det. 😂 say no more.

Du bor i Stockholm men du känner ingen i den branschen.
Jag har fått höra från olika håll, men framför allt från en bekant som sa det dagen efter mordet.
Långt innan nisses namn hade droppats i Dara-tråden.

Han är själv delaktig i en av dom blodigaste konflikterna i västerort och har annat för sig än att hitta på saker för mig.
Citera
2021-11-03, 10:53
Medlem
Citat:
Det framgår i en Expressenartikel jag länkar till i mina inlägg om dessa 6 tidigare i tråden.

Det kan vara vem som helst som har kopplingar till skottlossningarna efter N&C. Jag har inte läst om den man du talar om. Var kan jag läsa mer om honom?

Det finns ju ett foto med Z.E, Einar och Dumle och Adel nere vid vattnet i Hammarby Sjöstad. Någon bör ha tagit fotot, samma sak med videon från Taco Bell där Einar syns med A och D.

Men nu spekulerar vi ju friskt.

Tror inte det här mordet kommer lösas. Verkar många som ville hämnas på Nisse.

Undrar fortfarande om det där att Nisse gick ut från sin lägenhet är en trådsanning eller inte. Kom han hem från sitt tidigare besök i Märsta plus lite stopp på vägen så kanske han kom hem på en moped liksom.

Då är det inte ens 100 procent säkert längre att Dumle goade. Även om det alltid lutar dit.

Var Nisse hemma däremot när de lurade ut han så är det ju nästan 100% säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in