Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
Har ingen aning om hur bra Ronaldo är i det taktiska men definitivt inte är min spontana åsikt. Skall det bytas tränare så skall det till en tränare som har pondus och kunskap.
Ole har ju turen att Ronaldo räddar poäng, utöver de två lägena så kan jag bara säga att jag minns Scott's skott som styrs i stolpen. Sett till hela matchen så är detta ett rån och lägger man då till förra matchen så bör det vara 6p till Atalanta.
Resultatmässigt helt ok med 2-2 men det är enkom med tur, detta kommer bli en överkörning utan dess like mot City för där är så mycket som INTE fungerar i laget - defensivt som offensivt.
Som rivaliserande supporter kan jag tänka mig få bättre tidiga julklappar än Ronaldo som spelande manager. En uppgradering från Ole, ur mitt perspektiv. Eller varför inte Zlatan? Kan klubben, vinnare? Kör, kör, kör!
Allvarligt talat: den sortens snack är bookmakers och media-nissar som vill göra pengar. Antingen på rubriker eller lagda spel. Det finns inte en chans i helvetet, för det vore idioti rakt igenom. Vilka tränare har tagit steget direkt från planen till sidlinjen och levererat direkt på hög nivå? Inte Pep, inte Conte. Vilka spelare har gått direkt från spelare till spelande manager på denna nivå och lyckats?
…är det någon som tror Ronaldo skulle peta sig själv, någonsin, oavsett matchbild eller motstånd?
Nej, det är bara dumheter. Enda anledningen till att jag kommenterar det är för att - som jag ser det - förklara varför det blir en grej.
Fotboll är en av få branscher där lösa spekulationer blir stora rubriker. Där någon, någonstans, som har betalt för att folk klickar, delar, spelar - ska leverera snackisar. De behöver inte ha med verkligheten att göra, det är bara underhållning. Underhållning det går att tjäna pengar på.
Tänk om vi hade samma grej i politiken?
”Kan Zlatan bli nästa statsminister? BetHardOn sänker oddsen till 55 gånger pengarna efter senaste ryktena. Zlatan själv har ännu inte kommenterat. Vilket parti ska Zlatan gå med i? Startar han sitt eget?”
”Kan Ed Sheeran bli nästa prins av England? Ryktena tilltar med Drottningens sviktande hälsa”.
Absurt, right? I fotbollen är sådana här dumheter dock vardag. För det är kul. Roligt att tänka ”tänk om”. Verkligheten gör sig inte besvär, den är tråkig. Fantasi och lögner är roligt.
Åter till verkligheten dock: United fortsätter ta poäng i matcher där de inte förtjänar så mycket. Atalantas 6p förvandlade till 1p, riktigt surt för dem. Man undrar hur länge grisen kommer flyga.