Citat:
Ursprungligen postat av
sherm
Exakt, tack, det var den bilden jag tänkte på!
Citat:
Ursprungligen postat av
Bruz-Lee
Naiv är väl rätt ordval här.
Både högern och vänstern lider av att välja sida i debatten. Det finns ingen journalist som tjänar på det, förutom de som lägger sig så objektivt som möjligt i mitten.
Det är ju bara att leta upp valfritt klipp med henne för att inse att hon inte jobbar som journalist utan istället försöker sprida bilden av fina invandrare vs elaka vita män. Att hon väljer att göra det med en grovt kriminell visar tydligt på att hon inte har alla hästar hemma.
Så… du har läst artikeln? Tror inte den framställde honom som en ”fin invandrare” utan mer fokuserade på misären, av vad jag har hört. Men jag har som sagt var inte läst artikeln, då den är låst.
Håller dock helt med om att journalistik ska vara objektiv. Annars får man väl bli kåsör eller bloggare eller något. Är väldigt trött på känslojournalistik eller utelämnande av fakta för att vinkla tillstånd.
Jag tycker att man i en upplyst demokrati kan förvänta sig fakta och inget annat - vill jag ha känslor och tendentiöst skrivande går jag till mina feelgoodromaner. I tidningar ska medborgare få objektivitet och sanning och inga ”aaaaw” eller tindrande ögon. Punkt slut.