2020-07-12, 11:38
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
jag hade nte ens kunnat knulla fanskapet under tortyr, extremt avtändande och ja , ful .
Har det ens varit aktuellt?
Citera
2020-07-12, 11:40
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasuno
Har hon barn? Gift? Hon verkar inte vilja bli intervjuad och verkade inte gilla att bli känd.
Barn: ja. Gift: nej.
Citera
2020-07-12, 11:57
Medlem
123....s avatar
Fevens misstag och fall var att hon gav sig i lag med gangstern Måna Muslim..

Jag tror hon varit en hyllad världsartist i dag om hon haft bättre omdöme än så ....
Citera
2021-10-21, 20:22
Medlem
barndomens avatar
Hon har gjort sin första intervju på länge: https://www.svt.se/kultur/se-rapikonen-fevens-forsta-intervju-pa-20-ar-jag-tog-avstand-fran-allt

Va fan menar hon med att "något hände därför rappar jag ej mer"
Senast redigerad av barndomen 2021-10-21 kl. 20:35.
Citera
2021-10-21, 20:51
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barndomen
Hon har gjort sin första intervju på länge: https://www.svt.se/kultur/se-rapikonen-fevens-forsta-intervju-pa-20-ar-jag-tog-avstand-fran-allt

Borde väl framgå i dokumentären.
Citera
2021-10-21, 21:13
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Borde väl framgå i dokumentären.
Nej, det framgår tyvärr inte. Det förefaller vara en privat händelse som gjort att hon la ner. Någon jobbig grej som hon inte vill snacka om.
Citera
2021-10-21, 21:15
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientology
Nej, det framgår tyvärr inte. Det förefaller vara en privat händelse som gjort att hon la ner. Någon jobbit grej som hon inte vill snacka om.

Aha, det var ju hemlighetsfullt. Ska försöka se första delen senare.
Citera
2021-10-31, 00:06
Medlem
Dr.Dres avatar
Fevens låtar är riktigt feta, men jag har givetvis aldrig känt till henne innan hon blev mainstream, och därför har hon alltid känts som något av en sellout.

När jag nu ser SVT:s dokumentär Den Svenska Hiphopens Pionjärer så kan jag inte annat än beklaga att hon försvann. Hon var nog mer av ett underbarn än vad jag förstått tidigare. Att hon inte varit närvarande efter genombrottet har på något skapat en bild hos mig av att hon inte var äkta.

Frågan är var hon hade varit idag om hon fortsatt.

Programledare hos SVT? Internationell artist? En kvinnlig Petter?

Oavsett vad, så kan jag inte undvika känslan att vi gick miste om en stor talang.

En comeback av Feven, om den inte stöps i tidenlig PK-moral-anda, hade varit en skatt för klassisk, svensk hiphop.
Citera
2021-10-31, 00:56
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barndomen

Hon var cool. Men nu är hon otroligt vacker. Och ingen "ghetto-svenska" heller. Bra utveckling.
Hon blir minst sagt rörd när hon nämner varför hon försvann. Måste ha varit något väldigt tufft.
Citera
2021-10-31, 09:27
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Fevens låtar är riktigt feta, men jag har givetvis aldrig känt till henne innan hon blev mainstream, och därför har hon alltid känts som något av en sellout.

När jag nu ser SVT:s dokumentär Den Svenska Hiphopens Pionjärer så kan jag inte annat än beklaga att hon försvann. Hon var nog mer av ett underbarn än vad jag förstått tidigare. Att hon inte varit närvarande efter genombrottet har på något skapat en bild hos mig av att hon inte var äkta.

Frågan är var hon hade varit idag om hon fortsatt.

Programledare hos SVT? Internationell artist? En kvinnlig Petter?

Oavsett vad, så kan jag inte undvika känslan att vi gick miste om en stor talang.

En comeback av Feven, om den inte stöps i tidenlig PK-moral-anda, hade varit en skatt för klassisk, svensk hiphop.

Hon var PK redan då fast det tonades ner förstås, men när hon gjorde debut i Voxpop så talades det naturligtvis om att hon inte tyckte om främlingsfientlighet och röstade på sossarna
Citera
2021-11-03, 00:45
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Hon var PK redan då fast det tonades ner förstås, men när hon gjorde debut i Voxpop så talades det naturligtvis om att hon inte tyckte om främlingsfientlighet och röstade på sossarna
Det är extrem skillnad mellan att vara antirasist vid millenieskiftet, jämfört med att vara en woke-människa 2021.
Risken jag ser vid en comeback är att hon skulle blir groomad av vänsterextremister, och inte få möjlighet att göra bra musik.
Citera
2021-11-03, 00:57
Bannlyst
Det konstiga är hur hon samtidigt ser taggad ut på att göra nytt men inte vill prata om varför det aldrig blev något med att ta över världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in