2021-11-02, 23:25
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zolacamus
Är det någon som har en aning om vem denna person i flip-flops kan vara och hur kan han få stå så nära med mobilen?

Störd granne? Kan stå nära för att alla andra är upptagna med att försöka rädda. Hoppas han fick mycket skäll och att de tog luren direkt på plats.
Citera
2021-11-02, 23:25
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Är det någon som har en aning om vem denna person i flip-flops kan vara och hur kan han få stå så nära med mobilen?
Det kan ju vara så att denne individ faktiskt lyser upp så att polisen ser bättre och således inte filmar. Jag är övertygad om att poliserna hade sagt ifrån eller handgripligt hindrat denne.

Detta har såklart diskuterats för länge sedan i tråden.
Citera
2021-11-02, 23:26
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudlarmedris
såg ett klipp tidigare på tiktok där man hör einar säga förlåt sen avlossas skott..
Kan du lägga upp en länk? Det har varit uppe tidigare, ett vittne hörde eventuellt Einar säga förlåt?
Citera
2021-11-02, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Nu har du läst för många kapitel i Min Skattkammare. Gå och lägg dig.
Ni alla kommer få se att jag har rätt 😂
När polisen hittar kläderna pistolen och handskarna titta imorgon Aftonbladet 😂
Citera
2021-11-02, 23:29
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag vill tro att Polisen vet att Dumlee på något sätt är inblandad.

Men samtidigt har det gått 2v utan att någon överhuvudtaget är anhållen, det är ett faktum och säger rätt mycket om hur bevisningen ser ut från Polisens sida.

Jag säger det återigen, risken/chansen (beror på hur man vill se det) är att Dumlee kommer hinna bli klippt innan Polisen har tillräckligt med bevis för att en åklagare ska kunna begära Dumlee häktad.

EDIT: Adel har betydligt mer respekt i dessa kretsar och löper inte lika hög risk att bli mördad. Dumlee har hoppat mellan olika gäng oftare än vad jag betyder kalsonger.
Säga va man vill om
Dumle. Och mycket man kan säkert säga.

Men han har glasklart för sig (det höga) bevisläget för svenska rättegångar och vet va som räcker och inte räcker för en fällande dom.

Han har delvis därför i baktanke skjutningen funkar som smoke screen (förutom locka ut Einar sen oxå).

Sen polisen kan häkta han eller ha förhör med han bäst dom vill. Dom kommer ingen vart för det och saknar både morot och piska. Åklagaren kommer aldrig åberopa en häktning som till 100% inte blir godkänt av rätten.

Sen kan dom ha en plan med han att dom låter han snurra i fred och ha koll på han. Säkert vet dom oxå bevisläget ser mörkt ut och hoppas någon klipper han omgående.

Sen är han ju iskall och spelar spelet på gränsen med höga insatser. Det får man ge han. (Med lagen menar jag här, Einar är så klart en mumsbit i sammanhanget).
Citera
2021-11-02, 23:30
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klipper020
Varför sprang inte Einar med till kajen? Nej för att adel och Dumle börja maskera sig inne i förrådet, det var då Einar börja fatta och börja springa från förrådet med Adel och dumle bakom sig.
Så de är på en undangömd plats ensamma med sitt tilltänkta offer och börjar maskera sig framför denne för att de absoluta vill använda pistol och sedan ska kunna springa därifrån utan att bli igenkända?

Och sedan dumpa kläder och maskering i vattnet så att de kan återvända och spela oskyldiga?

Jo, den du….👏🏻👏🏻

Troll! 😀👍🏻
Senast redigerad av Marmoth 2021-11-02 kl. 23:33.
Citera
2021-11-02, 23:31
Medlem
Citat:

Känns onödigt att återgå till något som diskuterats på sida 1-150 typ. Är ju glasklart att han lyser med ficklampa så att polisen kan utföra HLR…

Så nu släpper vi det
Citera
2021-11-02, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Jag tänker tro det enklaste tillsvidare. De runt E ville med till Dubai. Såg honom som biljett. Han såg dom som chans att bli äkta gangster. Tyvärr drar sånt umgänge med sig följder. Knivbråk, hämnd, trassel. Vem som helst av dom kunde blivit skjuten, det blev Einar. Helt öppen för att jag kan ha fel men tror tillsvidare på det enklaste. Haft tveksamma nöjet att träffa många gangsters. Visst kan det vara planerat i detalj, kan också vara någon som bara blev djävligt arg och ville ha någon eller några av dem skjutna.

Jo, det är inte alls säkert att Einar var måltavlan. Dumle borde ju vara en stark kandidat. Man får inte glömma bort att de här individerna har konflikter på det personliga planet oxå, det behöver inte vara gänggängrelaterat s.a.s. Kan mycket väl vara bråket på N & C som skapade spänningar mellan olika individer i samma gäng. Utan någon större baktanke än hämnd för bråket. Håller med om att det troligtvis är ganska enkelt, något som några av de få trovärdiga i tråden oxå har påpekat.
Citera
2021-11-02, 23:32
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Det enda som är ologiskt med att A eller D skulle ha goat är just det du skriver - varför blev han skjuten EFTER de hade varit i förrådet? Det innebär ju att A & D är en del av skottlossningen. Det hade väl varit mycket bättre att skjuta honom när han var på väg DIT istället. Dvs. när han gick hemifrån.

Inte riktat specifikt mot dig hängde på bara, men undrar har det någonsin framkommit huruvida Nisse A och D sågs för första ggn den kvällen när de rökte på? De kan likaväl varit upp hos Nisse, på en krog osv innan. Var någon några timmar innan N var i Märsta med Barre.
Citera
2021-11-02, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Så de är på en undangömd plats ensamma med sitt tilltänkta offer och börjar maskera sig framför denne för att de absoluta vill använda pistol och sedan ska kunna springa därifrån utan att bli igenkända?

Jo, den du….🤣

Troll! 😀👍🏻
Tanken var att skjuta han inne i förrådet faktiskt men han Einar fatta läget snabbt och började löpa? Okej då din troll varför blev inte mördarna igenkända då?😂
Citera
2021-11-02, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eviie
Nej, jag tycker han pratar mycket renare i denna video än i hans låtar.
Det går nog inte att jämföra prat och låtar.
Citera
2021-11-02, 23:38
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Haha! Svartsjuk på att bli ihjälskjuten vid 19 års ålder då vuxenlivet just börjar? Nä.

Det stod en gangster i SVT Aktuellt och sa rakt ut att den här Einár inte är någon gangster utan en wannabe som hamnat i konflikt med riktiga gangsters då han på sätt och vis inkräktat på deras revir och därför att de inte gillar wannabes som solar sig i deras kriminella glans (lol). Detta är också mitt intryck och jag tror den här killen som intervjuas här har rätt.

Slår vad om att du gillade Einárs "musik" också!

Kolla från 2:20 (om du inte orkar se hela): "Einár var fejk"

Att du kallar Alex för gangster gör att jag inte tänker diskutera mer med dig han är ju en knarkare och lika mycket gangster som Einar var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in