Citat:
Ursprungligen postat av
Fricky
Jag vill tro att Polisen vet att Dumlee på något sätt är inblandad.
Men samtidigt har det gått 2v utan att någon överhuvudtaget är anhållen, det är ett faktum och säger rätt mycket om hur bevisningen ser ut från Polisens sida.
Jag säger det återigen, risken/chansen (beror på hur man vill se det) är att Dumlee kommer hinna bli klippt innan Polisen har tillräckligt med bevis för att en åklagare ska kunna begära Dumlee häktad.
EDIT: Adel har betydligt mer respekt i dessa kretsar och löper inte lika hög risk att bli mördad. Dumlee har hoppat mellan olika gäng oftare än vad jag betyder kalsonger.
Säga va man vill om
Dumle. Och mycket man kan säkert säga.
Men han har glasklart för sig (det höga) bevisläget för svenska rättegångar och vet va som räcker och inte räcker för en fällande dom.
Han har delvis därför i baktanke skjutningen funkar som smoke screen (förutom locka ut Einar sen oxå).
Sen polisen kan häkta han eller ha förhör med han bäst dom vill. Dom kommer ingen vart för det och saknar både morot och piska. Åklagaren kommer aldrig åberopa en häktning som till 100% inte blir godkänt av rätten.
Sen kan dom ha en plan med han att dom låter han snurra i fred och ha koll på han. Säkert vet dom oxå bevisläget ser mörkt ut och hoppas någon klipper han omgående.
Sen är han ju iskall och spelar spelet på gränsen med höga insatser. Det får man ge han. (Med lagen menar jag här, Einar är så klart en mumsbit i sammanhanget).