2021-11-02, 04:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Låg iaf ett klassiskt taxifik på Malmskillnadsgatan, vid Oxtorget precis. Minns inte vad det heter eller om det finns kvar.

Jag har strukit runt lite däromkring på senare tid men inte sett något sånt. Jag ska kika nästa gång jag går förbi och återrapporterar här.
Citera
2021-11-02, 21:23
Bannlyst
Breaking news! Jag pratade med en taxichaffis och han sa att det finns ett dygnet runt-öppet café på Söder, "nära det där lilla sjukhuset". Vi kom fram till att sjukhuset är Rosenlund. Han hade varit där en gång sa han. Kan det vara det tidigare omnämnda cafét på Tideliusgatan (som då är nerlagt) han pratade om?

Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Det finns något riktigt sunkigt nära Rosenlunds sjukhus, på Tideliusgatan tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Den gamla pärlan är borta sen ett par år.

Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Typiskt. Såg nu att ts inte ville vara på Södermalm heller..

Citat:
Ursprungligen postat av Soplica
Tideliusgatan är stängt. Jag tror inte det finns något taxifik kvar, möjligtvis det vid Norrtull någonstans.
Senast redigerad av realFEZ 2021-11-02 kl. 21:27.
Citera
2021-11-02, 21:27
Bannlyst
I nuläget kan det bästa alternativet vara det som jag bara kallar "Biljarden på Hornsgatan" som jag tror heter "Söderhallarna Biljard". Men det är nog rätt hopplöst att sitta där och försöka påta seriöst med dator på helgerna. Särskilt efter kl. 01 rasar det in rätt mycket fyllon. Det är väl i stort sett relativt lugna och trevliga fyllon, men ingen bra miljö för att sitta och försöka ta det lugnt i med dator osv.
Citera
2021-11-02, 21:43
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Jag vill minnas något riktigt risigt ställe vid Gullmarsplan som hade någon slags kebab/café-stuk. Minns jag rätt? T.ex. US Video och Blue Vision har ju öppet sent. Men där finns det kanske varken kaffe eller WiFi.
Fantastiskt att US-video finns kvar. Där har man möjlighet att porrsurfa i runkbås så WI-FI finns förmodligen.
Har i mitt minne att det har funnits någon form av kioskmaskin, eventuellt med kaffe.
Annars kan TS fylla en termos och låsa in sig i ett bås.

Jag tror ägaren som har US-video även äger fastigheten, kan vara därför de finns kvar. Det kan inte vara lönsamt att hyra ut och sälja porrfilmer längre 24/7 med minst två i personalstyrkan dygnet runt.

TS är min hjälte om US-video blir vederbörandes jobbfik.
Citera
2021-11-02, 21:44
Bannlyst
Café Albert, Stureplan. 22 såg jag nämnas och kan intyga att det är riktigt bra!
Citera
2021-11-02, 21:45
Avslutad
Café 60 tror jag har öppet till 03 hade de förut iallafall. Ligger mitt emot ABF huset.

Edit verkar ha stängt ner helt tydligen .
Citera
2021-11-02, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Breaking news! Jag pratade med en taxichaffis och han sa att det finns ett dygnet runt-öppet café på Söder, "nära det där lilla sjukhuset". Vi kom fram till att sjukhuset är Rosenlund. Han hade varit där en gång sa han. Kan det vara det tidigare omnämnda cafét på Tideliusgatan (som då är nerlagt) han pratade om?

Detta.
Cafét du skriver om hette Tidde och var ett klassiskt häng för taxichaffisar och nattsuddare.
Citera
2021-11-02, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Fantastiskt att US-video finns kvar. Där har man möjlighet att porrsurfa i runkbås så WI-FI finns förmodligen.
Har i mitt minne att det har funnits någon form av kioskmaskin, eventuellt med kaffe.
Annars kan TS fylla en termos och låsa in sig i ett bås.
Låter bra att det troligen finns WiFi då. Termos och hembakade finska pinnar i ett bås kanske kan vara något. Man blir inte störd, hoppas jag iaf.

Citat:
Jag tror ägaren som har US-video även äger fastigheten, kan vara därför de finns kvar. Det kan inte vara lönsamt att hyra ut och sälja porrfilmer längre 24/7 med minst två i personalstyrkan dygnet runt.
Nej. Jag var in där någon natt för kanske en månad sen. Det var måttligt med besökare. En äldre herre som letade p-rullar tror jag det var.

Citat:
TS är min hjälte om US-video blir vederbörandes jobbfik.

Jadu. I den här staden finns inte så många alternativ. Uppenbarligen. Det kanske är så att man måste sätta sig i ett bås (med termos och hembakta finska pinnar) på US Video för att kunna sitta och "chilla" med dator å kaffe på natten? T-Centralen är väl stängd ett par timmar på natten + att det inte är det bästa klientelet där. Klientelet på US Video är nog att föredra isf.
Citera
2021-11-02, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nille1990
Café Albert, Stureplan. 22 såg jag nämnas och kan intyga att det är riktigt bra!
Jag insåg att jag har varit där några gånger, men det var ett tag sen. Säkert 6-7 år. Minns det som rätt bra. Men 22 är inte en bra stängningstid för mig.
Citera
2021-11-02, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Café 60 tror jag har öppet till 03 hade de förut iallafall. Ligger mitt emot ABF huset.

Edit verkar ha stängt ner helt tydligen .

Där har jag varit en del förr. Jag gillade det rätt mycket även om inredningen var rätt trist. Jag har gått förbi där några gånger senaste månaderna och jag tyckte väl att det satt en skylt i fönstret om att dom har flyttat. Jag minns inte vart.
Citera
2021-11-04, 18:11
Bannlyst
Researchandet går vidare. Det som jag (som caféamatör) tycker att Stockholms bästa café: Café Giffi på Hornsgatan, har bara öppet till kl. 20. Det finns WiFi. Miljön är ju väldigt bra på Giffi. Inga bås som på US Video (!) där man kan "skärma av sig" ordentligt, men det är rätt lugnt och skönt på Giffi. Inte minst då man äter grötfrukost på Giffi på Midsommarafton t.ex. Jag hoppas Giffi har öppet på julafton. Kanske bra att inleda på Giffi för att sedan röra sig vidare, med termos, mot US Video?

Jag har inte hunnit besöka Café Albert än, och har inte hittat något som är öppet sent. Jag råkar vara lite bekant med en caféexpert inom "IT". Jag ska höra om han har koll på det här med öppettiderna. Jag återkommer om det.
Citera
2021-11-07, 23:15
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Circle K i Hammarby sjöstad har öppet dygnet runt. Där kan man ta sig en korv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in