2021-11-01, 16:03
Bannlyst
Vad finns? Vad vet vi? Berätta!

Mina egna preferenser/krav:
Ett krav är wifi. Lugn ljud och ljusmiljö. Bra musik kan anses vara "lugnt", men inte en jobbigt ekande lokal (det finns många skräckexempel på t.ex. kaffemaskiner som låter som att vara på en noisefestival ungefär). Helst ingen alkohol ens. Det bör vara i "innerstan", och helst inte på Södermalm. Gärna rätt folktomt.

Billigt är ju, så klart, att föredra framför dyrt. Jag har inga problem med "sunkighet". Tvärtom nästan.
Citera
2021-11-01, 18:12
Medlem
Fråga några taxichaufförer så får du tips.
Citera
2021-11-01, 18:13
Medlem
Fettsugnings avatar
Låg iaf ett klassiskt taxifik på Malmskillnadsgatan, vid Oxtorget precis. Minns inte vad det heter eller om det finns kvar.
Citera
2021-11-01, 18:18
Medlem
idiamindadas avatar
Minns två. Ett taxifik vid Fridhemsplan och Söderbönan på Långholmsgatan. Båda fantastiska ställen med underbar personal, bra och flottigt krubb och familjär stämning. Tror tyvärr dessa hör till en svunnen tid. Idag skulle de bli ett hängställe för ”klientel”.
Citera
2021-11-01, 18:38
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Café Albert, Stureplan. 22 på vardagar 00 fre-lördag.
Citera
2021-11-01, 20:08
Medlem
Brottinators avatar
Det finns något riktigt sunkigt nära Rosenlunds sjukhus, på Tideliusgatan tror jag.
Citera
2021-11-01, 20:23
Medlem
mingtians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Det finns något riktigt sunkigt nära Rosenlunds sjukhus, på Tideliusgatan tror jag.

Den gamla pärlan är borta sen ett par år.
Citera
2021-11-01, 22:08
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Den gamla pärlan är borta sen ett par år.
Typiskt. Såg nu att ts inte ville vara på Södermalm heller..
Citera
2021-11-02, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator

Tideliusgatan är stängt. Jag tror inte det finns något taxifik kvar, möjligtvis det vid Norrtull någonstans.
Citera
2021-11-02, 04:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdstyrelsen
Café Albert, Stureplan. 22 på vardagar 00 fre-lördag.

Yes, Stureplan! 22 är rätt tidigt för mig. Jag brukar vara mest produktiv mellan 22-02. Jag ska testa det framöver. Billigt lär det ju inte vara direkt.

Café Ragazzi på Drottninggatan är rätt bra tycker jag. Obegränsat med bryggkaffe, som smakar fint. Bra våffla. Men dom har inget wifi. Jag tror dom har öppet till midnatt på helgerna i alla fall.
Citera
2021-11-02, 04:38
Bannlyst
Jag vill minnas något riktigt risigt ställe vid Gullmarsplan som hade någon slags kebab/café-stuk. Minns jag rätt? T.ex. US Video och Blue Vision har ju öppet sent. Men där finns det kanske varken kaffe eller WiFi.
Citera
2021-11-02, 04:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Fråga några taxichaufförer så får du tips.

Det ska jag göra. Jag känner en del såna. Circle K (f.d. Statoil) i Midsommarkransen kan vara ett alternativ. Det är rätt ok att hänga där. Dom har ganska bra sittplatser, och jag har varit där (kort) väldigt många nätter. Jag vet inte om dom har WiFi. Vi får väl se.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in