Citat:
Ursprungligen postat av
se_där...
Värt att nämna är att beroende på när du sålde igår så ligger du mer eller mindre minus, om du vill köpa tillbaka nu.
På vilken nivå har du din entry igen?
Du förfaller vara av uppfattningen att BTC är det enda man kan tjäna pengar på.
Jag bara anger några siffror här som inte stämmer med verkligheten för att förklara principen. (Det finns anledningar till att jag inte anger exakt riktiga siffror.)
Låt säga att jag hade BTC för 500'000 SEK. När jag då kunde sälja BTC utan att gå under det värdet sålde jag. Och eftersom det var volatilt med små vågor kunde jag sälja på samma sätt sammanlagt fem ggr under gårdagen. Jag realiserade då sammanlagt en vinst på 20'000 SEK utan att gå under 500'000 SEK i innehav.
BTC har sedan gått ner och ni HODLers har inte tjänat något, samtidigt som jag har kvar min summa på 20K SEK som disponibelt belopp. Det är för övrigt inga pengar som jag tänker återinvestera i BTC utan jag tar konstant ut vinst. Ca 10-20% av min vinst på BTC realiserar jag och placerar på annat.
Edit: Hade jag inte realiserat vinst så hade jag haft samma summa nu som då. Så jag har inte förlorat något i BTC, eftersom BTC gick ner igen. (Nu är BTC dock tillbaka ungefär där jag sålde.)