Citat:
Ursprungligen postat av
Eviie
Jag spekulerade kring att A*el ville få tag i bilderna för Einars skull (encro). Han visste förstås till 95% vad som skulle synas men kanske ville ha en preview så att säga. Det är inte ovanligt att man vill ha den kontrollen när man vet att man kommer bli förnedrad. Man vet vad som väntar, kan förbereda sina nära t ex.
Det jag inte får ihop om det är så att A*el är ett svin som gottade sig i kidnappningen, är att Einar måste väl ändå ha läst en del av fuppen och encrochattarna. Läst A*els konversationer? Han måste ha delgetts detta på något vänster iallafall, så då undrar man vad han ens gjorde med A*el överhuvudtaget
Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid2
Han verkar ju väldigt falsk men visst finns det möjlighet till andra förklaringar som du säger. Ditt resonemang om att man vill ha kontroll på vad som kan komma är jag med på. Fast han lämnade också ut Nisse. "Han är inte med oss"
Även fast Adel skrev "Han är inte med oss" så är jag inte helt övertygad om att han menade det.
Adel är välmedveten om Vårbynätverkets våldskapital och hur lite ett liv är värt i deras ögon.
Jag tycker inte att det är osannolikt att Adel bara spelade med, för att inte rädda sitt egna skinn.
Men samtidigt pekar väldigt mycket åt att Adel är inblandad i Einar's död, så det allt det här är bara en stor soppa.
Vi alla kan iallafall ta lärdom efter detta hur falska alla är mot varandra i denna bransch.