2021-11-02, 22:12
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Jag försvarar inte Adel, och tycker det ser väldigt illa ut av de skäl du beskriver. Men hade hoppats att det inte är som vi tror. Och forftfarande är det så mycket man inte vet. Skulle inte bli chockad om sanningen kommer fram och visar sig annorlunda än vi trodde först. Det är så mycket sjukt...

Jag spekulerade kring att A*el ville få tag i bilderna för Einars skull (encro). Han visste förstås till 95% vad som skulle synas men kanske ville ha en preview så att säga. Det är inte ovanligt att man vill ha den kontrollen när man vet att man kommer bli förnedrad. Man vet vad som väntar, kan förbereda sina nära t ex.

Det jag inte får ihop om det är så att A*el är ett svin som gottade sig i kidnappningen, är att Einar måste väl ändå ha läst en del av fuppen och encrochattarna. Läst A*els konversationer? Han måste ha delgetts detta på något vänster iallafall, så då undrar man vad han ens gjorde med A*el överhuvudtaget
Citera
2021-11-02, 22:16
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eviie
Har inte ens reflekterat över det men nu när du skriver det så, jo! Man vet ju dock inte hur man reagerar i en sån panik situation. Något som kan förklara att Einar sprang ett annat håll är att hans instinkt och trygghet låg i att ta sig hem. Han hade kod/tagg/nyckel och flydde mot sin säkerhet. Detta hade inte Adel och Dumle där.

Jag hade bara sprungit, från dom som skjuter inte mot. Skulle inte tänkt på att hålla ihop gruppen eller så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Rätt tänkt av dig. Man skulle hålla ihop av ren reflex.
Nej tvärtom, det är nog normalt att folk springer åt alla håll i panik. Om man inte kommit överens innan, tränat och så. Instinkten är "bort" från situationen.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-11-02 kl. 22:23.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Om jag säger såhär då:

Hade patienten haft en så grov hotbild riktad mot sig, hade det kryllat av polispatruller på Karolinska (det vet vi med säkerhet i och med att det hänt relativt ofta, vid andra händelser). Polisens närvaro, inuti och utanför sjukhuset gör detta ”meddelande” icke-relevant. Dumle hade inte kunnat sätta en fot där. Glöm inte att idioten även är punktmarkerad.

Men du verkar jättegärna tro på vad Samnytt, med pajasen Dagerman i spetsen, har att säga.

Helt hjärndött. Och nu syftar jag inte på vad du säger, utan vad som står skrivet i artikeln.
Du har en poäng.
Citera
2021-11-02, 22:17
Medlem
TheTerrorists avatar
Citat:
Har inte ens reflekterat över det men nu när du skriver det så, jo! Man vet ju dock inte hur man reagerar i en sån panik situation. Något som kan förklara att Einar sprang ett annat håll är att hans instinkt och trygghet låg i att ta sig hem. Han hade kod/tagg/nyckel och flydde mot sin säkerhet. Detta hade inte Adel och Dumle där.

Jag talar för mig själv nu, men jag tror majoriteten av människor som blir beskjutna och har en vän som bor i närheten och vet att personen springer mot sin lägenhet även följer med åt samma håll. De kommer ju isåfall alla 3 ta sig in i porten. Detta är såklart spekulationer dock så är det väldigt märkligt tycker jag att just adel och dumle höll ihop och Nisse sprang iväg helt ensam.
Citera
2021-11-02, 22:23
Medlem
Citat:
Jag spekulerade kring att A*el ville få tag i bilderna för Einars skull (encro). Han visste förstås till 95% vad som skulle synas men kanske ville ha en preview så att säga. Det är inte ovanligt att man vill ha den kontrollen när man vet att man kommer bli förnedrad. Man vet vad som väntar, kan förbereda sina nära t ex.

Det jag inte får ihop om det är så att A*el är ett svin som gottade sig i kidnappningen, är att Einar måste väl ändå ha läst en del av fuppen och encrochattarna. Läst A*els konversationer? Han måste ha delgetts detta på något vänster iallafall, så då undrar man vad han ens gjorde med A*el överhuvudtaget

Han verkar ju väldigt falsk men visst finns det möjlighet till andra förklaringar som du säger. Ditt resonemang om att man vill ha kontroll på vad som kan komma är jag med på. Fast han lämnade också ut Nisse. "Han är inte med oss"
Citera
2021-11-02, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheTerrorist
För er som fortfarande är osäkra om adel eller dumle hade ett finger med i spelet. Tycker ni inte att de är lite märkligt att alla tre kom ut ur cykelrummet men ändå valde de att springa ett annat håll än va Nisse gjorde?

Jag tänker i en sån situation, när man blir beskjutna, är väl första instinkten att börja löpa åt de håll den första personen springer? Eller åtminstone att de springer åt samma håll alla tre när de kommer ut? Nu var de väl ingen slump att adel och dumle sprang åt ett helt annat håll.

Jag tror faktiskt att det är tvärtom. Varför skulle alla springa åt samma håll när dom då kan bli skjutna till döds alla tre? Jag tror att det är en oskriven regel bland gängkriminella att man springer åt varsitt håll i såna situationer.
Dessutom bevisade detta att skytten var ute efter just Einár.
Citera
2021-11-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Jag tror faktiskt att det är tvärtom. Varför skulle alla springa åt samma håll när dom då kan bli skjutna till döds alla tre? Jag tror att det är en oskriven regel bland gängkriminella att man springer åt varsitt håll i såna situationer.
Dessutom bevisade detta att skytten var ute efter just Einár.
Ja, då får angriparen i alla fall svårt att gå på alla uten måste välja en att följa. Eller en var om de är två. Om de springer i samlad trupp finns risken att alla tre blir slaktade. Sprider de sig kommer någon undan.
Citera
2021-11-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Absolut! Oavsett om flykten gick vi parterren eller efter kajen har den nog gått vidare mot Hammarbybacken.

Provgick sträckan mellan cykelförrådet och porten idag. Det är inte långt. I lugnt tempo tog det 12-13 sek. Sannolikt inte mycket mer än 6 sek springandes.

Jag hörde en inspelning av skotten redan under mordnatten. Jag tvivlar inte på att den är äkta då den postades av en granne i ett annat socialt media. Jag räknade till runt 30 sek mellan de avslutande skotten och skotten innan.

Beroende på hur snabbt GM rört sig och om de rört sig samma väg som NG, så borde det bli någonstans mellan 15-25 sekunder där GM och NG har direkt närkontakt innan de avslutande skotten. Det är ganska lång tid i en sådan situation. Vad hände under dessa sekunder?

Finns det någon översiktsbild på vägen mellan cykelförrådet och porten? Har sett två olika bilder med ritning kring troliga flyktvägar men blir inte klok på vem som är den ”rätta”.
Citera
2021-11-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Varför umgicks han med kriminella losers när han var en av Sveriges största och mest betalda artister? Det förstår jag inte. Var han för ung för att förstå bättre?

För att han bokstavligen inte hade vart någonting utan deras hjälp men det är du väl för svensk för att förstå.
Citera
2021-11-02, 22:31
Medlem
Eviies avatar
https://sverigesradio.se/artikel/einar-hade-flyttat-bara-veckor-innan-mordet

På bilden i denna artikeln, om man zoomar så är låskolven borta ser det ut som? Kan det vara polisen som monterat bort det? Min hjärna spinner på att man sköt upp dörren. HALSHUGG mig inte. Jag spekulerar och återigen spekulerar. Han låg på bilden på vänster sida av dörren, vid fönstren. Vad är det som är där på marken tror ni? Träpinnen/bräda?

edit: är tydligen väldigt blind denna kväll. Det är inget som är borta, trodde det mörka ovanför var där kolven ska sitta.
Senast redigerad av Eviie 2021-11-02 kl. 22:32. Anledning: Felskrivning
Citera
2021-11-02, 22:31
Medlem
Frickys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Han verkar ju väldigt falsk men visst finns det möjlighet till andra förklaringar som du säger. Ditt resonemang om att man vill ha kontroll på vad som kan komma är jag med på. Fast han lämnade också ut Nisse. "Han är inte med oss"
Även fast Adel skrev "Han är inte med oss" så är jag inte helt övertygad om att han menade det.

Adel är välmedveten om Vårbynätverkets våldskapital och hur lite ett liv är värt i deras ögon.

Jag tycker inte att det är osannolikt att Adel bara spelade med, för att inte rädda sitt egna skinn.

Men samtidigt pekar väldigt mycket åt att Adel är inblandad i Einar's död, så det allt det här är bara en stor soppa.

Vi alla kan iallafall ta lärdom efter detta hur falska alla är mot varandra i denna bransch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in