2021-11-02, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKristersson
Sant att S lyckades bra i slutspurten, men frågan är om de inte tog väljare som inte hade röstat alls framförallt? Att valdeltagandet ökade tyder väl på det...
Hur många som tänkte rösta på SD valde att lägga sin röst på S förra valet egentligen? Det verkar lite orimligt

Tror nog att det var rätt många. Exempelvis gick (S) riktigt bra bland just offentliganställda kvinnor, och då till stor del bland just kommunalare, trots att dessa själva måste uppleva mångkulturkaoset. Att (S) håller kvar dessa väljare får betraktas som ett styrkebesked. En undersköterska som tydligt märker av mångkulturen på jobbet, och som tröttnat, har ju i praktiken bara (M) och (SD) att välja på och där tror jag (SD) ligger närmare till hands....

Frågan är om de lyckas med samma trick en gång till?
Citera
2021-11-02, 14:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Har Expressen börjar dreva mot Riks?
Efter Aftonbladets artikel om Rebecca och Riks har prenumeranterna på Youtube ökat med ca 3000. Hoppas på samma när Expressen sätter igång. Är många läsare av tex Expressen som vill ha nyheterna och skvallret men som också håller på SD eller i alla fall tycker att Sverige är på väg åt helt fel håll.

Jag ser också att Riks lite mer skvalleraktiga inslag som om Bianca Ingrosso fått relativt många visningar, det är nog inte från Riks vanliga tittare utan kan nog locka lite andra väljargrupper till kanalen.
Citera
2021-11-02, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Tror nog att det var rätt många. Exempelvis gick (S) riktigt bra bland just offentliganställda kvinnor, och då till stor del bland just kommunalare, trots att dessa själva måste uppleva mångkulturkaoset. Att (S) håller kvar dessa väljare får betraktas som ett styrkebesked. En undersköterska som tydligt märker av mångkulturen på jobbet, och som tröttnat, har ju i praktiken bara (M) och (SD) att välja på och där tror jag (SD) ligger närmare till hands....

Frågan är om de lyckas med samma trick en gång till?
Precis, i valet 2018 lyckades S vinna tillbaka kommunal och regionsanställda kvinnor genom att skrämmas med marknadshyror och abortrestriktioner. De stod där med mångkulturskaos och misskötsel i ena vågskålen och fruktan för hyreshöjning i andra. Då tar denna väljargruppen hellre fortsatt massinvandring.

Den finten kommer inte gå denna gång, därför kör man på brunmålning och att försöka klistra Ms politik på SD. Därför är det viktigt att SD visar att de inte alls kommer tolerera marknadshyror (vilket man nu gjort) eller sänkt A-kassa samt vill höja pensionen.
Citera
2021-11-02, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag ser också att Riks lite mer skvalleraktiga inslag som om Bianca Ingrosso fått relativt många visningar, det är nog inte från Riks vanliga tittare utan kan nog locka lite andra väljargrupper till kanalen.
Så länge de lockar fler unga kvinnor till kanalen får de ha vilka program de vill.
Citera
2021-11-02, 14:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
När Baas och övriga inom expressen och media börjar skita på sig och smutskasta Riks vet man att kanalen börjar få inflytande och är ett hot mot mediaetablissemanget.
Man vet också att valrörelsen närmar sig.

Jag jämförde totala antalet visningar på deras videos från igår till idag. På ett dygn har folk sett på 210 000 videos på deras kanal. Vi är ju långt ifrån att kunna tävla med de stora drakarna men det blir bättre. Snart kanske det blir så populärt med SD-TV att det går att kommersialisera med en egen sajt som reklamfinansieras.
Citera
2021-11-02, 14:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Så länge de lockar fler unga kvinnor till kanalen får de ha vilka program de vill.

Precis, man kan inte bara ha långa politiska debatter, det lockar bara de mest politiskt intresserade.
Citera
2021-11-02, 14:52
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Har Expressen börjar dreva mot Riks?

Efter Aftonbladets artikel om Rebecca och Riks har prenumeranterna på Youtube ökat med ca 3000. Hoppas på samma när Expressen sätter igång. Är många läsare av tex Expressen som vill ha nyheterna och skvallret men som också håller på SD eller i alla fall tycker att Sverige är på väg åt helt fel håll.

Läste det genom Arg Blatte.

https://www.facebook.com/100044515835956/posts/421843785976146/?d=n

Uppmärksamheten är bara bra i min åsikt.

Riks har ändå 60k prenumeranter. Motsvarar drygt 2 miljoner för en amerikansk kanal (USA har 33 gånger så stor befolkningsmängd). Ganska inflytelserik politisk kanal med andra ord.
Senast redigerad av Haddock93 2021-11-02 kl. 14:56.
Citera
2021-11-02, 15:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Dick Erixon resonerar lite kring det vi diskuterar i tråden om man skall ha regeringsalternativ eller inte innan valet. Han tycker inte man skall ha det för annars blir det en för mesig mittenpolitik som ingen gillar. Motbevisas ju lite av Alliansen som han inte tar upp som exempel utan han går längre tillbaka i tiden. https://samtiden.nu/2021/11/nagon-mitten-finns-inte-langre/
Citera
2021-11-02, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKristersson

Det gäller alla partier. Även SD kan byta fot om S svänger i frågan kring samarbete. Dock är M:s positionering och förflyttning i frågorna rätt permanent. Det är inte tänkbart att C och M kan samarbeta om invandringspolitik inom lång tid framöver.

SD tvingas anpassa sig då de är helt annorlunda de andra partierna. Med det sagt så har de sina kärnfrågor och kan samarbeta med alla bara de får inflytande. Eftersom de står i mitten ekonomiskt gör man inte våld på sin natur. En utebliven invandrings- eller kriminalitetsåtstramning blir eventuella samarbetspartiers fel. Att C och M inte samarbetar och att det är långt borta handlar enbart om matematik.
Citera
2021-11-02, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jo, jag har sett en bunt av dem. Rätt kul på sitt sätt.

Och andra sidan är de privata bolag som till skillnad från SVT inte har samma krav på opartiskhet.

Denna är rolig. Dök precis upp i mitt flöde, såg den för typ 4 år sedan.
https://youtu.be/grD_IINiH9c (kan f:ö rekommendera kanalen till alla konservativa. Han är väldigt träffsäker)

Sant.
Citera
2021-11-02, 21:45
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Dick Erixon resonerar lite kring det vi diskuterar i tråden om man skall ha regeringsalternativ eller inte innan valet. Han tycker inte man skall ha det för annars blir det en för mesig mittenpolitik som ingen gillar. Motbevisas ju lite av Alliansen som han inte tar upp som exempel utan han går längre tillbaka i tiden. https://samtiden.nu/2021/11/nagon-mitten-finns-inte-langre/

Har inte sett det inslaget men som vanligt tycker jag Dick Erixon har rätt i sina synpunkter. Det blir väldigt mycket mellanmjölk om alla regeringskonstellationer ska vara färdiga innan valet. Folk ska rösta på politik och inte på vilken partiledare eller parti som framstår som "mest trovärdig i regeringsfrågan". Vissa tycker ju man ska rata SD och fortsätta rösta på S bara för att de gamla idioterna i S är "mest trovärdig i regeringsfrågan". Jag spyr galla över det där. Då kan vi ju lika gärna rösta på MP också eftersom de numera har regeringserfarenhet.
Citera
2021-11-02, 22:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid79
Denna är rolig. Dök precis upp i mitt flöde, såg den för typ 4 år sedan.
https://youtu.be/grD_IINiH9c (kan f:ö rekommendera kanalen till alla konservativa. Han är väldigt träffsäker)Sant.

Nu har de fått sin liberala utopi, paradiset på jorden. Men nu skall de liberala delstaterna plötsligt betala för polisen igen och Kalifornien bygger gaskraftverk för att få någon ström.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in