2021-11-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Du menar alltså att dessa två skyttar har suttit utanför cykelförrådet och bara väntat på Einar, utan att veta när han kommer ut?

Hur visste skyttarna att Einar befann sig i cykelförrådet och inte i lägenheten?

Hur kunde dom veta att han var i just cykelförrådet just vid den tidpunkten?

Du hör ju själv hur det låter, det är underförstått att någon goat. Att det sedan är A&D är uppenbart utifrån hur det hela utspelade sig.

Tror du att två skyttar, utan någon goare, hade riskerat att gömma sig utanför ett cykelförråd med en pistol, utan att veta när eller om Einar finns i ett cykelförråd av alla ställen?

Jag ser fram emot ditt svar

Det jag sa var att det inte behövde vara så. Tror det va känt att han bodde där. Sen att händelseförloppet blev som det blev 10-7 skott och 3-2 träffar tyder ju på att de bara var i närheten, inte direkt in på. De kan ha hängt där utanför. Vittnen hade ju sett maskerade män i närområdet.
Citera
2021-11-02, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Kontraktet.
Det står "en av våra patienter"på lappen.

Om jag säger såhär då:

Hade patienten haft en så grov hotbild riktad mot sig, hade det kryllat av polispatruller på Karolinska (det vet vi med säkerhet i och med att det hänt relativt ofta, vid andra händelser). Polisens närvaro, inuti och utanför sjukhuset gör detta ”meddelande” icke-relevant. Dumle hade inte kunnat sätta en fot där. Glöm inte att idioten även är punktmarkerad.

Men du verkar jättegärna tro på vad Samnytt, med pajasen Dagerman i spetsen, har att säga.

Helt hjärndött. Och nu syftar jag inte på vad du säger, utan vad som står skrivet i artikeln.
Senast redigerad av PappasKebab 2021-11-02 kl. 20:53.
Citera
2021-11-02, 20:50
Medlem
Tror det kommer komma en fin hämnd ,tror pakis lillebror malak kommer säga till grabbarna att fixa det. Omario o andre från dalen kommer fixa det som var nära med einar.
Citera
2021-11-02, 20:51
Medlem
Från låten Einar x Dani M - 9 Månader

https://www.youtube.com/watch?v=DklqgqA73xM
1:09 - 1:23

"Du kanske undrar vad som hänt
varför vissa av mina vänner inte är kvar
för det har blivit helt rörigt
mamma, du vet 2020 dagens ungar vet ej vart de ska
du vet han som var min bror han vill se mig död
han som satt här vid vårt bord han som käka från mitt bröd"

Någon som vet vem det är han syftar på?
Citera
2021-11-02, 20:51
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag håller med, det är mycket troll och allmänt skitsnack i tråden. Det är höstlov (?) nu så det förklarar varför det är mycket troll hittills.

Du har ju dock bara skrivit två inlägg i denna tråd, så du kan väl isåfall bidra med att försöka höja kvalitén i tråden?

Folk som i princip aldrig skriver i tråden men som sedan kommer in och klagar på kvalitén i tråden bidrar precis lika lite som trollen.
Visst, så är det men alla seriösa och källkritiska försök drunknar ju helt i de alltmer galet eskalerande ryktena som bara späs på och blir trådsanningar.
Senast redigerad av Marmoth 2021-11-02 kl. 20:59.
Citera
2021-11-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soblazed420

Haval?
Citera
2021-11-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soblazed420

Han pratar om hamko, dem var bästa vänner, sen dem bråka
Citera
2021-11-02, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Har han inte blivit goad så är det en stort sammanträffande att han kom ut där obeväpnad, oskyddad och chanslös. Annars ska GM ha väntat därutanför kl 22 på kvällen och hoppats att han skulle komma ut oskyddad nångång under just den kvällen? Sannolikt ska dom ha behövt spendera många timmar och kvällar utanför hans bostad för att få en sån chans, det bör i sådant fall ha gjort någon boende i området fundersam.

Ja tajmingen där är ju lite väl bra.

Enligt Dumle skulle de ta en taxi. Då bör dom kommit i en taxi, och den är ju svår att sätta GPS-puck på…
Citera
2021-11-02, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Haval?
Hamko. Haval o einar var inte vänner dem kände bara varandra
Citera
2021-11-02, 20:58
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Han pratar väl ungefär likadant där. Eller menar du att han hade ännu värre brytning annars?

Nej, jag tycker han pratar mycket renare i denna video än i hans låtar.
Citera
2021-11-02, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P11235
Finns inga bevis för att einar blivit goad. Råder en total besatthet i tråden om att alla blir goade 100% av gångerna. Hur vet vi att det inte va när adressen framkom som de fick nys om vart han bodde?
Hur får man ihop detta på nåt annat sätt?
Satt de och tröck med vapen utanför hans port, hur länge tror du man kan göra det innan polisen är där?
Gled nån förbi helt spontant kl 11 precis när han gick från cykelförråd/garage och mejade ner han?
Hade de lägenhet med uppsikt över hans hem?
Det är inte Tensta/Rinkeby vi snackar om där det finns suspekta personer överallt och ingen reagerar längre.

Jag tror till 95 % att nån blev tipsad, antingen av nån i sällskap eller nån som har haft kontakt med nån i sällskapet, men då krävs nästan att man har tillgång till lgh i närheten för att hinna få ihop allt på så lite tid. Tajmingen är perfekt. Nisse blir inträngd i ett hörn.
Citera
2021-11-02, 21:00
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Visst, så är det men alla seriösa och källkritiska försök drunknar ju helt i de alltmer galet eskalerande ryktena som bara späs på och blir trådsanningar.

Håller med! De mest intressanta inläggen är från Fricky
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in