2021-11-02, 19:35
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Läser ni alla från samma manus?

Ni borde fundera på hur det kommer sig att ni använder samma argumentation. Det tyder på indoktrinering. Ni kanske borde sluta titta på SVT eller dylikt?

Eller är ni några av de 110 000 personer som FN och WEF har rekryterat för att sprida vaccinpropaganda på nätet?

"UN enlists 110 000 volunteers to push 'approved' COVID-19 information online"
https://imgur.com/a/yj4bO9c
Kan inte svara för alla andra. Men fråga 100 personer vilken färg himlen har och 95% säger "blå".
Har jag rätt? Jag tror det utifrån den information jag själv sökt och hittat. Den vetskapen behöver inga personpåhopp för att övertyga. Inget blaj om beordrad konsensus eller "science is settled" heller.
För övrigt så tycks mig antivaxxxare tjattra i inlärda flock. Lite som Klimat-Gretas devote skara.
Senast redigerad av fermion 2021-11-02 kl. 19:39.
Citera
2021-11-02, 19:38
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
Nu är det dock du som är en NPC. Svara på min extremt enkla fråga istället.
Den frågan är en halmgubbe och inte relevant. En mer brännande fråga är var i kroppen globalistödlornas serum kommer ge er blodproppar först?

Var i kroppen har t.ex. Anna Ekström sina krämpor?
Citera
2021-11-02, 19:47
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Den frågan är en halmgubbe och inte relevant. En mer brännande fråga är var i kroppen globalistödlornas serum kommer ge er blodproppar först?

Var i kroppen har Anna Ekström sina krämpor?
Få se nuu tycks vilja att folk ska lida, men vi ska ta medicinska råd av dig
PS om det är för att det just är Anna Ekström så kanske...
Citera
2021-11-02, 19:49
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Få se nuu tycks vilja att folk ska lida, men vi ska ta medicinska råd av dig
PS om det är för att det just är Anna Ekström så kanske...
Nej jag vill att de som pådyvlat er dessa blodproppsserum ska få lida.
Citera
2021-11-02, 19:51
Medlem
dajevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Kan inte svara för alla andra. Men fråga 100 personer vilken färg himlen har och 95% säger "blå".
Har jag rätt? Jag tror det utifrån den information jag själv sökt och hittat. Den vetskapen behöver inga personpåhopp för att övertyga. Inget blaj om beordrad konsensus eller "science is settled" heller.
För övrigt så tycks mig antivaxxxare tjattra i inlärda flock. Lite som Klimat-Gretas devote skara.

Och de resterande 5% läser på, tänker till, och hittar kanske ett alternativt svar. Och VÅGAR tänka själva och stå emot... och kanske rentav ifrågasätta.
https://www.expressen.se/gt/kultur/egentligen-ar-himlen-inte-bla/
Citera
2021-11-02, 19:54
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
Och de resterande 5% läser på, tänker till, och hittar kanske ett alternativt svar. Och VÅGAR tänka själva och stå emot... och kanske rentav ifrågasätta.
https://www.expressen.se/gt/kultur/egentligen-ar-himlen-inte-bla/
Precis. Kanske är himlen inte blå för alla.
Citera
2021-11-02, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Har någon påstått att vaccinet fungerar till 100% och garanterar att ingen vaccinerad kan få Covid? Nej, just det. Ingen har ju påstått det. Vilket fel har begåtts menar du?

Min kollega har tagit 3 sprutor, han ligger hemma nu sjuk i bekräftad Covid.

Grannen är sjukskriven i 2 veckor. Han är 30 år, vältränad, tävlar i hög nivå i cykling, har magrutor och springer och cyklar flera mil i veckan. Han fick ett tryck över bröstet dagar efter att han tog andra sprutan, hjärtmuskelinflammation.

En kund har en sjukdom som liknar ms, kommer dock inte ihåg vad den heter. För några år sedan satt han i rullstol men har levt som vanligt dom sista åren tack vare sjukvårdens behandlingar. Han blev övertalad att ta vaccinet i maj, sedan dess har han bara blivit sämre och sämre. Snabbare än någonsin.

Pappa fick blodpropp efter sista sprutan, en kollega har i konstant hosta efter sista sprutan. Och så vidare.

Jag känner fler som har blivit sjuka efter sprutan än efter sjukdomen.

Är inte anti vaccin men är anti covid-vaccin pga allt som händer runt omkring mig med dom som redan har vaccinerar sig. Inget vaccin är hundra procent, men ge ett exempel på någon annan sjukdom där vaccinerade driver smittan och behöver ytterligare doser för att inte smitta andra, både redan vaccinerade och ovaccinerade.
Citera
2021-11-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B18
Min kollega har tagit 3 sprutor, han ligger hemma nu sjuk i bekräftad Covid.

Grannen är sjukskriven i 2 veckor. Han är 30 år, vältränad, tävlar i hög nivå i cykling, har magrutor och springer och cyklar flera mil i veckan. Han fick ett tryck över bröstet dagar efter att han tog andra sprutan, hjärtmuskelinflammation.

En kund har en sjukdom som liknar ms, kommer dock inte ihåg vad den heter. För några år sedan satt han i rullstol men har levt som vanligt dom sista åren tack vare sjukvårdens behandlingar. Han blev övertalad att ta vaccinet i maj, sedan dess har han bara blivit sämre och sämre. Snabbare än någonsin.

Pappa fick blodpropp efter sista sprutan, en kollega har i konstant hosta efter sista sprutan. Och så vidare.

Jag känner fler som har blivit sjuka efter sprutan än efter sjukdomen.

Är inte anti vaccin men är anti covid-vaccin pga allt som händer runt omkring mig med dom som redan har vaccinerar sig. Inget vaccin är hundra procent, men ge ett exempel på någon annan sjukdom där vaccinerade driver smittan och behöver ytterligare doser för att inte smitta andra, både redan vaccinerade och ovaccinerade.
Känner inte end enda som blivit sjuk av vaccinet - och då ingår det även många äldre i den gruppen.
Det spelar inte så stor roll på populationsnivå.
Dessutom, att man känner si eller så efter en spruta - vad bevisar det egentligen. Jo ingenting. Du kan blir påkörd av en buss när du lämnar vaccinationslokalen - men frågan är om man verkligen kan skylla på vaccinet... Problemet är att folk har en tendens att se samband som inte finns.
Du får en spruta - två dagar senare bryter du benet. ja det måste ju uppenbart vara vaccinet, även om det faktist inte finns något samband.
Citera
2021-11-02, 20:24
Medlem
Inte bara vaccinerad, utan dubbelt vaccinerad.

Jag trodde att vaccinet skulle skydda mot covid-19.

Kan hon få skadestånd av tillverkaren nu?
Citera
2021-11-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Känner inte end enda som blivit sjuk av vaccinet - och då ingår det även många äldre i den gruppen.
Det spelar inte så stor roll på populationsnivå.
Dessutom, att man känner si eller så efter en spruta - vad bevisar det egentligen. Jo ingenting. Du kan blir påkörd av en buss när du lämnar vaccinationslokalen - men frågan är om man verkligen kan skylla på vaccinet... Problemet är att folk har en tendens att se samband som inte finns.
Du får en spruta - två dagar senare bryter du benet. ja det måste ju uppenbart vara vaccinet, även om det faktist inte finns något samband.

Ok bortse ifrån alla eventuella biverkningar, vet du något annat vaccin där redan vaccinerade driver smittan? Visst att du behöver nya influensa-sprutor varje år pga att influensan ändras så fort, men har du hört talas om att någon vaccinerad emot influensan blir milt sjuk och smittar ändå?

Dessa sjukdomar ingår i Sveriges vaccinprogram:

difteri
kikhosta
stelkramp
polio
haemophilus influenzae typ b (Hib)
pneumokocker
mässling
påssjuka
röda hund
rotavirus
hepatit B
humant papillomvirus (HPV).

Hur många vaccinerade mot dessa sjukdomar känner du till som trots vaccinet blivit sjuk i sagda sjukdomar, och har dom i så fall smittat vidare?
Citera
2021-11-02, 20:27
Medlem
Studspojkens avatar
Vem ersätter henne medan hon är sjuk?
Citera
2021-11-02, 20:29
Medlem
Tänk om kärringen avlider. Det skulle vara skojigt att se hur de skulle vinkla det.

"Hon hade dött ännu mer om hon vore ovaccinerad" Mvh, Big Pharma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in