Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
Har någon påstått att vaccinet fungerar till 100% och garanterar att ingen vaccinerad kan få Covid? Nej, just det. Ingen har ju påstått det. Vilket fel har begåtts menar du?
Min kollega har tagit 3 sprutor, han ligger hemma nu sjuk i bekräftad Covid.
Grannen är sjukskriven i 2 veckor. Han är 30 år, vältränad, tävlar i hög nivå i cykling, har magrutor och springer och cyklar flera mil i veckan. Han fick ett tryck över bröstet dagar efter att han tog andra sprutan, hjärtmuskelinflammation.
En kund har en sjukdom som liknar ms, kommer dock inte ihåg vad den heter. För några år sedan satt han i rullstol men har levt som vanligt dom sista åren tack vare sjukvårdens behandlingar. Han blev övertalad att ta vaccinet i maj, sedan dess har han bara blivit sämre och sämre. Snabbare än någonsin.
Pappa fick blodpropp efter sista sprutan, en kollega har i konstant hosta efter sista sprutan. Och så vidare.
Jag känner fler som har blivit sjuka efter sprutan än efter sjukdomen.
Är inte anti vaccin men är anti covid-vaccin pga allt som händer runt omkring mig med dom som redan har vaccinerar sig. Inget vaccin är hundra procent, men ge ett exempel på någon annan sjukdom där vaccinerade driver smittan och behöver ytterligare doser för att inte smitta andra, både redan vaccinerade och ovaccinerade.