Citat:
Ursprungligen postat av
stolerik
Skämtade på arbetsplatsen att jag hade ont i halsen lite feber och svårt att andas, kan det vara en allergi sa jag. Jävla vad fort hälften av de vaccinerade gick ut från fikarummet

alla ovaccinerade asgarvade.
Vad är dom rädd för

1) Ingen har någonsin sagt att vaccinet ger 100% skydd mot att bli smittad - tänk efter, vad är det antikropparna man fått skall reagera på? Det kanske inte ens är det optimala vaccinet.
2) Det är kanske så att normalt försiktiga människor undviker att umgås med smittade/förkylda/illaluktande om de int måste. Kanske är de ovaccinerade inte normalt försiktiga, vem vet?
3) Det är lätt att se att vaccinet skyddat mot allvarlig sjukdom och död genom att följa statistiken. För övrigt ligger Sverige oerhört lågt i dödsfallsstatistik per vecka nu och de senaste månaderna.
4) Vaccinering minskar effektiviteten hos virusfabrikerna, dvs framförallt vi människor. Detta minskar normalt virustrycket på alla, och minskar (antagligen radikalt) sannolikheten för superspridarevent "kritisk massa" uppnås inte lokalt.
5) Många låg på IVA och ännu fler på sjukhus trots minskat socialt umgänge etc. Som mest var det över 400 på IVA under andra och tredje vågen. Nu efter vaccinering verkar det ligga stabilt kring 30. I hela landet.
Jag tycker dock inte man ska vaccinera barn i onödan, då risken att de drabbas av svår sjukdom tycks försvinnande låg och vi ändå tycks ha kontroll. Även om spridningen skulle öka exponentiellt i snabb takt bör inte barnen användas som krockkudde då det alltid finns risk för biverkningar.
Alltså är det inget konstigt att Anna Ekström insjuknat, man kan inte dra några slutsatser av det utom att vaccinnet inte är 100% skyddande mot sjukdom i evighet. Vilket man vet och sagt.