2021-11-02, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Kontraktet.
Enligt Samnytt har detta hänt:

Adel och Dumle fejkar en skjutning mot sig själva i en studio för att ha en anledning att stämma träff med Einar och sälja ut honom. Dumle säger till Einar på telefon att han vet vem som sköt och att de ska träffas så de kan berätta det till honom. De stämmer träff hos Einar, röker på och pratar i ett cykelförråd. Utanför väntar gärningsmännen.

En kille tas in på förhör och media "råkar" gå ut med att han medgett inblandning i mordet till polisen. Åklagare dementerar. En halvtimme efter artikeln skjuts killen i ansiktet i Akalla, underförstått av folk som inte vill att han ska prata med polisen. Killen överlever och vårdas med skyddade personuppgifter på sjukhuset. Polisen skickar ut varningar till sjukhuset om att inte släppa in Dumle eftersom de tror han kan vara ute efter killen.

Samnytt…. De har med all säkerhet plockat någon teori från FB och kört på med det. Att Dumle/Adel goat är väl det mest sannolika de skrivit.

Även om en tonårspojke skulle ha erkänt inblandning i mordet (vi vet att åklagarmyndigheten dementerat uppgiften), vad är det som säger att killen i Akalla är samma grabb?

Gällande det meddelande, som enligt Samnytt (och endast Samnytt!?!), gått ut till anställda på Karolinska gällande dumle, luktar så fake så att det skriker om det. Nog för att man inte kan lita på MSM, men jag tvekar inte en sekund på att de hade kört den storyn också, om det fanns någon som helt tyngd i det. Så kåta som de varit på att skriva om mordet och händelser kring det, inte en chans att de inte hade skrivit om det?

Kan inte bara vara jag som tänker så?

Nu kommer någon komma och säga att personalen på sjukhuset ”hellre kanske går till Samnytt med den informationen”, men hur hjärndött låter inte det?
Citera
2021-11-02, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klipper020
Yes när dem sprang mot vattnet, tar Max 15-20 sekunder och klä av sig kläderna med krutstänk på och kasta ner dom i vattnet, finns flera vittnen som har sett 2 personer vid vattnet och det är Dumle och Adel 😂😂😂😂😂Sen springer dom tillbaka till mordplatsen och ska hjälpa Einar och väcka upp han igen😂

Släng fram artikeln där det står att misstänkta personer setts vid vattnet.
Citera
2021-11-02, 18:32
Medlem
Citat:
Dem hade extra kläder på sig och i cykelförrådet så tog dom på sig huva och handskar medans Einar såg allt detta.

Vem hade nyckeln till förrådet? Einar?
Citera
2021-11-02, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Vem hade nyckeln till förrådet? Einar?
Yes
Citera
2021-11-02, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infofinnslen
manolo e släkt med modo från dalen som ville utpressa einar
modo e bra vän/släkt med ardy från byn o dumle e hans liten horunge springis fuck dom alla

Nu får alla små barn lägga ner. Ni vet inte ett skit, Manolo är somalier, Mondo är gambian förklara gärna hur det är släkt era efterblivna valpar.

Manolo som rappar är inte Manolo från bandidios, så slita att hitta på saker.

Ser så många inlägg där kids/wannabes utan en fot på gatan ska snacka som att de vet.
Sen köper ni andra kids/wannabes allt de skriver.
9 av 10 häe vet ingenting.

Var somalier som utförde detta, och inte ifrån HH så sluta snacka en massa bull.
Citera
2021-11-02, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perspektivare
Dumle goade inte och har inte något med detta att göra.
Alla i den här tråden har fastnat på Dumle. Dumle var inte i klubben när knivhuggningen skedde, han var inte ens i N&C under hela kvällen. Dock var han med A, Z och Einar tidigare under kvällen i Hammarby Sjöstad (Einar la ut en bild på insta). Han har heller inget med Akalla att göra och har endasg hängt med de här rapparna för att han jagar en rappkarriär. Han har aldrig umgåtts med de tidigare, förutom Z (båda från 163). Dumle är inte kusin med Adel heller. Han är DP, inget annat.

Ni är helt blåsta hela bunten.
Som nån skrev tidigare, allt är framför er här i tråden...

Ställ er frågan: Varför skulle någon som jagar en rappkarriär goa Sveriges största rappare som han nyss lärt känna och skapat en relation med som kan hjälpa hans rappande gaaaalet mycket och ge han en väg ur misären han lever i?

Exakt. Men kidsen vet inget, de leker bara att dem vet.
Dagens barn kommer att vara den mest efterblivna generationen detta landet sett någonsin.
Citera
2021-11-02, 18:38
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Har du inget att tillföra så kan du hålla käften, du snackar om sånt du inte har en aning om tydligen..

Tja vad är det jag inte har någon aning om egentligen? Ok Örjan Ramberg är inte pappan har jag förstått så där hade jag fel. Annars då, Nils Grönbergs hycklande förljugna äckliga skådespelarföräldrar har naturligtvis indoktrinerat honom att omfamna destruktiva livsstilar och kulturer i sin iver att framstå som goda och fina människor så indirekt är de faktiskt medskyldiga till hans död.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2021-11-02 kl. 18:40.
Citera
2021-11-02, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Jag tar in vem som helst för o komma fram sanningen!
Hon kunde lätt berätta Till mördarna var ligger lägenheten innan hon åkte sen tog det några dagar tills de hitta han o gjorde planerna!

Människor har gjort mycket för pengar o alla brudar e inte änglar!
Så om du vill tänka med hjärta hitta annat ställe här vi tar upp allt!

Du missar dock att hon redan får ta del av hans pengar? Varför skulle hon vilja få honom död på grund av pengar när hon får mer av honom leverade än död? Makes no sense, men annars så
Citera
2021-11-02, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Även om en tonårspojke skulle ha erkänt inblandning i mordet (vi vet att åklagarmyndigheten dementerat uppgiften), vad är det som säger att killen i Akalla är samma grabb?
Att han blev skjuten en halvtimme efter kan vara en ledtråd.
Citera
2021-11-02, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GorDetMedRW
Med tanke på att du säger att du ”tyckte lite synd om honom” så gissar jag att du inte har koll på att han var med och gruppvåldtog en tjej i en källare tills hon nästan förblödde.
Och ja han blev dömd för det.

Självklart visste jag var äcklet gjort, jag tänkte väl vara lite sneaky och street smart genom att verka intresserad för att han tyckte jag var snygg och få han att öppna upp sig
Citera
2021-11-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Kontraktet.
Att han blev skjuten en halvtimme efter kan vara en ledtråd.

För det skjuts inte i orten konstant ändå eller?
Citera
2021-11-02, 18:43
Medlem
Citat:
Här har ni Dumles Ledare
https://youtu.be/kzo-8hHhc0E

Du börjar såhär, sen fortsätter du med att Haval och Daras farbrors bror ska plocka Dumle, samtidigt som Einar lägger ett kontrakt på Adel, även fast de verkar hängt en hel del sista tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in