Citat:
Ursprungligen postat av
Fanny566
det här är min teori… sen vet jag inte ifall någon tagit upp det tidigare.
Jag tror att adel och dumle var ute efter Einar, jag tror dom planerade alltihop och till och med fick pengar för det av andra. Dom fejkade skjutningen dagen innan, träffar Einar hemma och går ut för att röka sedan hamnar dom i konflikt, killarna tar upp vapen och börjar skjuta mot Einar tills han ligger ner och sen springer dom därifrån till vattnet och påstår att några andra sköt.
Dom kan lätt ha bytt om under tiden polisen var påväg, vittnen har sett två killar och man har sett adel o dumle vid vattnet.
Jag tror på antingen det här eller att dom var fler och Einar blev goad. Men något inom mig säger att Dumle och Adel var mer delaktiga än det här.
Hade jag varit med på en mordplats där min vän dör, hade jag inte varit aktiv någonstans. Hade mått skit men tycker det här med att släppa låtar, få hybris och må bra är väldigt skumt.
100% att killarna är delaktiga på något sätt i alla fall. Make no sense att dom kom undan ifall dom blev beskjutna dagen innan..
Citat:
Ursprungligen postat av
ebal154
Precis vad jag också tror.
Tror ni på fullaste allvar att polisen inte hade grillat A & D, samt dykt med detsamma, på momangen om detta är händelseförloppet?
Polisen må göra mycket fel, men inte fan hade de bortsett från sånna detaljer. Med största sannolikhet har de redan testats för krut osv. Vad tror ni? Att A & D stashat kläder i en påse någonstans?
Citat:
Ursprungligen postat av
pukka
Kan ligga något i det medtanke på att D gömmer sig utomlands
Vart har du hört/sett detta? Hur ska Dumle kunnat lämna landet som punktmarkerad?