2021-11-02, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
NG var knappast "tung" inom kriminell verksamhet. Hans pengar var vita. Det inkluderar guldet han ägde, det var vitt.

Du behöver inte vara ''tung'' inom kriminalitet för att avtrycka en pistol. Han hade pengar och guld osåvidare han inte gjort vitt.
Citera
2021-11-02, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Jo men har du fått 18 års volta eller 8-12 år som dom flesta fick då sitter du inte planerar mord från häktet innan hovrätten. Det gör man bara inte av flera olika anledningar.

Einars grej var den dom fick allra minst tid för. Det nätverket mest fick tid för var stämpling till mordförsök alt. mordförsöket på M. samt de synnerligen grova narkotikabrotten.

Einars grej var en fis i jämförelse och dom hade gladeligen bara bröstat den domen. Sen golade han ju inte ens ner dom. Det var encro som fällde avgörandet.

Det vet vi inte, det är ett antagande från din sida, dom där tre millarna var dom bra sugna på att få på ett eller annat sätt, det har vi sett .

Men det har blivit något vedertaget i tråden att dom som är dömda för kidnappningen mm har restriktioner, så är INTE fallet, det har dom inte haft sen i somras, och tid har dom....väldigt gott om tid
Citera
2021-11-02, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Där det står "översikt, bokslut" kan du välja utdelning i menyn i länken nedan:

https://www.bolagsfakta.se/5591629125-Team_Platina_AB

Kanske hans brud sålde honom o trodde att hon kommer få alltid efteråt!
Pengar kan ta ut de värsta från människorna va gjorde hon i Amsterdam annars!
Vi får inte glömma henne heller
Citera
2021-11-02, 17:42
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WIGGE666
Tror ni Dumle är gay? Fick bara höra det av någon som gissade, för att han inte brukar ses med mycket brudar som många andra grovt kriminella.

Kanske inga brudar som vill. Lite dåligt rykte?
Citera
2021-11-02, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Bolagsfakta har gjort fel.
Kollar du på allabolag står det 172 tkr

helt rätt
Citera
2021-11-02, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ynktommy
Einar Mordvapen dykningar video: https://www.youtube.com/watch?v=zlkr8VFaTJk

Hittar dom mordvapnet/vapen idag? tror någon att dem löser det här brottet

det här är min teori… sen vet jag inte ifall någon tagit upp det tidigare.
Jag tror att adel och dumle var ute efter Einar, jag tror dom planerade alltihop och till och med fick pengar för det av andra. Dom fejkade skjutningen dagen innan, träffar Einar hemma och går ut för att röka sedan hamnar dom i konflikt, killarna tar upp vapen och börjar skjuta mot Einar tills han ligger ner och sen springer dom därifrån till vattnet och påstår att några andra sköt.
Dom kan lätt ha bytt om under tiden polisen var påväg, vittnen har sett två killar och man har sett adel o dumle vid vattnet.
Jag tror på antingen det här eller att dom var fler och Einar blev goad. Men något inom mig säger att Dumle och Adel var mer delaktiga än det här.
Hade jag varit med på en mordplats där min vän dör, hade jag inte varit aktiv någonstans. Hade mått skit men tycker det här med att släppa låtar, få hybris och må bra är väldigt skumt.
100% att killarna är delaktiga på något sätt i alla fall. Make no sense att dom kom undan ifall dom blev beskjutna dagen innan..
Citera
2021-11-02, 17:46
Medlem
pukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanny566
Jag tror att adel och dumle var ute efter Einar, jag tror dom planerade alltihop och till och med fick pengar för det av andra. Dom fejkade skjutningen dagen innan, träffar Einar hemma och går ut för att röka sedan hamnar dom i konflikt, killarna tar upp vapen och börjar skjuta mot Einar tills han ligger ner och sen springer dom därifrån till vattnet och påstår att några andra sköt.
Dom kan lätt ha bytt om under tiden polisen var påväg, vittnen har sett två killar och man har sett adel o dumle vid vattnet.
Jag tror på antingen det här eller att dom var fler och Einar blev goad. Men något inom mig säger att Dumle och Adel var mer delaktiga än det här.
Hade jag varit med på en mordplats där min vän dör, hade jag inte varit aktiv någonstans. Hade mått skit men tycker det här med att släppa låtar, få hybris och må bra är väldigt skumt.
100% att killarna är delaktiga på något sätt i alla fall. Make no sense att dom kom undan ifall dom blev beskjutna dagen innan..

Kan ligga något i det medtanke på att D gömmer sig utomlands
Citera
2021-11-02, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarnivaliuM
Tror ni Z.E är blir nästa döda rappare?? Verkar som folk jagar han?

vad är det ZE har gjort som gör honom till nästa?
Citera
2021-11-02, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanny566
Anledningen till att Dumle är så aktiv efter mordet är för att han inte ens kände Einar, de umgicks i max 3 veckor och han dog. Han känner ingen sorg för hans död för han inte var så nära honom jämfört med hur Adel var nära Einar.
Citera
2021-11-02, 17:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Bolagsfakta har gjort fel.
Kollar du på allabolag står det 172 tkr
Aha tack!
Ja, nu blev det plötsligt rimligt.
Citera
2021-11-02, 17:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Det vet vi inte, det är ett antagande från din sida, dom där tre millarna var dom bra sugna på att få på ett eller annat sätt, det har vi sett .

Men det har blivit något vedertaget i tråden att dom som är dömda för kidnappningen mm har restriktioner, så är INTE fallet, det har dom inte haft sen i somras, och tid har dom....väldigt gott om tid
NG levde ju med en hotbild sedan kidnappningen, men varför ökade den kraftigt dagarna efter N&C?
Citera
2021-11-02, 17:54
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99

OK strunta i det självklara i vilken sinnesstämning dom är och vilka prioriteringar dom har framför sig. Bara det säger sig självt.

Men att restriktionerna lyfts innebär inte att dom är fria och får röra sig fritt, ens att samsitta. Utan endast att dom får ha TV i häktescellen och kunna ringa av kriminalvården på förhand godkända nummer. Nummer och samtal som övervakas av kriminalvården.

Någon ur gruppen på utsidan kan va drivande i fimpandet av Einar. Men dom på insidan har helt andra prioriteringar än att få in fiktiva belopp.

OK om dom hunnit landa lite och sitta några år på anstalt och planera där. Men ensamma i häktescellen... Omöjligt. Sen kommer du så klart inte veta i vilket fall. Eller ens vem och varför han blev klippt. Men vissa scenarion är helt klart mer sannolika än andra.

Det är kriminellt vansinnigt att riskera sån omständigheter grej med händerna bakbundna i häktescellen för en liten skitgrej av havet annat man torska för. Han är deras minsta huvudvärk och inte värt risken för livstid. Deras gäng dessutom decimerade som det är. Helt ologiskt på så många sätt.

Det är inte heller dom som det ryktas om i stan heller. Men det faller ändå på sin egen orimlighet.
Senast redigerad av Zzzzorrro 2021-11-02 kl. 18:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in