2021-11-02, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abdew
Du fick med ett ääh där

De brukar nog inte köra såna storys.

Hann väl citera innan ”någon” redigerade lite

Möjligtvis, vet inte hur media jobbar. Men de har ju varit kåta på allt som har haft att göra med mordet, så känns osannolikt att de inte skulle köra en story om att Dumle eventuellt jagar en 16-åring som blivit skjuten i ansiktet?
Senast redigerad av PappasKebab 2021-11-02 kl. 06:54.
Citera
2021-11-02, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
I guess mannen.
Tycker bara att hela den artikeln ser så jävla mysko ut. För mig luktar det fabricerat, just med tanke på hur de skrivit artikeln. Hade polisen gått ut med denna info till sjukhuset, så tvekar jag inte en sekund på att även MSM hade kört storyn.

Såklart fritt att spekulera
Jag syftar inte på den från samnytt, OM jag inte missminner mig, så fanns en artikel i Aftonbladet där det talades om denna tonåring, vilken snabbt försvann och ersattes med en demetering från åklagaren.
Citera
2021-11-02, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Hur dementerades den? Var det bara att det var ett Word-dokument? Jag har fått liknande i jobbet och tycker inte det såg konstigare ut än något annat. Samnytt kanske är skräp, men vet vi att det är fake?

Håller med, de kan ju ha en riktig källa inne på sjukhuset som hellre kontaktar Samnytt än ex. AB.

Känns lite väl ”Hänt i veckan” att hitta på att kulan ska ha gått ut genom kinden t.ex.

Mycket de kan bli dömda för förtal kring också om dessa uppgifter är helt fabricerade.
Citera
2021-11-02, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMEsO
Jag syftar inte på den från samnytt, OM jag inte missminner mig, så fanns en artikel i Aftonbladet där det talades om denna tonåring, vilken snabbt försvann och ersattes med en demetering från åklagaren.

Ja du har rätt, msm gick ut med att en tonåring hade erkänt inblandning i Einars mord, vilket som sagt dementerades.

Mina inlägg gällde bara Samnytts hävdan om Dumles jakt.
Citera
2021-11-02, 07:02
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
retiredpoint: Men bror kan jag få se bilderna
retiredpoint: Bror de adi bror jag vet allt som hänt
retiredpoint: Hahahaha d räcker läääään
retiredpoint: Lyssna kd du vet själv hur vi rullar vi tar hand om våra egna han är inte med oss han har velat köra sin egen grej så då får.man klsra sig sj också
retiredpoint: Bara så alla sidor hsr de klsrt för sig
retiredpoint: Helt rätt bror
retiredpoint: De är en hård värld
retiredpoint: Bästa bror.men vi hörs senare brot prata me d inblandade låt de veta vi tar hand om våra han är inte med oss

retiredpoint = adel

Detta är alltså från encrochattarna från FUP. Utifrån detta så ser vi att Adel inte var någon vidare vän till Einar. Stackars Einar omgiven av lömska ormar...usch.

https://www.docdroid.net/tH0YQPP/b-3712-21-ab-19-protokollbilaga-nr-2-encro-maskad-klar-pdf#page=12

Låter mest som han är skraj för Vårby och vill verkligen göra klart för dem att han inte tänker ställa till några problem...
Citera
2021-11-02, 07:16
Medlem
Citat:
Ja asså, läser man encro-chattarna så märker man ju att dessa två har samarbetat i att pressa Einar på pengar. Vårby för att de är hungriga & dalen för att de känner att Einar är skyldig dem pengar (för att han hittat ett kryphål i kontrakt med SSTV & börjat släppa musik under NS1 istället?!?). Jag fick en jävla massa skit för att ens ha nämnt Vårby/dalen tillsammans.

Detta har varit min teori, att Vårby & Dalen satt en skottpeng på Einar då han inte hostade upp 3mkr. De ville visa att de menade allvar att de skulle fimpa honom om pengarna inte betalades. Vårby är redan försvagade & vill inte ses som ännu svagare (”alphahane-mentalitet”) & Dalen vill visa sig starka.

Skottpengen har HH lagt vantarna på. En intern splittring i HH, har lett till att de fightas om makten inom sig själva. Splittringen ska ha skett efter Kard*s mord. Detta mord ledde även till att det blev en splittring mellan Adel (och kurderna) & HH. HH, som vet att Adel är ”nära” med Einar, pressar honom att goa innan de fimpar honom istället. Dumle som är nära med Adel, och (som vi vet) är en känd goare själv.
Dree Low, som även han är vän med Einar, sitter häktad och har ingen koll på vad som planeras.

Jag vet att jag skrivit liknande förr & att många tyckte att det lät helt kaiko. Men hur osannolikt är det verkligen? Jag är fast för detta.

Innan någon lackar ur, detta är en teori. En spekulation av någon som inte VET något utan som endast läst.
Alla vet att de samarbetade om kidnappningen men det är fortfarande inte samma gruppering. Det har hela tiden varit uppe bland alternativen att de kan vara inblandade en eller båda av dem. Det är inte "din teori" som du fått skit för. Jag bara vill undvika att folk tror att Vårby, Dalen och Shottaz är samma gäng för det är de inte. Men Olika grupperingar samarbetar i diverse affärer/projekt hela tiden. Tex drogaffärer och annat. Så det finns kanaler. Ledarna kontaktar varandra och dealar.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-11-02 kl. 07:24.
Citera
2021-11-02, 07:18
Medlem
Det stod i AB eller Expressen att Dumle skulle avslöja mördarna i någon kommande låt.

Vilka tror ni han kommer skylla på / peka ut?

Har funderat lite kring första skottsalvan också. Någon som varit på plats och sett många kulhål i fasaderna? Vi vet ju om 1 ivf (var väl mot porten, då borde rimligen ingen tredje GM stått och väntat i porten f.ö. om man tror det).

Tänker att första salvan kanske var upp i luften för att skrämma A, D och E. Få Einar att röra på sig och inte skada A och D.

Det är ju fasader överallt så borde ha fastnat kulor på många ställen.
Senast redigerad av Dundersidan 2021-11-02 kl. 07:26.
Citera
2021-11-02, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Alla vet att de samarbetade om kidnappningen men det är fortfarande inte samma gruppering. Det har hela tiden varit uppe bland alternativen att de kan vara inblandade en eller båda av dem. Det är inte "din teori" som du fått skit för. Jag bara vill undvika att folk tror att Vårby, Dalen och Shottaz är samma gäng för det är de inte. De Olika grupperingar samarbetar i diverse affärer/projekt hela tiden.

Nej jag förstår vad du menar. Syftar inte på att det är samma gäng, utan olika grupperingar som jobbat ihop alltså.
Citera
2021-11-02, 07:25
Medlem
Citat:
Ja asså, läser man encro-chattarna så märker man ju att dessa två har samarbetat i att pressa Einar på pengar. Vårby för att de är hungriga & dalen för att de känner att Einar är skyldig dem pengar (för att han hittat ett kryphål i kontrakt med SSTV & börjat släppa musik under NS1 istället?!?). Jag fick en jävla massa skit för att ens ha nämnt Vårby/dalen tillsammans.

Detta har varit min teori, att Vårby & Dalen satt en skottpeng på Einar då han inte hostade upp 3mkr. De ville visa att de menade allvar att de skulle fimpa honom om pengarna inte betalades. Vårby är redan försvagade & vill inte ses som ännu svagare (”alphahane-mentalitet”) & Dalen vill visa sig starka.

Skottpengen har HH lagt vantarna på. En intern splittring i HH, har lett till att de fightas om makten inom sig själva. Splittringen ska ha skett efter Kard*s mord. Detta mord ledde även till att det blev en splittring mellan Adel (och kurderna) & HH. HH, som vet att Adel är ”nära” med Einar, pressar honom att goa innan de fimpar honom istället. Dumle som är nära med Adel, och (som vi vet) är en känd goare själv.
Dree Low, som även han är vän med Einar, sitter häktad och har ingen koll på vad som planeras.

Jag vet att jag skrivit liknande förr & att många tyckte att det lät helt kaiko. Men hur osannolikt är det verkligen? Jag är fast för detta.

Innan någon lackar ur, detta är en teori. En spekulation av någon som inte VET något utan som endast läst.

Lutar också att det är inom HH som allt blivit skarpt till slut.

Sen är frågan om Vårby med vänner verkligen känner att detta är värt risken och pengarna just nu.

Om FaceTime och foton plus video av Nisse stämmer också så vettefan. Behöver de verkligen det.
Citera
2021-11-02, 07:28
Medlem
Tror vi får svaret beroende på hur länge Dumle är vid liv.

Lever han om sex månader så fick han grönt ljus av DP ivf.
Citera
2021-11-02, 07:29
Medlem
Vårby förstår man av FUP är (var?) väldigt strukturerat och hierarkiskt. Kommunikationen uppifrån och ner är order och kan tänka mig att underhuggarna skulle tänka sig för innan de kör ett eget race så att säga. Men andra grupperingar (vissa västerut tex?) som kanske är lite lösare och består av yngre folk. Där kanske gränser mellan grupperingar (som inte är i direkt konflikt) kan vara mer flytande och relationer mer ambivalenta? Jag spekulerar nu...
Senast redigerad av TigerKid2 2021-11-02 kl. 07:32.
Citera
2021-11-02, 07:33
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Det stod i AB eller Expressen att Dumle skulle avslöja mördarna i någon kommande låt.

Vilka tror ni han kommer skylla på / peka ut?

Har funderat lite kring första skottsalvan också. Någon som varit på plats och sett många kulhål i fasaderna? Vi vet ju om 1 ivf (var väl mot porten, då borde rimligen ingen tredje GM stått och väntat i porten f.ö. om man tror det).

Tänker att första salvan kanske var upp i luften för att skrämma A, D och E. Få Einar att röra på sig och inte skada A och D.

Det är ju fasader överallt så borde ha fastnat kulor på många ställen.
Dumle kommer naturligtvis inte peka ut någon alls utan vill bara få publicitet och spelningar av "låten".
Skulle han peka ut några så vore det ju likvärdigt med att gola och skriva under sin egen dödsdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in