Resultat: Är du feminist?
Jag är feminist
19,73%
58 röster
Jag är inte feminist
72,11%
212 röster
Vet ej
8,16%
24 röster
2021-10-31, 17:46
Medlem
Jag gillar inte vad ordet feminism symboliseras med här i sverige.
kvinnor är inte värda mer än män.
Citera
2021-10-31, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
I och med att jag älskar kvinnor kan jag inte kalla mig feminist som idag betyder att trycka ner och hata kvinnor.

Feminism har ändrat betydelse under årens gång.
Jämlikhet i den mån det går, absolut, men feminismen ser ju inte ut så längre.

För mig var droppen när feminister skulle stödja slöja, där gick det inte längre, mer förvirrad kan man nog inte bli, men har skrivit det här på forumet förut och fått helt GALNA svar på det från "feminister".

Svaren var i stil med "vi systrar ska tillsammans bla bla bla" helt världsfrånvända plattityder utan någon egentlig mening. Väldigt likt hur kommunister uttrycker sig.
"Kamrater vi ska tillsammans" och sen massa nonsens.

Sen är det löjligt hur fort feministerna gav upp typ Fi och hur man sedan skyller lite snyggt på att "nu är feminism en fråga för ALLA partier" när det redan var det. Man sparkade in öppna dörrar helt enkelt...

Sen ska vi inte tala om alla låtsasproblem "feminister" hittar på för att kunna "lösa" istället för att behöva angripa riktig problematik för kvinnor för att det är för tufft för dessa förståndshandikappade.

Slöja ser vi mer och mer varje dag, men ändå är det typ "manspreading" och annat tjafs man pratar om.

Finns inget så fegt som en modern feminist helt klart.
Folk ÄR inte missogyna i grupp på den nivån som dom gärna vill ge sken av, vi har det mer jämlikt än någonsin, men ingen verkar lyckligare av det heller.

Det är ju inte konstigt att du tycker det liknar kommunism, allt sedan andra vågen är ju feminismen baserad på marxistisk maktanalys.

Jämlikhet i utfall, oaktat gruppernas fördelningsfunktioner, kan inte uppnås genom jämlikhet i möjligheter. Ie ren meritokrati kan inte generera vare sej equity, diversity och inclution.
Citera
2021-10-31, 18:59
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Det är ju inte konstigt att du tycker det liknar kommunism, allt sedan andra vågen är ju feminismen baserad på marxistisk maktanalys.

Jämlikhet i utfall, oaktat gruppernas fördelningsfunktioner, kan inte uppnås genom jämlikhet i möjligheter. Ie ren meritokrati kan inte generera vare sej equity, diversity och inclution.
Nej precis. Ser så många likheter mellan kommunism, totalitärt styre, feminism, hbtq-ism, veganism, klimatism, blm och allt jävla pk-skitsnack.

Det farliga med det hela är dock att man urholkar trovärdigheten ur rörelse efter rörelse och tilliten eroderas mellan människor i allmänhet.

Man vet ju att man inte kan lita på människor som håller på med sådana här termer, "kamper" och låtsasproblem.
Och man vet inte vilka som går runt i dessa onda tankar heller. Så vem ska man lita på?
Citera
2021-10-31, 20:43
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Det är ett fråga om kultur, i Skottland anses en kilt inte som fjollig, tvärtom, det är är macho och kilt bäras med stolthet. Tycker själv att det är rätt så sexigt, väl och märka om den sitter på en hunk.
Och skall kilten bäras enligt den riktiga traditionen så är männen nakna under den..

Fast en kilt är inte klassad som kjol. Även om de nu beskriver det "ser ut som en kjol".
Senast redigerad av Empress 2021-10-31 kl. 20:51.
Citera
2021-10-31, 23:33
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Kallar du dig feminist och i så fall varför?

Om inte, varför kallar du dig inte feminist?

Nej, jag kallar mig inte feminist.

För vad begreppet idag i praktiken betyder är ju RADIKALfeminist. Och om man då som jag anser att världen är komplicerad, att vi alla i första hand är enskilda individer, att totalitarianism är dåligt och frihet bra, ja då kan man knappast kalla sig feminist - det vore absurt!

Sedan försöker förstås feminister gärna få över folk på sin sida genom att låtsas att definitionen fortfarande är "vilja ha lika rättigheter för män och kvinnor", som om den kampen inte var vunnen sedan länge. Att jag är för det känner jag lika lite behov av att demonstrera som jag känner behov av att demonstrera att jag är för demokrati, eller att jag tycker mord är något dåligt. (Fast okej, vi har faktiskt en växande, mer mörkhyad andel av befolkningen som inte tycker att män och kvinnor ska ha samma rättigheter. Inga har dock drivit på den utvecklingen mer än just feministerna...)
Citera
2021-11-01, 09:43
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Det är någorlunda accepterat, ej modernt, med kvasi-hockeyfrilla uppsatt i Zalatn-tofs

Skitsnack, männen får fortfarande inte experimentera med färger, smink och slim fit

Här kanske polletten kan trilla ned för dig hur relativt allt är och vilket stort skämt allt är
Jämför:
https://ae01.alicdn.com/kf/H7a775830368e46278ccf224a9b4f81be1/Flower-Shirt-Men-Color-Dragon-Print-Men-Shirt-2021-Spring-Korean-Shirt-Social-Party-Slim-Fit.jpg_q50 .jpg
Med:
https://www.askideas.com/wp-content/uploads/2018/05/Japanese-dragon-tattoo-on-chest-of-men.jpg
Bara för mönstret sitter fast permanent på huden så blir det alltså helt plötsligt inte ett dugg "bögigt"?
En slimmad tröja är ju fortfarande ej lika kroppsnära som tatueringmönstret som sitter direkt på huden
Likaså så är ju ansiktstatuering enbart smink som ej går att tvätta bort
Kom ut ur Kejsarens nya kläder-programmeringen

Jag är inte en anhängare till tatoveringer, så den tuschad killen hade gått bort direkt. En gång i tiden blev jag raggad på av sådan tuschad kille, muskulös och snygg, men han dissade jag. Däremot är skjortan där speciell, och en sådan kille skulle jag inte 'bögförklara'. Men jag är inte heller mainstream, ogillar tidens mode med Botox, fillers och boobjobs.
Citera
2021-11-01, 09:45
Medlem
Nej eftersom jag inte tror på jämlikhet mellan könen men däremot på ömsesidig respekt och kommunikation.
Citera
2021-11-01, 09:51
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Och skall kilten bäras enligt den riktiga traditionen så är männen nakna under den..

Fast en kilt är inte klassad som kjol. Även om de nu beskriver det "ser ut som en kjol".

En man som ser ut som en man, kan bära ALLT, ingen skulle ifrågasätta hans kön. Problem kan uppstå om man är i tvivel, vissa killar ser ut som tjejer med smink, och om de har en tanig kropp. Det omvända ser man ju med flator det med, utan smink och kortklippt hår, de med kan man förväxla som män.
Citera
2021-11-01, 14:39
Medlem
Citat:
Jag är inte en anhängare till tatoveringer, så den tuschad killen hade gått bort direkt. En gång i tiden blev jag raggad på av sådan tuschad kille, muskulös och snygg, men han dissade jag. Däremot är skjortan där speciell, och en sådan kille skulle jag inte 'bögförklara'. Men jag är inte heller mainstream, ogillar tidens mode med Botox, fillers och boobjobs.
OK, du är alltså kvinna? Trodde du var en manlig fjäskapa
Citera
2021-11-01, 15:21
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
OK, du är alltså kvinna? Trodde du var en manlig fjäskapa

Citera
2021-11-01, 19:09
Medlem
Ja, jag kallar mig för feminist eftersom jag skriver under på detta: "Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män och där feminismen verkar för kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter."

Fortfarande tycker jag att det ena könet får betala betydligt mer än det andra könet för att slumpen gjort att det är hon som står för det mesta av mänsklighetens fortskridande, och tittar man på resten av världen så ser feminismen ut att behövas i rätt många år till, tyvärr. På sina ställen är det ju rent katastrofalt, även om världen på det stora hela rör sig sakta, sakta framåt.
Citera
2021-11-02, 01:25
Medlem
Citat:
En man som ser ut som en man, kan bära ALLT, ingen skulle ifrågasätta hans kön. Problem kan uppstå om man är i tvivel, vissa killar ser ut som tjejer med smink, och om de har en tanig kropp. Det omvända ser man ju med flator det med, utan smink och kortklippt hår, de med kan man förväxla som män.
Nej, då får mannen kritik både av män och kvinnor, även feministiska kvinnor, vare sig mannen är tanig eller muskulös
Det har mer med mannens roll som den ansvarsfulle pappan som inte leker genom livet att göra än hur det passar rent estetiskt, att ses som narcissist och inte visa hänsyn till andra, oavsett hur bra outfiten ser ut eller inte, till skillnad från den kvinnliga könsrollen där det inte är tabu att visa upp sig och få kickar av att känna sig snygg eller uppmärksamhet
Feminismen har skapat en ojämn dynamik med kvinnor som har båda könens privilegier medans mannen inte fick de kvinnliga privilegierna på köpet, detta utan att kvinnor har fått det manliga ansvaret som också borde följa
Snart så kommer bara det manliga ansvaret som följer finnas kvar för män, fler och fler sociala privilegier försvinner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in