Resultat: Är du feminist?
Jag är feminist
19,73%
58 röster
Jag är inte feminist
72,11%
212 röster
Vet ej
8,16%
24 röster
2021-10-31, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Du borde konsumera mindre alternativmedia och börja läsa böcker. Jag tror att det skulle vara nyttigt för dig. Peace out.
Idologi är för dödliga
Böcker är naturligtvis nyttigt, dock inte dina böcker som tjänar som hjärntvätt
Fritänkare behöver inte ideologi, de åsikter du yttrar är inte dina egna utan ideologiskt bundna, därför du begränsar dina "åsikter" ut efter ideologi och ej sprungna ur egen analys
Du hade aldrig öppnat en feministsik bok om inte en kvinna hade sagt till dig att göra det, hade kvinnorna varit helt OK med könsrollerna så hade du skrattat åt männen som tar upp kritik emot könsroller och i detta nu så skrattar du åt männen som kritiserar de delar av den manliga könsrollen feministerna är nöjda med, så som att du skall vara en torr svensson och så anonym som möjligt och inte lika extrovert som dina feministvänninor, möjligtvis så får du spela rollen som pajasen, fjäskapan Henrik Schyffert är ett exempel på den typen av pajasen feministiska kvinnor ser som ett föredöme och manligt ideal
Citera
2021-10-31, 02:47
Medlem
mattias_rs avatar
Nej jag kallar mig inte feminist. Tycker kvinnor ska bejaka sin feminina sida, feminismen uppmuntrar kvinnor att hata sin femininitet.
Citera
2021-10-31, 02:36
Medlem
Custom_mades avatar
I och med att jag älskar kvinnor kan jag inte kalla mig feminist som idag betyder att trycka ner och hata kvinnor.

Feminism har ändrat betydelse under årens gång.
Jämlikhet i den mån det går, absolut, men feminismen ser ju inte ut så längre.

För mig var droppen när feminister skulle stödja slöja, där gick det inte längre, mer förvirrad kan man nog inte bli, men har skrivit det här på forumet förut och fått helt GALNA svar på det från "feminister".

Svaren var i stil med "vi systrar ska tillsammans bla bla bla" helt världsfrånvända plattityder utan någon egentlig mening. Väldigt likt hur kommunister uttrycker sig.
"Kamrater vi ska tillsammans" och sen massa nonsens.

Sen är det löjligt hur fort feministerna gav upp typ Fi och hur man sedan skyller lite snyggt på att "nu är feminism en fråga för ALLA partier" när det redan var det. Man sparkade in öppna dörrar helt enkelt...

Sen ska vi inte tala om alla låtsasproblem "feminister" hittar på för att kunna "lösa" istället för att behöva angripa riktig problematik för kvinnor för att det är för tufft för dessa förståndshandikappade.

Slöja ser vi mer och mer varje dag, men ändå är det typ "manspreading" och annat tjafs man pratar om.

Finns inget så fegt som en modern feminist helt klart.
Folk ÄR inte missogyna i grupp på den nivån som dom gärna vill ge sken av, vi har det mer jämlikt än någonsin, men ingen verkar lyckligare av det heller.
Citera
2021-10-31, 03:45
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Kan du svara på frågan?

Ställde du den seriöst? Jag trodde att du bara skrev det dummaste du kunde komma på som ett skämt. 😯
Citera
2021-10-31, 03:55
Medlem
Citat:
Ställde du den seriöst? Jag trodde att du bara skrev det dummaste du kunde komma på som ett skämt. 😯
Men det stämmer ju, även om du lider av kognitiv dissonans och har dragit på skygglapparna när detta beteende sker mitt framför näsan på dig
Bara att inse att de flesta kvinnor som har blivit utsatta dras till svin, speciellt feminister som klagar över mansgrisar
När såg du en feminist senast med en manlig partner som lever en livsstil utanför samhället och den stora gemenskapen? De experimenterar hellre med lebbsex än att skaffa sig en sådan partner och du kan se bisexuella feminister som dejtar arbetslösa bohemkvinnor med utstickande stil, men aldrig med deras val av män, då kräver de en ansvarslös man med fast jobb
Citera
2021-10-31, 03:57
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Men det stämmer ju, även om du lider av kognitiv dissonans och har dragit på skygglapparna när detta beteende sker mitt framför näsan på dig
Bara att inse att de flesta kvinnor som har blivit utsatta dras till svin, speciellt feminister som klagar över mansgrisar
När såg du en feminist senast med en manlig partner som lever en livsstil utanför samhället och den stora gemenskapen? De experimenterar hellre med lebbsex än att skaffa sig en sådan partner och du kan se bisexuella feminister som dejtar arbetslösa bohemkvinnor med utstickande stil, men aldrig med deras val av män, då kräver de en ansvarslös man med fast jobb

Ett tips till dig är att pröva att observera världen också, och inte bara bilda dig en uppfattning om den utifrån introspektion.
Citera
2021-10-31, 04:04
Medlem
Citat:
Ett tips till dig är att pröva att observera världen också, och inte bara bilda dig en uppfattning om den utifrån introspektion.
Det är min replik, gå ut på krogen och ta av dig skygglapparna
Det är ute på krogen du observerar och analyserar hur kvinnor beter sig vid val av partners
Du har ju som alla andra blivit utsatt för en bråkstake, en eller flera kvinnor belönade honom senare med sex
Citera
2021-10-31, 11:22
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Men nu kräver du ju ett feministiskt perspektiv, kjolen är tabu på män som simpel stil, den får bara bäras som symbol för HBTQ och som shockvärde
Likaså vissa färger och stilar, en manlig politiker skulle inte få ha en sådan här slimmad kavaj t ex:
https://m.media-amazon.com/images/I/61mruVtBqdL._UX466_.jpg

Din "ha ha ha, fjolla"-attityd kommer bara få dig att framstå som en hycklare
Sluta idiotförklara mig, du vet mycket väl vad jag menar

Det är ett fråga om kultur, i Skottland anses en kilt inte som fjollig, tvärtom, det är är macho och kilt bäras med stolthet. Tycker själv att det är rätt så sexigt, väl och märka om den sitter på en hunk.
Citera
2021-10-31, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Det är ett fråga om kultur, i Skottland anses en kilt inte som fjollig, tvärtom, det är är macho och kilt bäras med stolthet. Tycker själv att det är rätt så sexigt, väl och märka om den sitter på en hunk.
Och där kom hyckleriet, ja
Individualism och ignorering av normer och kultur när det kommer till kvinnorna, annars så är man "sexist", klipp dig och väx upp-attityd gentemot männen
Citera
2021-10-31, 15:07
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Och där kom hyckleriet, ja
Individualism och ignorering av normer och kultur när det kommer till kvinnorna, annars så är man "sexist", klipp dig och väx upp-attityd gentemot männen

Är det inte modernt med långt hår bland män?

https://images.app.goo.gl/bCU5UgE8ytbavGs79

Faktiskt har det aldrig varit så fritt för män och uttrycka en personlig stil, som idag. Hade du levde för två generationer sedan, hade mallen varit väldigt smal.
Citera
2021-10-31, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Är det inte modernt med långt hår bland män?

https://images.app.goo.gl/bCU5UgE8ytbavGs79

Faktiskt har det aldrig varit så fritt för män och uttrycka en personlig stil, som idag. Hade du levde för två generationer sedan, hade mallen varit väldigt smal.
Det är någorlunda accepterat, ej modernt, med kvasi-hockeyfrilla uppsatt i Zalatn-tofs

Skitsnack, männen får fortfarande inte experimentera med färger, smink och slim fit

Här kanske polletten kan trilla ned för dig hur relativt allt är och vilket stort skämt allt är
Jämför:
https://ae01.alicdn.com/kf/H7a775830368e46278ccf224a9b4f81be1/Flower-Shirt-Men-Color-Dragon-Print-Men-Shirt-2021-Spring-Korean-Shirt-Social-Party-Slim-Fit.jpg_q50 .jpg
Med:
https://www.askideas.com/wp-content/uploads/2018/05/Japanese-dragon-tattoo-on-chest-of-men.jpg
Bara för mönstret sitter fast permanent på huden så blir det alltså helt plötsligt inte ett dugg "bögigt"?
En slimmad tröja är ju fortfarande ej lika kroppsnära som tatueringmönstret som sitter direkt på huden
Likaså så är ju ansiktstatuering enbart smink som ej går att tvätta bort
Kom ut ur Kejsarens nya kläder-programmeringen
Citera
2021-10-31, 17:45
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Eftersom jag är man så kallar jag mig självklart inte feminist, tycker inte ens män kan vara feminister om jag skall vara ärlig. Feminism i Sverige 2021 handlar ju bara om manshat så vara emot den ideologin är ju lika självklart som att andas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in