2021-11-01, 23:32
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Hörde nyss på einars osläppta låt med owen o thrife då nils sjunger ”åker runt i bilen med grabbarna från rissne” yäni han chillar med rissne grabbarna
Här har vi lite gällande Rissne från encrochattarna från FUP:

legendaryegg: Rissne folket också vi bad de om hjälp länge sen de kunnde ta fram han men ville inye de
mujaheed: Ja för de vill ha han o mjölka han som artist
legendaryegg: Exakt o nu de vill äta me oss
..........…………………………………………………...…….…
efficientbonsai: Folk från rissne fråga nu..jag sa jag kommer ej skicka bror..för han gjort rätr ifrån sej.
..........…....…………………………...………..…....…..….
lobsterwaffle: O snackade med ilki om de där med svennen, bror som de verkar de ville inte hjälpa innan man hade han o nu de vill äta på vår rygg, tycker man säger om de vill äta ett par hundringar de får garantera att han kmr på mötena o betalar så kan de få lite av kakan, men i slutändan du bestämmer bror

legendaryegg = Ilija Jurkovic
mujaheed = Chihab Lamouri

Vårby bad alltså Rissne om hjälp för att få fram Einar, men de ville inte. Dock frågar de sedan efter bilderna och verkar vilja vara med och "äta"?
Senast redigerad av yessyy 2021-11-02 kl. 00:05.
Citera
2021-11-01, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Ändå har han mage att ladda upp en bild tillsammana med Einar:

https://anonfiles.com/1b31e3S2u6/Screenshot_2021-11-01-23-27-15-325_com.instagram.android_2_jpg

Låt oss också skratta åt hans text "Vila i fred"

"Önskar vi kunde byta plats".. jo tjena! Jävla orm.
Citera
2021-11-01, 23:38
Medlem
En spekulation:

Funderar på (om det nu stämmer) att han sa förlåt och att facetime var på vid mordet, om det inte var havals familj (mamma/pappa/kusiner) som ville se detta. Hört att hans mamma var ivrig i att få tag på, och eliminera hennes sons mördare (d) mer än någon annan tydligen. Allt låter rätt logiskt iallafall, specifikt när det gäller stora familjenätverk.
Citera
2021-11-01, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Här har vi lite gällande rissne från encrochattarna från FUP:

legendaryegg: Rissne folket också vi bad de om hjälp länge sen de kunnde ta fram han men ville inye de
............
efficientbonsai: Folk från rissne fråga nu..jag sa jag kommer ej skicka bror..för han gjort rätr ifrån sej.
............
lobsterwaffle: O snackade med ilki om de där med svennen, bror som de verkar de ville inte hjälpa innan man hade han o nu de vill äta på vår rygg, tycker man säger om de vill äta ett par hundringar de får garantera att han kmr på mötena o betalar så kan de få lite av kakan, men i slutändan du bestämmer bror

Vårby bad alltså Rissne om hjälp för att få fram Einar, men de ville inte. Dock frågar de sedan efter bilderna och verkar vilja vara med och "äta"?

Smutsiga djur!
Alla verkar ha varit inblandade på något sätt i denna soppa.
Vilket gör det här med anstiftan till Nisses mord så jävla oklart.
Citera
2021-11-01, 23:41
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prabakerlili
En spekulation:

Funderar på (om det nu stämmer) att han sa förlåt och att facetime var på vid mordet, om det inte var havals familj (mamma/pappa/kusiner) som ville se detta. Hört att hans mamma var ivrig i att få tag på, och eliminera hennes sons mördare (d) mer än någon annan tydligen. Allt låter rätt logiskt iallafall, specifikt när det gäller stora familjenätverk.
Var har du fått höra att Haval's mamma var ivrig att få hennes sons mördare eliminerad?

Intressant detalj, men behövs något mer som kan backa upp det du säger innan man kan diskutera vidare i detta.
Citera
2021-11-01, 23:42
Medlem
Citat:
Thrife är väldigt bra vän med Haval så det går nog att utesluta att denna låt spelades in nyligen.
Det visste jag inte - tillhör de samma falang av Dalen?

Att Thrife och Nisse gled ifrån varandra grundande jag på bristen av låtsläpp ihop i kombination med Thrifes IG-inlägg efter hans död.

De släppte dock en låt ihop 1 månad efter kidnappningen…
Citera
2021-11-01, 23:42
Medlem
Citat:
Ändå har han mage att ladda upp en bild tillsammans med Einar:

https://anonfiles.com/1b31e3S2u6/Screenshot_2021-11-01-23-27-15-325_com.instagram.android_2_jpg

Låt oss också skratta åt hans text "Vila i fred"
Värst var nog "önskar vi kunde byta plats"
Ja, han behövde inte önska han kunde ha gjort det. Han var ju på plats och kunde ha hjälpt nisse så kanske hade det blivit han som blev mördad och inte nisse. Istället för att springa iväg🙄
Citera
2021-11-01, 23:43
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Smutsiga djur!
Alla verkar ha varit inblandade på något sätt i denna soppa.
Vilket gör det här med anstiftan till Nisses mord så jävla oklart.
Hade varit intressant att veta hur länge Einar och Adel hade börjat umgås igen innan han blev skjuten.

Det finns ju inte på kartan att Einar inte har läst / fått reda på vad Adel hade skrivit på encrochatt kort efter kidnappningen?
Citera
2021-11-01, 23:44
Medlem
Citat:
Här har vi lite gällande rissne från encrochattarna från FUP:

............
............

Äta en del av kakan. Pengarna dem får. Split
Citera
2021-11-01, 23:44
Medlem
Citat:
retiredpoint: Men bror kan jag få se bilderna
retiredpoint: Bror de adi bror jag vet allt som hänt
retiredpoint: Hahahaha d räcker läääään
retiredpoint: Lyssna kd du vet själv hur vi rullar vi tar hand om våra egna han är inte med oss han har velat köra sin egen grej så då får.man klsra sig sj också
retiredpoint: Bara så alla sidor hsr de klsrt för sig
retiredpoint: Helt rätt bror
retiredpoint: De är en hård värld
retiredpoint: Bästa bror.men vi hörs senare brot prata me d inblandade låt de veta vi tar hand om våra han är inte med oss

retiredpoint = adel

Detta är alltså från encrochattarna från FUP. Utifrån detta så ser vi att Adel inte var någon vidare vän till Einar. Stackars Einar omgiven av lömska ormar...usch.

https://www.docdroid.net/tH0YQPP/b-3712-21-ab-19-protokollbilaga-nr-2-encro-maskad-klar-pdf#page=12

Förstår inte hur Einar överhuvudtaget kan vilja umgås med adel efter detta? Även om han själv inte läst allt i fuppen så måste ju någon i hans närhet ha gjort det och påpekat hur mycket adel bryr sig om honom. Adel lär ju inte ha koll på att denna konversationen kom ut, hur kan han ens ha mage att lägga upp bilden på einar med "önskar jag kunde ta din plats" ? Enda anledningen jag skulle kunna se att Einar fortfarande är vän med honom och umgås så pass mycket med honom som han gjorde sista tiden är att adel spelade någon form av dubbelspel mot vårby?
Citera
2021-11-01, 23:45
Medlem
HomelessGs avatar
Tycker inte man ska lägga för stor vikt av adels chattar angående bilderna. Folk är falska, majoriteten av människor är det. En gangster visar lite bilder på adels ”vän”, klart han måste skratta med, även om han förmodligen tyckte det va fittigt gjort mot en försvarslös pojke. Det är som när ni träffar nån på stan och han säger något illa om er vän, ni nickar och håller med.
Citera
2021-11-01, 23:45
Medlem
Citat:
Var har du fått höra att Haval's mamma var ivrig att få hennes sons mördare eliminerad?

Intressant detalj, men behövs något mer som kan backa upp det du säger innan man kan diskutera vidare i detta.
Läs i tråden 😉🙃

Nä men det stod här på flashback att havals mamma ska ha anstiftat mordet/lagt kontrakt på nisse 😂 njaa frågar du mig låter det inte så logiskt men ja allt kan hända i denna värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in