2021-10-28, 15:01
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crasch
Tack för svar.

Men då kan det ju troligtvis inte bra att gå in och köpa aktier nu, innan denna utspädning?

Förutsatt att inte aktierna rusar då när detta sker såklart.

Oftast är det bättre att vänta lite, men det varierar ju beroende på förutsättningar. I regel brukar de nytillkomna aktierna att blandas in pö om pö under flera dagar, för att inte göra en för stor påverkan på kurspriset och att utspädningen blir för kraftig. Men det beror ju också starkt på hur många nya aktier som tillkommer samt differensen mellan aktuell kurs och emissions-kurs.
Citera
2021-10-28, 16:06
Medlem
rostsyntess avatar
Svenska Thunderful har slagit på stora trumman och precis annonserat eventet Thunderful World. Det är ju ett tacksamt pris på aktierna än så länge, så kanske kan vara värt att köpa upp några ifall det skulle gå bra. Dom verkar ju helt klart ha stora planer om man ser till utvecklingen från att koncernen bildades.

https://thunderfulgroup.com/posts/2021-10-28-mark-hamill-to-host-thunderful-world-digital-showcase-on-november-10th
Citera
2021-10-28, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Oftast är det bättre att vänta lite, men det varierar ju beroende på förutsättningar. I regel brukar de nytillkomna aktierna att blandas in pö om pö under flera dagar, för att inte göra en för stor påverkan på kurspriset och att utspädningen blir för kraftig. Men det beror ju också starkt på hur många nya aktier som tillkommer samt differensen mellan aktuell kurs och emissions-kurs.
Perfekt! Då har jag lärt mig lite mer om aktier. Många tack!
Citera
2021-10-30, 20:01
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crasch
Perfekt! Då har jag lärt mig lite mer om aktier. Många tack!

No problem. Bara fråga om det är något annat du undrar.
Citera
2021-10-30, 20:04
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bewings-hatt
Ja såg precis. Grymt med amerikansk fas tre studie där de vill styrka sina data från den indiska populationen med en amerikansk studie, bridge data som de uttrycker det i sitt pm. Att de får klartecken till detta säger väl en hel del. Jävligt nöjd med gårdagens köp strax över 9. Några av mina tio i topp affärer står du för storkuken, gevo och amtx vid årsskiftet var två och detta förefaller bli den tredje. Fyllde på ordentligt igår och är glad att jag gick lite bananas i den tredje dippen.

Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Yo, jag gick in idag på 9,43. Tummar hålles.

Stjärtpellar. Vad händer? Dålig entusiasm här, ni hade ju reko GAV. +30 % och kommande vecka blir rejält spännande. Nu jinxar jag det!
Citera
2021-11-01, 18:03
Medlem
Citat:
Stjärtpellar. Vad händer? Dålig entusiasm här, ni hade ju reko GAV. +30 % och kommande vecka blir rejält spännande. Nu jinxar jag det!
Jag har tagit sovmorgon idag. Det ser ju ut som en utmärkt start på veckan detta! Fattar inte riktigt varför inte detta kom redan i fredags men det finns så mkt mer att hämta här.
Citera
2021-11-01, 18:37
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Jag är lite skeptisk även om jag numera har gains. Är det säkert att Ocugen enbart har nyttjat indier som försöksdjur och inte små söta fluffiga kaniner eller kissekatter ?
Citera
2021-11-01, 19:24
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:

Jag LÅG 44% plus tills jag tänkte tanken att logga in på Flashback, då började den backa. Vad ser man nu då, jo The Master Jinxer är i farten så nu fortsätter det nedåt. Skämmes! 😁

Edit: Du är förlåten, missade att min site redan uppdaterats, jag ligger 44% upp nu alltså. Inget att klaga på precis.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2021-11-01 kl. 19:46.
Citera
2021-11-01, 20:06
Medlem
Saxlund, den har redan dragit, går väll lite upp och ned p&d troligtvis.
Citera
2021-11-01, 20:36
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witzm
Saxlund, den har redan dragit, går väll lite upp och ned p&d troligtvis.
Kommer nog fluktuera en del kortsiktigt men långsiktigt tror jag det är en väldigt bra investering
Citera
2021-11-01, 21:25
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bewings-hatt
Jag har tagit sovmorgon idag. Det ser ju ut som en utmärkt start på veckan detta! Fattar inte riktigt varför inte detta kom redan i fredags men det finns så mkt mer att hämta här.

Det blir en spännande vecka. Men jag blir inte förvånad om kursen pumpas och vi ser grövre dyk. Vad vi kan räkna med är att ifall WHO-ansökan sågas, trots konkluderande info, så åker vi ned i Marianergraven.

Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Jag är lite skeptisk även om jag numera har gains. Är det säkert att Ocugen enbart har nyttjat indier som försöksdjur och inte små söta fluffiga kaniner eller kissekatter ?

Frågan vi ska ställa oss är snarare om ifall det kan finnas spår av curry i vaccinet?

Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Jag LÅG 44% plus tills jag tänkte tanken att logga in på Flashback, då började den backa. Vad ser man nu då, jo The Master Jinxer är i farten så nu fortsätter det nedåt. Skämmes! 😁

Edit: Du är förlåten, missade att min site redan uppdaterats, jag ligger 44% upp nu alltså. Inget att klaga på precis.

Det är tur det, nu slipper jag skämmas! Jag gillar inte att lägga rekar som folk förlorar pengar på. Men vad som sker framöver nu kan jag inte styra över, plocka vinst eller gambla lite. Jag ligger kvar. Uppsidan är massiv om EUL fastställs.
Citera
2021-11-01, 21:38
Medlem
Welcome.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här