2021-11-01, 12:00
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jstse
Allvarligt talat. Det här tjafset är precis vad alla vänsterblivna behöver. Att slå in kilar i den nationalistiska rörelsen. Låt vänsterslöddret och babbarna hacka på oss, men vi skall hålla oss för goda för att gå i polemik med varandra. Det är oerhört kontraproduktivt. Jag är inget stort fan av DfS men jag tycker det är ett gott initiativ och önskar dem all lycka.

Detta är ett diskussionsforum. Så polemik får du nog acceptera.

Det finns så mycket fragmentering inom den s.k. "nationalistiska/nationella rörelsen" att s.k. "tjafs" varken gör till eller från. Alltför många egon och alltför många pengahungriga, oanställbara/arbetsskygga medelmåttor med tvivelaktiga CV:n som vill ha hela kakan själva och inte dela med sig. DFS och NMR kommer inte överens trots att de har så mycket gemensamt, och jag vet inte ens hur många fragment som fortfarande existerar efter ND, NU och alla varianter under årens lopp. Det börjar i alla fall bli trångt i sandlådan.

Jag uppskattar att sanningen kommer fram. Sedan får var en fatta beslut om vilken sammanslutning som passar dem. Sanningen om vad DFS står för är ju inte vad som står på deras hemsida, utan vad man själv upptäcker allteftersom. Det visar sig vara något helt annat än säljsnacket.
Citera
2021-11-01, 16:34
Medlem
Offerviljas avatar
Bilder och andra grejer från Logikdagen:

Lennart Svensson och Henrik Jonasson i Svenskarnas hus

Bilder från Lennart Svenssons resa till Älgarås

Tommy Ulmnäs håller tal

Reflektioner av Ernst Robert Almgren från hans medverkan på Logikdagen

Fina och talangfulla skisser från Logikdagen av Bergadotter

Bild på Björn Björkqvist när han håller tal

Henrik Jonasson berättar om sin konst och Logikdagen i Radio Nordfront (börjar vid 1:15:40)
Citera
2021-11-01, 17:04
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Bilder och andra grejer från Logikdagen:

Lennart Svensson och Henrik Jonasson i Svenskarnas hus

Bilder från Lennart Svenssons resa till Älgarås

Tommy Ulmnäs håller tal

Reflektioner av Ernst Robert Almgren från hans medverkan på Logikdagen

Fina och talangfulla skisser från Logikdagen av Bergadotter

Bild på Björn Björkqvist när han håller tal

Henrik Jonasson berättar om sin konst och Logikdagen i Radio Nordfront (börjar vid 1:15:40)
Tog du inga egna bilder när du var där?
Citera
2021-11-01, 18:29
Bannlyst
På Henrik Jonasson i Radio Nordfront, lät logikdagen som en ganska slätstruken tillställning. Femtio pers uppfattade han det som. Tal av honom, Söderman och ett par andra av de här gubbarna med intetsägande namn. Den stora snackisen verkar vara "fickböcker". Istället för skrymmande pocketböcker, så har man nu uppfunnit fickboken. En bok man kan ha i, ja, du gissade rätt: fickan.
Citera
2021-11-01, 20:14
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
På Henrik Jonasson i Radio Nordfront, lät logikdagen som en ganska slätstruken tillställning. Femtio pers uppfattade han det som. Tal av honom, Söderman och ett par andra av de här gubbarna med intetsägande namn. Den stora snackisen verkar vara "fickböcker". Istället för skrymmande pocketböcker, så har man nu uppfunnit fickboken. En bok man kan ha i, ja, du gissade rätt: fickan.

Henrik Johansson låter alltid som du nu beksriver som slätstruken. Henrik Johansson verkar bara ha ett röstläge.
Citera
2021-11-01, 20:50
Medlem
oldtimedrunks avatar
Inga filmer från logikdagen, för vill man se hur det var så skulle man varit där.

Så sitter dom och berättar hur jävla bra allt var och går igenom vad som hände.
Citera
2021-11-02, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek
Henrik Johansson låter alltid som du nu beksriver som slätstruken. Henrik Johansson verkar bara ha ett röstläge.
Intervjun i RN är det enda jag har hört från honom, men får kanske ta och lyssna på Trollkarlstornet och se vad han har att säga
Citera
2021-11-03, 18:35
Medlem
Offerviljas avatar
Psykopaterna, rödingarna och judarna skriver bara en massa skit i den här tråden. Idag när jag träffade min pappa så frågade jag honom vad det kan tänkas kosta att bygga en veranda som 100 människor kan sitta på. Han svarade att det utan problem kan gå på flera hundra tusen kronor.

Lennart Svensson om Logikdagen i Svenskarnas hus:

http://lennart-svensson.blogspot.com/2021/11/rapport-logikdagen-i-algaras-3010-2021.html
Citera
2021-11-03, 21:51
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Psykopaterna, rödingarna och judarna skriver bara en massa skit i den här tråden. Idag när jag träffade min pappa så frågade jag honom vad det kan tänkas kosta att bygga en veranda som 100 människor kan sitta på. Han svarade att det utan problem kan gå på flera hundra tusen kronor.

Lennart Svensson om Logikdagen i Svenskarnas hus:

http://lennart-svensson.blogspot.com/2021/11/rapport-logikdagen-i-algaras-3010-2021.html

Hur kan du veta så mycket om allt och alla när du aldrig har träffat ngn av alla som du uttalar dig om? Jag menar alla är ju fucking psykopater, judar rödingar, bögar, you name it. Varför var du förresten inte på logikdagen?

För övrigt har din daddy helt rätt. En veranda kan lätt gå på flera 100k. Kvalité & stl kostar liksom. Fattar heller inte varför folk gnäller om priset. Fucking avundsjukt lgh folk som tvingas bo i allmänytta. Aldrig cashat ngt alls, bara ringt hyresvärd. Avundsjuka. Mitt hus i La Zenia, Spain, har kostat betydligt mer. Priserna hos DFS är tvärtom låga i jämförelse.

Var du på alternativmässan? Var den bra? Träffade du ngn intressant sverigevän?

Vad tror du om the future för Logikdagen. Kommer den att överleva & bli ett stående inslag i Svenskarnas hus? Själv tror jag det.
Citera
2021-11-04, 06:33
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Varför i helvete håller man dessa två tillställningar samma helg? Så jävla dumt.

Dessutom är den ena placerad i huvudstaden och den andra på vischan. Svenska Bok- & Mediemässan vann pga tillgänglighet och ”kändisar”.
Citera
2021-11-04, 14:08
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Hur kan du veta så mycket om allt och alla när du aldrig har träffat ngn av alla som du uttalar dig om? Jag menar alla är ju fucking psykopater, judar rödingar, bögar, you name it.
Du tror att det är nationalister som sitter här på Flashback och skriver alla de här hatiska och sjuka inläggen om de olika nationella organisationerna och deras företrädare?
Citat:
Varför var du förresten inte på logikdagen?
Jag skulle så himla gärna vilja se de där hjältarna hålla tal live, men jag vet inte riktigt hur jag någonsin ska våga besöka ett DFS-evenemang. Om jag t.ex. skulle träffa Magnus Söderman i det verkliga livet så hade jag nog blivit så nervös att jag hade svimmat.
Citat:
Mitt hus i La Zenia, Spain, har kostat betydligt mer.
I de där trakterna var jag ganska mycket när jag var barn, och ordförande Dan Eriksson var i början av december 2018 på en nationalistisk konferens i Cartagena. Jag minns att jag tyckte att spanjorerna var så värdelösa som bjöd honom på tråkig hämtpizza. Dan hade nog hellre velat ha tapas. Gambas al ajillo! När Stefan Jacobsson var på konferens i italienska Catania så åt han bläckfiskpasta.
Citat:
Var du på alternativmässan? Var den bra? Träffade du ngn intressant sverigevän?
Jag skulle hellre ta livet av mig än att umgås med de där människorna.
Citat:
Vad tror du om the future för Logikdagen. Kommer den att överleva & bli ett stående inslag i Svenskarnas hus? Själv tror jag det.
Ja, jag tror att det kommer att bli många fler Logikdagar.

Nästa stora evenemang i Svenskarnas hus är fyraårsfesten. Vad tror du och ni andra om den?
Citera
2021-11-04, 15:54
Bannlyst
Citat:
Nästa stora evenemang i Svenskarnas hus är fyraårsfesten. Vad tror du och ni andra om den?
Jag tror att det kommer bli den mest lyckade tillställningen dittills med intressanta tal och föreläsningar av Söderman, Jonasson, Follin och/eller Almgren. Det kommer vara live-musik med Barney. De kommer ha sålt massor av böcker och det kommer ha släppts två nya titlar veckan innan från Logik förlag. Maten kommer ha varit väldigt god, biljetterna kommer ha varit slutsålda, men det kommer kanske finnas enstaka biljetter som man får slåss om. Dan kommer ha kommit upp och kommer annonsera att de är i startgroparna för köp av ett till hus.

Ungefär så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in