2021-11-01, 16:03
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Mine gjetninger er like verdiløse som andres, men jeg blir ikke overaska om personen de finner skylder på press, manipulering etc fra TH i håp om litt strafferabatt. Jeg blir heller ikke overaska om disse beskyldningene er i en viss grad berettiget.

Unnskyldninger holder ikke for å få strafferabatt. Da må det fremlegges fellende beviser, slik
som Cappelen gjorde. Jeg tror ikke vi snakker om noe slikt i denne saken, dog.
De(n) som er med på dette, er nok "all in". 21 år i potten. Eller en pistol i kjeften.
Det er gode grunner til at TH ikke vil la seg avhøre.
Citera
2021-11-01, 16:18
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Unnskyldninger holder ikke for å få strafferabatt. Da må det fremlegges fellende beviser, slik
som Cappelen gjorde. Jeg tror ikke vi snakker om noe slikt i denne saken, dog.
De(n) som er med på dette, er nok "all in". 21 år i potten. Eller en pistol i kjeften.
Det er gode grunner til at TH ikke vil la seg avhøre.
Jeg ser ikke arbeidet til hardbarka kriminelle. Å drepe en dame som en engangsforbrytelse, med motet fra en 3 cm amfetamin-stripe i nesa først kanskje. Kynisk kriminelle som stager et åsted med innlevelse fra krimlitteratur og serier, skriver et teatermanus av et trusselbrev og lefler med Monero klarer jeg simpelthen ikke å tro på. Det sitter en fjott der ute, med overdreven tro på egne evner, og som til nå ikke har gjort alt for mange feil heller. Trolig mye flaks og hell med prioriteringene til politiet har hjulpet på. Men dette er ikke noen som TH frykter en pistol i kjeften fra. Heller omvendt. Kan hende jeg tar feil og jeg bryr meg ikke så veldig, bare de skyldige blir tatt.
Citera
2021-11-01, 16:26
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det sitter en fjott der ute, med overdreven tro på egne evner, og som til nå ikke har gjort alt for mange feil heller. Trolig mye flaks og hell med prioriteringene til politiet har hjulpet på.

Dette er altså en beskrivelse av TH, og hans mulige medhjelper(e).

Citat:
Men dette er ikke noen som TH frykter en pistol i kjeften fra.

Du misforstår. Valget står mellom 21 i buret, eller "den lette utveien". Pistol i egen kjeft. Pang. Adjø.
Derfor pågripelse med Delta.
Citera
2021-11-01, 16:55
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Dette er altså en beskrivelse av TH, og hans mulige medhjelper(e).

Du misforstår. Valget står mellom 21 i buret, eller "den lette utveien". Pistol i egen kjeft. Pang. Adjø.
Derfor pågripelse med Delta.

Ahh..sånnsett. En bly-selfie. Det hadde jeg også gjort om jeg gikk i TH sine sprox.
Citera
2021-11-01, 19:14
Medlem
Citat:
Hvem skal man kaste skyld på? Gjøken? Julenissen?

Nei, jeg tror hvis politiet først finner den eller dem de leter etter, så er
utfordringen å gå til pågripelse uten at det utløser fare for liv. Husk at det
er snakk om person(er) hvis liv praktisk talt er over når det evt. skjer.
Dvs. ingenting å tape. Spørsmålet blir kanskje om det rettes våpen mot
politiet eller personen selv. Tenker jeg. Når vi snakker om desperasjon.

Dette skjønte de allerede da de pågrep TH i fjor.

Den som står bak dette tar ingen fanger, for å si det bokstavelig.

Citat:
Jeg ser ikke arbeidet til hardbarka kriminelle. Å drepe en dame som en engangsforbrytelse, med motet fra en 3 cm amfetamin-stripe i nesa først kanskje. Kynisk kriminelle som stager et åsted med innlevelse fra krimlitteratur og serier, skriver et teatermanus av et trusselbrev og lefler med Monero klarer jeg simpelthen ikke å tro på. Det sitter en fjott der ute, med overdreven tro på egne evner, og som til nå ikke har gjort alt for mange feil heller. Trolig mye flaks og hell med prioriteringene til politiet har hjulpet på. Men dette er ikke noen som TH frykter en pistol i kjeften fra. Heller omvendt. Kan hende jeg tar feil og jeg bryr meg ikke så veldig, bare de skyldige blir tatt.

Her utkrystalliserer teoriene seg, og det er vel bra. Men mot alibier bør vel selv de tapreste skribentene tilpasse seg, Svartediket? Kornblomst gjør dette ved å fremme en mulighet for at det kanskje ble tatt i bruk div avanserte metoder som stemmeforvridninger etc. Altså for å komme rundt alibisamtalene denne morgenen. Samtaler som vi etter hvert har fått bekreftet at faktisk fant sted. Man kan ikke bare overse alibier, tenker jeg.
Senast redigerad av Kva 2021-11-01 kl. 19:18.
Citera
2021-11-01, 19:22
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kva
Her utkrystalliserer teoriene seg, og det er vel bra. Men mot alibiene bør vel selv de tapreste skribentene tilpasse seg, Svartediket? Kornblomst gjør dette ved å fremme en mulighet for at det kanskje ble tatt i bruk div avanserte metoder som stemmeforvridninger etc. Altså for å komme rundt alibisamtalene denne morgenen. Samtaler som vi etter hvert har fått bekreftet at faktiske fant sted. Man kan ikke bare overse alibier, tenker jeg.
Avanserte metoder og utspekulerte forsøk på å dekke over forbrytelser VET vi er og gjennomført, så jeg forstår ikke at du kan finne disse innleggene så urimelige.
Citera
2021-11-01, 19:32
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Avanserte metoder og utspekulerte forsøk på å dekke over forbrytelser VET vi er og gjennomført, så jeg forstår ikke at du kan finne disse innleggene så urimelige.
Joda, planen var så god at mange har latt seg blende av alibiet, også lagmannsretten, men det vil nok sprekke til syvende og sist.
Citera
2021-11-01, 20:04
Medlem
Citat:
Hva kan de gjøre for å være "proaktiv"? Ikke mye. Så fort politiet får "los" på
mulige kandidater, bør disse for sin egen del holde seg mest mulig i ro.
De kan prøve å flykte eller skjule seg, men da blir det lagt merke til.
Litt som i NOKAS-saken. Da spanere sonderte det kriminelle miljøet, fant
de fort ut hvem som ikke hadde vist seg på en stund, og da var jakten
i gang. Vi vet hvordan det gikk.

En av de Nokas-dømte har interesse i saken JT. Han kaller Hagen en luring og som ikke ønsker å finne sin kone. Var ikke imponert over dusøren som kom et par år for sein.
Citera
2021-11-01, 21:15
Medlem
Jeg tenker på kvelden før Halloween om AEH og TH virkelig var på teater.

Bak betalingsmur og jeg har ikke det.

10 jan. 2019 — Flere aviser har kontaktet Drøbak-ektepar i forbindelse med kidnappingssak.

BORTFØRT: Anne-Elisabeth Falkevik Hagen (68) skal ha blitt ...

https://www.amta.no/flere-aviser-har-kontaktet-drobak-ektepar-i-forbindelse-med-kidnappingssak/s/5-3-505782
Senast redigerad av Braskamin58 2021-11-01 kl. 21:24.
Citera
2021-11-01, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Joda, planen var så god at mange har latt seg blende av alibiet, også lagmannsretten, men det vil nok sprekke til syvende og sist.

Hagen har kanskje lurt politiet, pressen, sine venner, familie og det norske rettsvesen - men flashback-detektivene er ikke SÅ dumme…
Citera
2021-11-01, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CptHastings
Hagen har kanskje lurt politiet, pressen, sine venner, familie og det norske rettsvesen - men flashback-detektivene er ikke SÅ dumme…

Her ser man saken klarere kan jeg si.
Citera
2021-11-01, 21:56
Medlem
Fersk og med det muligheter for nybegynnerfeil.

Håper innlegget havner i Falkevik Hagen tråden.

Kan ikke observasjon av bil 07.56 tyde på at aksjonen mest trolig var ment igangsatt på dette tidspunktet? Tenker også på Futurummenn/mann. Altså i tiden TH stort sett alltid reiste på jobb?

Om, hva gjør at den ser ut til å bli utsatt i noe som kan se ut som presis 1 time?
Jeg har fått med meg at det kanskje er tilfeldigheter som gjør at den fanges opp på disse tidspunktene pga sensorutløst kamera på andre siden av Langenvannet og at den med det kanskje har vært der flere ganger enn observert.

Men om den faktisk ikke var det. Hva kan det skyldes at den kommer tilbake eksakt en time senere?

Kan det være at noen antar at nå har det gått i surrball for TH, som med sine manglende ferdigheter når det kommer til ulike duppedingser, til vanlig ikke stiller klokka på mobilen? Og derfor tenker at ingen grunn til å møte opp her før om en time?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in