2021-10-23, 02:13
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheShadowMaster
Antingen en pipe dagger eller en märlspik som rättsteknikerna hänvisar till och som har samma form.

För mig är det oviktigt att fundera över vem som gjorde vad, vad som är mer viktigt är att om en person ska dömas så ska den personen dömas på en rättssäker grund villket jag anser inte har skett i just de här fallet.
Du har helt rätt i att man ibland inte behöver hitta ett specifikt mord vapen för att kunna fälla en person för mord, MEN för att kunna säkerställa att personen ska kunna kopplas till de specifika mordvapnet så krävs det ju att man vet VAD mordvapnet ÄR för något.
Ta exemplet där en man höll på att dömas för att han skulle ha mördat sin fru med en gräsklippare, där polis och åklagare var super säkra på att de var han som var skyldig fram tills man identifierade mordvapnet som en älg.
Detta är en av sakerna som gör denna dom rättsosäker.

Och hur vida om en person är kapabel till att stycka en annan människa så vet jag att ALLA människor är kapabla till att mörda och stycka, till och med DU, allt som krävs är rätt incitament för dig att göra det så gör du det.

Har samma inställning. Det borde inte ens stå något om mordvapen i domen som jag tror det gör, ifall man inte vet eller som i detta fall att man vet att det inte var ett stämjärn.

En annan detalj. Det står i FUP att man gjort en avgjutning av såren. När försvarsadvokaten ville se avgjutningen så fanns den inte. Kan dock ha glömt detaljerna om avgjutningen.
Citera
2021-10-23, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har samma inställning. Det borde inte ens stå något om mordvapen i domen som jag tror det gör, ifall man inte vet eller som i detta fall att man vet att det inte var ett stämjärn.

En annan detalj. Det står i FUP att man gjort en avgjutning av såren. När försvarsadvokaten ville se avgjutningen så fanns den inte. Kan dock ha glömt detaljerna om avgjutningen.

Avgjutningen är som jag förstår det fortfarande sekretess belagd i det sk. ”extra sidomatrial”(EJ SLASKEN) som man refererar till i resningsansökan.

Har du läst den?
Citera
2021-10-25, 06:46
Medlem
Har nån länk till Kim Johanssons mrkoll eller ratsit eller hitta.se?
Citera
2021-10-30, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Men din lilla råtta. Förklara då varför mördaren K enligt egen uppg var i lgh under tiden när ploy försökte ringa 112? Var ju flera timmar före han enligt egna uppg lämnade lgh.

M och hans tjej hotade henne ..

M var rädd för att sanningen skulle komma fram...
Citera
2021-10-30, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76

Är det MB och hans sambo du syftar på?
Citera
2021-10-30, 19:58
Medlem
Citat:

Gissningsvis. Han var rädd att hon skulle få reda på att Vatchareeya var gravid
Citera
2021-11-01, 16:29
Medlem
Polispotatiss avatar
Hem inte om detta redan är delat med er flashback men hittade Kristoffers nuvarande YT. Han kallar sig numera Marie Johansson.
https://youtube.com/channel/UCpPKo6CGdsBLW5mjLVGzstA

Han lade även ut en video igår där han befann dig på "Western Farm"s Haloween feet som ligger i Boden.
Senast redigerad av Polispotatis 2021-11-01 kl. 16:38.
Citera
2021-11-02, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Hem inte om detta redan är delat med er flashback men hittade Kristoffers nuvarande YT. Han kallar sig numera Marie Johansson.

Han lade även ut en video igår där han befann dig på "Western Farm"s Haloween feet som ligger i Boden.

Stalking varning ⚠️ 😂😂😂
Citera
2021-11-03, 15:53
Medlem
Citat:

Mb har bara bett hon sluta stalka. A har däremot varit väldigt otrevligt. Dock hade MB ingen orsak att göra något då frun redan fått veta allt. Sen har MB alibi dessa dagar och inte haft möjlighet. Dessutom finns inget som talar för MB mer än att han var less på hennes stalkande.

Plats tekniska spår sjuka fantasier ringandet till polis om fyndplats ej ringt henne en gång e hon försvann inställd airsoftträning och när polisen sa att de hittat blod i hans bil så sa han ja i bagageluckan innan polisen sa var de hittat blodet. Samt att hon försökte ringa 112 när hon bevisligen var kvar hos miffot. Sen finns inget spår e hennes telefon utanför KJs lägh. Grsnnar som vittnat om skrik och nån som bar något stort från lgh. Ssknaden av duschdrapperi. Nu vart jag matt. Räcker det?
Citera
2021-11-03, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis

Citat:
halloween partyt på farmen den 30:e oktober med ett 100-tal deltagande gäster med förköpta biljetter.
Mitt bästa minne från den kvällen var när jag hittade en ung "vampyr"-tjej i trappan vid sen stora

Försöker han provocera eller vad håller han på med?
Citera
2021-11-03, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FotParmesan
Försöker han provocera eller vad håller han på med?

Som det ser ut så lever hon bara sitt liv.
Känner du dig seriöst provocerad av det?

Läste förresten hela beskrivningen av klippet och det är väl mycket bättre att hon hjälper personer som behöver hjälp än å skita i dem, eller är det för provocerande för dig?
Citera
2021-11-03, 20:29
Medlem
Raket-torskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheShadowMaster
Som det ser ut så lever hon bara sitt liv.
Känner du dig seriöst provocerad av det?

Läste förresten hela beskrivningen av klippet och det är väl mycket bättre att hon hjälper personer som behöver hjälp än å skita i dem, eller är det för provocerande för dig?

Vilken normal människa känner sig inte provocerad av att en kvinnomördare lever loppan och agerar ut sina perversa fantasier med rättsväsendets goda minne? Jag kan bara hoppas att norrlänningarnas berömt dåliga impulskontroll och ölsinne korrigerar vad staten inte förmådde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in