2021-11-01, 13:41
Avslutad
Det vill säga hade du egentligen velat höra vad arbetskollegorna ,chefen, klasskamrater från universitetet säger om dig om du hade möjligheten att tjuvlyssna?

Enligt mig hade jag inte velat göra det för det kan komma rätt hårda ord om dig som får dig att bli mer sårad men egentligen hade du velat höra det i verkligheten. Kan ju vara något simpelt som att någon påpekar om att du klär dig för tajt.

Om du hade velat tjuvlyssna, hade du velat höra folk kommenterar om ditt utseende eller din personlighet? Om det är utseende där de påpekar om att man ser fet ut kan det ju vara en positiv grej då man vet att om man inte hade varit fet hade man fått till det med henne eller honom.
Citera
2021-11-01, 13:51
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Det vill säga hade du egentligen velat höra vad arbetskollegorna ,chefen, klasskamrater från universitetet säger om dig om du hade möjligheten att tjuvlyssna?

Enligt mig hade jag inte velat göra det för det kan komma rätt hårda ord om dig som får dig att bli mer sårad men egentligen hade du velat höra det i verkligheten. Kan ju vara något simpelt som att någon påpekar om att du klär dig för tajt.

Om du hade velat tjuvlyssna, hade du velat höra folk kommenterar om ditt utseende eller din personlighet? Om det är utseende där de påpekar om att man ser fet ut kan det ju vara en positiv grej då man vet att om man inte hade varit fet hade man fått till det med henne eller honom.

Ja, det är klart, för då får man svart på vitt var asen står.
Citera
2021-11-01, 13:53
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:

Självklart hade jag lyssnat. Vill veta var mina fiender finns.
Citera
2021-11-01, 13:59
Medlem
IcyHearts avatar
Nej jag tror inte det faktiskt…

Det är lite som det där om frågan med ifall man skulle vilja kunna läsa sin partners tankar… ingen bra idé heller.

Människor säger/tänker så mkt knasigt/elakt, i stundens hetta osv. Det behöver inte betyda att det är det som de verkligen menar eller känner för en, i grunden. Bara att jämföra med hur knäppa grejer folk kan slänga ur sig när de bråkar med någon. Det är mest en ventil för att få ur sig frustration oftast.

Att jag tar den ställning jag gör kan iofs ha att göra med att jag nog är vad man brukar kalla en ”empat”, dvs. att jag extremt lätt ”läser av” människors känslor osv. Så jag får en uppdaterad live version streamad till mig, hela tiden ändå….

(Och det är ganska tröttsamt).
Citera
2021-11-01, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Ja, det är klart, för då får man svart på vitt var asen står.

Jag antar det beror på kontext, är det liksom en ny arbetsplats kan det vara obehagligt att få höra om en. Är det gamla vänner kan det vara skönt att få höra vad de egentligen tycker om en. Handlar det om en tjej/kille man är intresserad av kan det vara skönt förvisso att höra.

Men i grund och botten skulle jag avstå.
Citera
2021-11-01, 14:12
Medlem
Jag pinas hellre av sanningen än lever i en lögn och det skulle säkert vara lärorikt och skapa en högre självmedvetenhet samt medvetenhet om vad andra fokuserar på, vad de uppfattar eller hur de resonerar.

Men för det mesta så skulle det vara ett slöseri med tid att få reda på i detalj vad någons uppfattning om en är.
Citera
2021-11-01, 14:15
Medlem
I övrigt är kunskap makt.
Citera
2021-11-01, 14:15
Medlem
Nej hade nog inte velat höra allt skvaller och skitsnack folk säger om mig. Lika bra inte veta. Lite samma som det där med kunna höra folks tankar, man skulle bli extremt bitter och disillusionerad med tiden. Brukar hålla avstånd och vara försiktig med sådana som hela tiden ska snacka skit om andra som inte är där just då. Tänker att det är ju ganska sannolikt den personen kan göra samma sak mot mig då jag inte är närvarande.
Senast redigerad av sidsix 2021-11-01 kl. 14:18.
Citera
2021-11-01, 14:16
Medlem
Citat:

Ja absolut vill jag veta. Nej, aldrig i livet. Ungefär så känner jag. Man vet ju med sig själv att man ibland kan säga saker som skulle såra om icke närvarande. Ett sätt att få ur sig frustration kanske.
Citera
2021-11-01, 14:17
Medlem
Enzymes avatar
Absolut! Jag är paranoid och kontrollfreak. Vill veta allt!!!
Citera
2021-11-01, 14:19
Medlem
Pungpuckels avatar
Nej det är lugnt, ju mindre jag hör människors åsikter desto bättre mår jag.
Citera
2021-11-01, 14:22
Medlem
Nej absolut inte. Ignorance is bliss. Dessutom vill jag helst inte låta andras åsikter diktera hur jag lever mitt liv. Låt mig vara i fred och behåll era åsikter för er själva tack.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in