2021-10-31, 19:27
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Seger idag men det säger inte så mycket när man möter ett Tottenham helt under isen. Viktigt dock att se till att plocka så många poäng ändå under tiden fram tills nästa tränare tar över United. För denna segern ändrar inget gällande Oles vara eller icke vara i klubben.

Ronaldo visar återigen att han är en av världens bästa avslutare och får han ett bra läge är det stor chans att det slutar med ett mål.
Ja United vann matchen men Spurs kan i längden bli den stora vinnaren från gårdagen. Alltmer intensivt från media om att Spurs diskuterar Nunos framtid i klubben efter matchen samtidigt som ole sitter säkrare. Var ju massiva burop från spurs fansen efter signalen. Nog några av de kraftigare jag hört från en Spurs match faktiskt. Sen är det som med Oles situation i United också långt ifrån bara tränarens fel. Levy har verkligen förstört alla fina möjlighter man hade med CL framgången och bygga vidare på. Totalt haveri på både tränar, och spelarrekryteringsfronten.

För Uniteds del tänkte jag först håna uppställnigen men går kanske inte när man vinner. 5 back med McFred på mitten liksom. Så trött elva. Varken AWB eller Luke Shaw tillräckligt vassa från backpositioner fr att bidra framåt speciellt mycket. Och varken Mctominay eller Fred med kreativitet på mitten. Såg inte 2-0 målet men 1-0 är ju bara ren världsklass från Ronaldo, och tredje kontring mot ett dysfunktionellt och desperat spurs sent.

Men visst det kanske kan funka mot City nästa vecka också. Köra defensivt och försöka kontra och hoppas på ett City ur slag som dom är ibland.
Citera
2021-10-31, 19:34
Medlem
-GGs avatar
Sjukt att man inte sålde Kane när han ville lämna. Fina pengar in för att satsa på truppens helhet.
Samma misstag Barca gjorde med Messi, när man behöll han ett år för länge och sedan gick han gratis.

Tottenham känns slutkört. Jag tror inte att tränaren är lika viktig som att truppen måste förnyas.
Citera
2021-10-31, 19:38
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Brighton hade även ett (snyggt!) 2-3 mål inne, som jag inte riktigt förstod varför det dömdes bort. Det såg regelrätt ut.
Har redan försökt glömma gårdagens match men har för mig att via repriser kunde man tydligt se att det var helt rätt att döma bort mål vid alla de tre tillfällen det skedde.
Citera
2021-10-31, 19:41
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Har redan försökt glömma gårdagens match men har för mig att via repriser kunde man tydligt se att det var helt rätt att döma bort mål vid alla de tre tillfällen det skedde.

Menar du att alla Brightons mål skulle blivit underkända?
Citera
2021-10-31, 19:50
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Grattis

Haha, tack. Men inte riktigt klart än då jag spelade på en kombo.

Går plus drygt 4500 kr om Sabres, Marseille och Real Sociedad vinner sina matcher. Känns lite långsökt fortfarande men hoppet lever. De matcherna jag har kvar
Senast redigerad av 4-4-2 2021-10-31 kl. 19:53.
Citera
2021-10-31, 19:56
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Chelsea rycker lite då. Sjukt hur effektiva deras ytterbackar är. Var och varannan match gör antingen Chillwell, James aller Alonso mål. Ibland båda, eller som idag att en av dom gör två. Även mittbackar är produktiva vid fasta. Många olika målskyttar och har ett enormt djup, och en enorm bredd i laget och truppen. Saknar idag i princip hela anfallslinjen med Lukaku, Werner, Mount och Pulisic borta. Plus Kovacic på mitten.

Bara 3 insläppta. Varav en straff mot Liverpool. Och en turstuds från Jesus. Det tredje kommer jag inte ihåg. Stabila som fan och släpper till väldigt lite. Liverpool har dock kanske visat upp en bättre spets hittills med sina prestationer och resultat trots poängtapp idag. City kommer såklart tillbaka och hänga med, men Chelsea och Liverpool ser vassare ut i säsongupptakten.

Sen kan man konstatera att vi har ett lag mindre med 0 i segerkolumnen idag. Burnley som körde över Brentford. Får se om Norwich kan joina dom. Newcastle har Brighton borta nästa vecka. Gissningsvis 11 raka utan seger då inför uppehållet. Vem ska rädda dom?

Snarare "Hur kunde man anställa Nuno?" Att man gjorde sig av med Mou var ju helt rätt. Men rekryteringsprocessen för hans ersättare var ju ett skämt. Först skulle man ha en tränare som spelar rolig fotboll för att man var trött på Mous tråkfotboll. Sen plockar man en ny director of fotball eller vad det var som ville ha en defensiv tränare istället och plockar in en ännu tristare tränare i Nuno vad vi kunnat se hittills. Händer ju ingenting framåt. Går inte bara och skylla på att Kane är omotiverad och vill lämna. Son kommer inte till heller. Nunos taktik lika tor orsak till Kane måltorka.

Tror Chelsea kommer ta det i år. Ser sjukt stabila ut. Liverpool har redan massa skador på mittfältet och City saknar en anfallare.
Å andra sidan så har jag alltid fel
Citera
2021-10-31, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Seger idag men det säger inte så mycket när man möter ett Tottenham helt under isen. Viktigt dock att se till att plocka så många poäng ändå under tiden fram tills nästa tränare tar över United. För denna segern ändrar inget gällande Oles vara eller icke vara i klubben.

Ronaldo visar återigen att han är en av världens bästa avslutare och får han ett bra läge är det stor chans att det slutar med ett mål.
Problemet är ju att vi ställer upp med en 5-3-2 och återigen är det tillfälliga individuella prestationer som gör att man vinner matchen. Bruno's inlägg till Ronaldo och dennes avslut är ju fantastiskt, likaså kontringen som ger 2-0 men hade man inte vetat annorlunda så skulle man kunna tro att Spurs mötte ett lag på undre halvan då vi hade 11 man med 25m mellanrum på egen tredjedel större delen av matchen.

Visst, det kablades ut som en 3-4-1-2 med offensiv inriktning men detta var ju pinsamt och när man sedan tar in Matic ytterligare på det så när Spurs måste gå offensivt så har vi 8 stycken försvarsinriktade spelare.

Probematiken som jag ser det är att Maguire fortfarande var helt förvirrad, Shaw gick flera gånger in i banan för att hjälpa täcka upp. Ett bättre lag (som ex Liverpool) som kan vända spelet på ett tillslag hade kunnat såra United extremt för Scott & Fred var ingenstans i närheten att kunna plocka upp Moura på högerkanten. Fred klarar knappt ens ta emot bollen och AWB gör varken från eller till (även om när han jagade ikapp och täckte var ruskigt bra).

Och ja, Ronaldo mådde ju extremt mycket bättre med någon bredvid sig som gav lite ytor. Problemet är dock återigen, som ren poacher är han fortfarande världsklass men utöver det bidrar han extremt lite. Att mot lag som ställer upp som vi gjorde igår så skall Ronaldo definitivt spela, i andra matcher så som en eventuell avbytare om man behöver kötta upp så mkt folk som det bara går in i boxen. Kan bara fundera på hur mycket bättre vi hade kunnat prestera med en 2-1 formation där Bruno fått sällskap av DvdB-Lingaard-Sancho bakom Cavani / Mason.

Det enda som är glädjande är ju att ett United som folk anser vara i total kris utan spelide och med usla spelare så ligger vi ändå före de flesta andra, jag ser dock inte fram emot kommande helg och City.
Citera
2021-10-31, 20:26
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Menar du att alla Brightons mål skulle blivit underkända?
Nej. Alla som dömdes bort var korrekt dömda. 2 för Liverpool, 1 för Brighton.
Citera
2021-10-31, 20:51
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ja United vann matchen men Spurs kan i längden bli den stora vinnaren från gårdagen. Alltmer intensivt från media om att Spurs diskuterar Nunos framtid i klubben efter matchen samtidigt som ole sitter säkrare. Var ju massiva burop från spurs fansen efter signalen. Nog några av de kraftigare jag hört från en Spurs match faktiskt. Sen är det som med Oles situation i United också långt ifrån bara tränarens fel. Levy har verkligen förstört alla fina möjlighter man hade med CL framgången och bygga vidare på. Totalt haveri på både tränar, och spelarrekryteringsfronten.

Atalanta borta och City hemma i nästa två, och sedan ett nytt uppehåll. Sitter Ole kvar under uppehållet så har man Watford borta, Villareal borta, Chelsea borta. Jobbigt läge för honom, speciellt om landslagsspelare skadar sig.

Citat:
För Uniteds del tänkte jag först håna uppställnigen men går kanske inte när man vinner. 5 back med McFred på mitten liksom. Så trött elva. Varken AWB eller Luke Shaw tillräckligt vassa från backpositioner fr att bidra framåt speciellt mycket. Och varken Mctominay eller Fred med kreativitet på mitten. Såg inte 2-0 målet men 1-0 är ju bara ren världsklass från Ronaldo, och tredje kontring mot ett dysfunktionellt och desperat spurs sent.

Jag fick mina två forwards från start i Ronaldo och Cavani och det såg klart bättre ut. Det där 5-3-2/3-5-2 systemet föl väl ut för England under EM. Man slog bl a Tyskland med det.

Citat:
Men visst det kanske kan funka mot City nästa vecka också. Köra defensivt och försöka kontra och hoppas på ett City ur slag som dom är ibland.

Det var Spurs nu. Sen kommer City vara väldigt taggade. Först Atalanta borta. Förlorar United båda bortamatcherna man kvar så lär inte ens seger mot Young Boys räcka i sista omgången.
Senast redigerad av TilhelmWell 2021-10-31 kl. 20:53.
Citera
2021-10-31, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Tror Chelsea kommer ta det i år. Ser sjukt stabila ut. Liverpool har redan massa skador på mittfältet och City saknar en anfallare.
Å andra sidan så har jag alltid fel

Tror du har helt rätt. (Likaså trodde jag inför säsongen att de även skulle försvara sin CL-titel och det tror jag fortfarande.)
Nästa vecka möter Chelsea ett av lagen på nedflyttningsplats (Burnley) samtidigt som övriga i topp 5 möter varandra (givet att inte Everton totalkrossar Wolves borta imorgon kväll och petar ner Utd till sjätte plats) och tvåan (Liverpool) samt trean (City) spelar på bortaplan.
Finns alltså tyvärr hög risk för att Chelsea rycker ytterligare en aning.
De har därtill ett rätt soft spelschema resten av året så jag tar för givet att de leder PL på nyårsafton. Fast de har i gengäld en väldigt tuff januarimånad (Liverpool hemma, City borta och Spurs hemma).
Citera
2021-10-31, 23:19
Medlem
4-4-2s avatar
Ja att Chelsea bara har 3 insläppta mål på 10 matcher säger mycket om deras defensiva kvalitéer. Tror de kan segla genom CL till minst semi också.
Citera
2021-11-01, 00:03
Medlem
Generalanderssons avatar
Hur länge tror ni det tar innan Aaron Ramsdale petar Pickford och blir Englands nya 1:a målvakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in