2021-10-31, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
tror du behöver ta en paus nu- så mycket du påstår som är flummigt/ förvanskat och ytligt tyckande.
Vill absolut inte uppfattas som oförskämd, men ibland vore det skoj om ett sorts "råd" här på Flashback kunde få göra en bedömning om ett slags P7 v 2.0 gällande skribenter man inte blir riktigt klok på.

OnT: Att Lydia underkastades en P7:a är ju en självklarhet mtp omständigheterna. Det är inte omöjligt att hon för några decennier sedan hade blivit bedömd som "icke fängelsefähig". Lynnig, farlig, fullständigt oberäknelig --det borde gjort henne klart olämplig att bli betrodd med licens för skjutvapen. Ett psykologutlåtande hade varit på sin plats innan Polisen lämnar tillstånd till personer vilkas mentala och sociala stabilitet man inte känner till innan de ansöker om licens.
2021-10-31, 17:21
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det står några gånger i fuppen, första gången är när hon överlämnar sig till polisen, på plats. Polisen frågar direkt varför hon ex är blå och röd på ett finger, och då berättar hon att hon blivit knuffad, örfilad etc i sovrummet, av E. Hon säger även att "det är inget" (syftar på att skadorna är minimala, inget att bry sig om, inget hon tänker gå vidare med....). Det i parantesen är min tolkning!
han kanske tog tag i henne för hon skulle lugna ner sig. Hon har ju kastat saker på ex mannen band annat en brandsläckare.

Andra gången hon berättar hade hon hamnat på golvet det sa hon inget om första gången. Men det är helt otänkbart scenario för dig. Du tror blint på allt hon säger.
2021-10-31, 17:47
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag håller helt med dig, och jag tycker inte ens att man försöker att bevisa hennes eventuella lögner. Det är klappat och klart från det att hon ankommer till polishuset att allt hon kommer att säga är lögn.
Jag har sällan sett en så dåligt arbetad fup.

Jaa, P7a gjordes, men det kändes som att det var ett rätt motvilligt beslut, och mer för rättsväsendet att gardera sin egna rygg, att inte sedan falla på "tekniskt fel", om du förstår hur jag menar.

Jag vet verkligen inte hur du tolkar fupen, men inte är det som jag tolkar den iallafall.
Hon ljuger ju hela jävla tiden om hur mordet gick till och hur skottet "råkade" gå av, och om hur mycket E provocerande henne bla bla bla ända till förhörsledarna lägger fram filmen och spelar upp den för henne.
Och då HÖR OCH HÄPNA! minns L helt plötsligt INGENTING...
I ett skede säger L också att hon tänkte skjuta ett skrämskott vid E:s fötter bara, varför plockar hon då fram hagelgeväret som hon påstod att hon bara använt en gång för att det var något fel på det och behövde "nog" riktas "eller nåt", hagelgeväret gillade hon inte på grund av det och brukade låna ett annat på klubben...
Själv tror jag inte på ett enda ord hon sagt eller fortfarande säger, hon klarade helt enkelt inte av att E ville bryta upp och att han inte orkade med henne längre.
Har man egna problem och lever med någon som har borderline b.la så orkar dom flesta inte speciellt länge, tro mig..
Jag tror också att E tänkte lite mer på sina barn när det kommer till ansvar mm. än vad L tänkte på sina egna 4 barn tyvärr.
2021-10-31, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Jag vet verkligen inte hur du tolkar fupen, men inte är det som jag tolkar den iallafall.
Hon ljuger ju hela jävla tiden om hur mordet gick till och hur skottet "råkade" gå av, och om hur mycket E provocerande henne bla bla bla ända till förhörsledarna lägger fram filmen och spelar upp den för henne.
Och då HÖR OCH HÄPNA! minns L helt plötsligt INGENTING...
I ett skede säger L också att hon tänkte skjuta ett skrämskott vid E:s fötter bara, varför plockar hon då fram hagelgeväret som hon påstod att hon bara använt en gång för att det var något fel på det och behövde "nog" riktas "eller nåt", hagelgeväret gillade hon inte på grund av det och brukade låna ett annat på klubben...
Själv tror jag inte på ett enda ord hon sagt eller fortfarande säger, hon klarade helt enkelt inte av att E ville bryta upp och att han inte orkade med henne längre.
Har man egna problem och lever med någon som har borderline b.la så orkar dom flesta inte speciellt länge, tro mig..
Jag tror också att E tänkte lite mer på sina barn när det kommer till ansvar mm. än vad L tänkte på sina egna 4 barn tyvärr.

Hade han tagit ansvar för sina barn hade han hållit sig nykter!
2021-10-31, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Du ser en tjej full av ånger i bilden? Jag ser en medelålders hagga full av hat i blicken.
Jag tror inte att hon vet vad ånger innebär för något ens, med allla sina diagnoser.
Nu väntar jag på att hon förflyttas till fängelset och att en mängd problem uppstår för att hon inte vill, kan samarbeta på något sätt vare sig med andra interner eller personal, räkna med bråk..
Du vet absolut ingenting. Nada.
2021-10-31, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Du vet absolut ingenting. Nada.
Vad vet du då?
2021-10-31, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
japp!!!!

Men du verkar ha dåligt utvecklad läsförståelse.
2021-10-31, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Vad vet du då?
En hel del om L, men inget om händelsen.
2021-10-31, 20:56
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hade han tagit ansvar för sina barn hade han hållit sig nykter!

Ja, men nu är det så att vi bara är människor och alla, precis alla kan drabbas av psykisk ohälsa någon gång i livet under en period eller fler.
Du har rätt i att flaskan inte är ett alternativ då, men han kämpade ju mot alkoholen och sökte hjälp för det.
2021-10-31, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
En hel del om L, men inget om händelsen.
Varför vart hon en mörderska?
2021-10-31, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Källa på det tack, vet du ens hur många masskjutningar det varit i usa, att påstå att samtliga skyttar gått på antideprevessiva utan källhänvisning är lite väl magstarkt till och med för att komma från dej.Nog för att du skriver både ditt å datt som kan ifrågasättas, men detta tar priset i svammel

Ja den informationen finns där ute för dig att läsa. Och då menar jag givetvis inte svenska sidor, mest så att du vet det.
2021-10-31, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Då är du av fel tro. Mediciner är utmärkt om dom används rätt. Man kan inte prata bort adhd eller borderline. Det är adhdens konsekvenser som orsakar ångesten i hennes fall. Den totala bristen av impulskontroll den hjälper medicin bra på om den används rätt. Hon rusar in i saker utan minsta eftertanke. Mediciner är ett hjälpmedel att hantera vardagen.
Medicin som tar ner ångest och mot sömn kan var direkt nödvändigt om man inte kan sova. Utan sömn hamnar du till slut i psykos och hjärnan tar skada. Hon hade provat med sömnterapi det funkade inte. Hon har en kurator att prata med.

Tror du på fullaste allvar att det var medicinerna orsakat skolskjutningarna? Herregud. Kopplingen är psykiskt dåligt mående. Hade vi inte haft så bra mediciner så hade vi haft fler mord.

Nej, du får nog se till att läsa den statistik exempelvis som finns i USA i detta ämne. Dom ser varje fall en klar koppling i detta ämne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in