2021-10-31, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Jo, flytet finns men är barsen i sig verkligen så pass bra? För ska vi börja dissekera rader så finns det ju rappare som slår båda med ganska stor marginal
Nja inte direkt. Araberna i Sverige som rappar och negrerna har ju ingen direkt talang. Man förstår de blev avundsjuka på Einar. 🤣
Citera
2021-10-31, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kameravinkel
Läste någonstans att det var Haval som hade beställt ett mord på honom. Inte säker om det stämmer, men jag har för mig att Einar hade ”hånat” havals brors död eller något sådant.
Varför skulle Einar håna det patraskets bror 🤣
Citera
2021-10-31, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Haval är namnet på en annan rappare som Einar ska ha golar ner
Precis som var svartsjuk och inte har någon riktig talang
Citera
2021-10-31, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chollen
99% Haval inblandad, ska vara hämd efter mordet på Haval's bror.
Vad jag vet hade Einar inget kriminellt intresse i den rövens bror
Citera
2021-10-31, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Jo, flytet finns men är barsen i sig verkligen så pass bra? För ska vi börja dissekera rader så finns det ju rappare som slår båda med ganska stor marginal

Är absolut inget super stort fan utav ny svensk gangster rap. Men ska vi börja dissekera Einars rader så rimmar extremt mycket med varann på ett mycket lekfullt sätt.

Skulle säga att rimmen i Einars texter håller så pass bra kvalitet så jag nästan misstänker spökskrivare.

Det är bra skryt rap som vi som lyssnade på organism 12 när vi var yngre hade älskat om det inte vore för att vi var för gammla.
Citera
2021-10-31, 05:33
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Har säkert nämnts, men brorsan Einar släpper hyllningslåt https://m.youtube.com/watch?v=9ifQdm6HJrE

Fy fan vilket jävla skit!
Lilleman behövde inget sjunga på "blattesvenska" eller ha en sådan där "robotröst".
För övrigt har jag aldrig hört Einars musik. Säkert lika illa de. Bra de avlivar varandra.
Citera
2021-10-31, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pianot
Är absolut inget super stort fan utav ny svensk gangster rap. Men ska vi börja dissekera Einars rader så rimmar extremt mycket med varann på ett mycket lekfullt sätt.

Skulle säga att rimmen i Einars texter håller så pass bra kvalitet så jag nästan misstänker spökskrivare.

Det är bra skryt rap som vi som lyssnade på organism 12 när vi var yngre hade älskat om det inte vore för att vi var för gammla.

Är du allvarlig? Har kollat igenom en del texter och anser snarare att man kan hitta något enstaka äkta rim och resten nödrim, ungefär på samma sätt som alla andra förortsrappare.

Kan ta några exempel från en låt. Övriga låtar är absolut inte bättre.

Trakten - Natten
Matten - Vacker
Babe - Nej
Cocktail - Fått mig
Förstöra liv - Mördarbil
Ämnet - Henne
Hemmet - Femmor
Nacken - Rappen
Pappret - Raptext

Det är klart att det KAN röra sig om en spökskrivare, men i så fall är även denne en analfabet från orten.
Citera
2021-10-31, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macklin
Svensk rapp så tycker jag bara Z.E är rätt bra nu, har såklart inte hört allt. Men ibland genomtänka smarta puns vilket jag rap har en förkärlek för eftersom det kräver ofta talang för. Einar måste man väl ändå säga var duktig fast man inte riktigt gilla musiken. Men tråkigt, man själv var en idiot i 19 års ålder, man kan förändras mycket..

Innan mycket MBMA, petter, pstQ, lite mer genomtänka rader. Säkert jätte ontopic.
Om vi ska prata texter och rim så finns det bara några få i Sverige som behärskar den konsten. Listar några, även om ett par av dessa gör musik som gränsar mer åt reggaehållet. Om inte det hade gjorts hade listan blivit extremt kort.

Roffe Ruff, Hofmästaren, Kapten Röd, General Knas, Shazaam, Pst/Q

Så många fler finns det inte. Har säkert missat någon, men de allra flesta andra är analfabeter.
Citera
2021-10-31, 07:58
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagrummet
De kallar honom för en av sveriges största artister? Nja, inte ens om du har en otroligt bred definition. De hävdar att han spelats miljoner ggr på Spotify
Jämfört med abbas senaste som spelade över 20 miljoner på två veckor. Lite skillnad i klass. Som att jämföra psg med rinkeby bk. Bara en inbiten stockholmare hade kallat honom för världsartist och sveriges största artist. 99% av Sveriges befolkning vet inte vem han är medan hela världen känner till abba. Inte samma liga. Hur många koncerter Har han haft med tre siffrig publik? Fyllda arenor? Inga

Einars låtar har ju 30-40 miljoner lyssningar?? det är en rejäl bedrift och redan som 16 åring slog han genom, det ganska få 16åringar i Sverige slagit genom så fort!! Vi pratar Avicii nivå här!
Citera
2021-10-31, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Ja, vad vet jag? Jag tror de flesta i Sverige åtminstone haft nån slags aning om Einars existens. Angående hans "efterblivna rader" kan vi vara helt överens, de lär knappast göra något större avtryck i historien. Einar är snart bortglömd.

Nej, de flesta har inte haft en aning om honom förrän efter mordet
Citera
2021-10-31, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Är du allvarlig? Har kollat igenom en del texter och anser snarare att man kan hitta något enstaka äkta rim och resten nödrim, ungefär på samma sätt som alla andra förortsrappare.

Kan ta några exempel från en låt. Övriga låtar är absolut inte bättre.

Trakten - Natten
Matten - Vacker
Babe - Nej
Cocktail - Fått mig
Förstöra liv - Mördarbil
Ämnet - Henne
Hemmet - Femmor
Nacken - Rappen
Pappret - Raptext

Det är klart att det KAN röra sig om en spökskrivare, men i så fall är även denne en analfabet från orten.

Hiphop är ju skrivet så, det är vokalerna som rimmar

Likkista/Vitryssland
Citera
2021-10-31, 08:46
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgrego
Nej, de flesta har inte haft en aning om honom förrän efter mordet

Det är bara hur du vill att det ska vara. Jag bor långt ifrån Stockholm och har inget som helst intresse av den där negermusiken Einar ägnade sig åt men jag kände ändå till honom innan mordet. Det skulle dock varit en bättre värld om ingen någonsin hört talas om honom eller hans infantila "vänner".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in