2021-10-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Nå folkens er det bare å gjette på hvem disse kan være, vi vet allerede han ene forsåvidt

Jøss, er det ikke TB
Citera
2021-10-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Motiv, gjennomføring og spor på åstedet mener jeg peker mot at TH drepte og skjulte henne i løpet av natten, og at livsbevis- og alibisamtalene på morgenen er forfalsket. Stemmeforvrenger, lydopptak eller lignende. Det er teknisk mulig å gjennomføre. Og den enkleste av de usannsynlige løsningene på hva som skjedde. Mener jeg.

En av THs aller nærmeste venner er tidligere fylkesordfører som døde etter kort tids sykdom i slutten av mars 2020. Ca én måned før TH ble pågrepet 28. april 2020. Jeg har ikke lyst til å mistenkeliggjøre en død mann. Idéen er kort sagt at disse to kan ha vært partners in crime fra gammelt av. Kanskje politisk korrupsjon. Vennskapskorrupsjon. I forbindelse med kjøp, salg og utvikling av eiendom. Eventuelt Wiborg og politisk prosess i forbindelse med lokalisering av hovedflyplass. Eventuelt andre ulovligheter som ikke må avsløres. Men som sagt er vedkommende død nå. Kanskje den mest sannsynlige medhjelperen, slik jeg ser det.

Det er mulig å finne andre usannsynlige teorier eller løsninger. Feks at TH anonymt på darknet kan ha utgitt seg for fiende av Tom Hagen og bestilt kidnapping av AE. Bestemt tid og sted når det måtte skje. Og har betalt et klekkelig beløp på forskudd. Med lovnad om mer. Men TH hadde andre planer. AE ble forgiftet av morgenkaffen. En dødelig dose.

Da kan man tenkte seg at disse usynlige og sporløse GM kom til S4 etter at AE ble alvorlig syk, kanskje bevisstløs. De tok henne med seg allikevel. Og hun døde senere av forgiftningen. GM følte seg lurt av oppdragsgiver, og forstår etter hvert at det må ha vært Tom Hagen selv som står bak. De vil ikke hjelpe han med å kreve inn penger. Så TH må trå til selv. I et forsøk på å opprettholde forestillingen om ekte kidnappere.

Det er sikkert mulig å koke opp flere usannsynlige teorier.

Det beste er å gjøre det politiet sier de gjør nå, å følge de sporene som finnes. Før eller senere vil de avdekke noe holdbart, noe med substans, en konkret person.

Kanskje en ide å legge Wiborg saken død nå.
Citera
2021-10-30, 22:02
Medlem
I og med at TB febrilsk har brukt "stråmenn" her til å frikjenne seg selv, samt at han har fjernet spor på nettet av seg selv, så kan det indikere at tråden var på rett spor.
Citera
2021-10-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
I og med at TB febrilsk har brukt "stråmenn" her til å frikjenne seg selv, samt at han har fjernet spor på nettet av seg selv, så kan det indikere at tråden var på rett spor.

Det slo meg og egentlig, men kan også være andre.
Citera
2021-10-30, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Det slo meg og egentlig, men kan også være andre.

Selvsagt, men det er ikke mange som har den samme kompetansen, samt voldskapasiteten som TB.
Der er han kanskje unik.
Citera
2021-10-30, 22:52
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Vi kan godt ha en diskusjon om hvor ille det er å kalle mora si for nullet, men jeg tror i denne situasjonen de fleste synes det er nokså usmakelig.

Det som gir dette en ekstra dimensjon er at TH skal ha fått barna til å bruke dette kallenavnet på sin egen mor.
Jag måste säga att jag inte riktigt begriper denna fascination i tråden med ett öknamn som det är mycket oklart om, och isåfall hur, det faktiskt användes. I vilken utsträckning öknamnet användes, vilken betydelse det isåfall avsågs ha och i vilka sammanhang det isåfall förekom, är ingenting som på minsta sätt kan bidra till att lösa gåtan om AEH:s försvinnande och sannolika död.
Citera
2021-10-30, 22:54
Medlem
Citat:
Selvsagt, men det er ikke mange som har den samme kompetansen, samt voldskapasiteten som TB.
Der er han kanskje unik.

Hehe, vil absolutt krydre saken ja.
Citera
2021-10-30, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag måste säga att jag inte riktigt begriper denna fascination i tråden med ett öknamn som det är mycket oklart om, och isåfall hur, det faktiskt användes. I vilken utsträckning öknamnet användes, vilken betydelse det isåfall avsågs ha och i vilka sammanhang det isåfall förekom, är ingenting som på minsta sätt kan bidra till att lösa gåtan om AEH:s försvinnande och sannolika död.

Hvis det var din egen mor som ble kalt for nullet så hadde du forstått det.
Citera
2021-10-30, 23:21
Medlem
Citat:
Der er han kanskje unik.

Med mye svært gode datakunnskaper.
Det har han har jobbet for å få det til. Hvis man er veldig interessert i data, kan man oppnå svært gode resultater.
Citera
2021-10-30, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Med mye svært gode datakunnskaper.
Det har han har jobbet for å få det til. Hvis man er veldig interessert i data, kan man oppnå svært gode resultater.

Jeg sier ikke at TB har noe med saken å gjøre, men han har både den tekniske kompetansen samt voldskapasiteten som må til.

Og han har blandet seg inn i tråden for å dreie den inn på et annet spor og slettet spor på nettet.

Alt kan selvsagt være helt tilfeldig men jeg tror ikke på tilfeldigheter.
Citera
2021-10-30, 23:34
Medlem
Citat:
Jeg sier ikke at TB har noe med saken å gjøre, men han har både den tekniske kompetansen samt voldskapasiteten som må til.

Og han har blandet seg inn i tråden for å dreie den inn på et annet spor og slettet spor på nettet.

Alt kan selvsagt være helt tilfeldig men jeg tror ikke på tilfeldigheter.

Den jeg tror er mest skyldig er TH fordi AEH ønsket skilsmisse, men han hadde sikkert hjelpere og det er en annen historie
Citera
2021-10-30, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Den jeg tror er mest skyldig er TH fordi AEH ønsket skilsmisse, men han hadde sikkert hjelpere og det er en annen historie

Selvsagt, men det er ved å avsløre hjelperne som kan avsløre TH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in