Citat:
Ursprungligen postat av
NikoBoris
Jeg registrerer at du mener TH har handlet alene, men jeg synes det virker nesten umulig? Det er uansett et spennende tema. Hvis han hadde en medhjelper så er jo denne etter alt og dømme en person som avgir mer lojalitet en den man får mot betaling. Typiske familie, nær venn e.l. Noe annet er utenkelig sett fra TH ståsted. Dersom alle slike relasjoner er sjekket ut av saken, så har TH handlet alene. Hvordan kommer du frem til at det ikke er medhjelper i saken?
Motiv, gjennomføring og spor på åstedet mener jeg peker mot at TH drepte og skjulte henne i løpet av natten, og at livsbevis- og alibisamtalene på morgenen er forfalsket. Stemmeforvrenger, lydopptak eller lignende. Det er teknisk mulig å gjennomføre. Og den enkleste av de usannsynlige løsningene på hva som skjedde. Mener jeg.
En av THs aller nærmeste venner er tidligere fylkesordfører som døde etter kort tids sykdom i slutten av mars 2020. Ca én måned før TH ble pågrepet 28. april 2020. Jeg har ikke lyst til å mistenkeliggjøre en død mann. Idéen er kort sagt at disse to kan ha vært partners in crime fra gammelt av. Kanskje politisk korrupsjon. Vennskapskorrupsjon. I forbindelse med kjøp, salg og utvikling av eiendom. Eventuelt Wiborg og politisk prosess i forbindelse med lokalisering av hovedflyplass. Eventuelt andre ulovligheter som ikke må avsløres. Men som sagt er vedkommende død nå. Kanskje den mest sannsynlige medhjelperen, slik jeg ser det.
Det er mulig å finne andre usannsynlige teorier eller løsninger. Feks at TH anonymt på darknet kan ha utgitt seg for fiende av Tom Hagen og bestilt kidnapping av AE. Bestemt tid og sted når det måtte skje. Og har betalt et klekkelig beløp på forskudd. Med lovnad om mer. Men TH hadde andre planer. AE ble forgiftet av morgenkaffen. En dødelig dose.
Da kan man tenkte seg at disse usynlige og sporløse GM kom til S4 etter at AE ble alvorlig syk, kanskje bevisstløs. De tok henne med seg allikevel. Og hun døde senere av forgiftningen. GM følte seg lurt av oppdragsgiver, og forstår etter hvert at det må ha vært Tom Hagen selv som står bak. De vil ikke hjelpe han med å kreve inn penger. Så TH må trå til selv. I et forsøk på å opprettholde forestillingen om ekte kidnappere.
Det er sikkert mulig å koke opp flere usannsynlige teorier.
Det beste er å gjøre det politiet sier de gjør nå, å følge de sporene som finnes. Før eller senere vil de avdekke noe holdbart, noe med substans, en konkret person.