2021-10-30, 19:02
Medlem
Någon som mejlat Nina Svanberg på expressen om varför dum dumle så fritt fick snacka på i intervjun utan att hans våldtäktsdom togs upp? Gjort det själv nyss och förhoppningsvis svarar hon, men det lär väl inte hända.
Citera
2021-10-30, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Haval greps i november 2020 och häktades kort därefter.
Takk,

Når gjorde Einar og Haval singelen Hell Ye ? Hvorfor gikk det plutselig fra venner til fiender ?
Citera
2021-10-30, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Takk,

Når gjorde Einar og Haval singelen Hell Ye ? Hvorfor gikk det plutselig fra venner til fiender ?

Den släpptes i april 2020.
Lång historia om varför Haval lurat i kidnappsfällan, men det har att göra med skivbolaget som Einar började släppa musik med & det område/gruppering/gäng som ligger bakom det. Einar hittade ett kryphål i kontraktet och började släppa musik under sitt egna bolag. Vårby/dalen ska ha känt att de blev lurade på pengar.

Ingen exakt sammanfattning och jag kan säkert ha fel i något, men det går att läsa om i kidnappningstråden
Citera
2021-10-30, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Mellan Dalen och mordplatsen är väl bara 10 min med cykel ungefär.
Om du har en trimmad moppe tar det säkert 15 minuter så nej, cykel tar minst 30 minuter, uppför hela vägen. Finns några wannabee gangsters i Björkhagen som är knutna till Dalen som nog gärna vill stiga i graderna. Runt 16-17 år gamla så det är väl snittåldern på de som vill brösta en fyra. Från Sjöstaden till Björkis tar det däremot 10 min. Om jag vore dem så skulle jag ta skogsvägen bredvid Hammarby backen sen är man safe.
Senast redigerad av SchvenneAbooo 2021-10-30 kl. 19:17.
Citera
2021-10-30, 19:20
Medlem
Är 16 åringen som sköts I huvudet i Torsdags samma kille som låtsades skjuta mot Dumle och Adel?
Citera
2021-10-30, 19:28
Medlem
Citat:
Haval greps i november 2020 och häktades kort därefter.
22. April 2021 la Dani M ut teaser på låten VOI som kan tolkes dit at de planla å ta Dara høsten 2020 (först ut är den här bangern som vi spelade in när jag var på camp i Spanien i höstas) https://www.instagram.com/p/CN-qqWXpLrv/ Det må jo ha vært ekstremt provoserende at den kom noen dager etter Daras død, og at der synger om VOI 6 måneder før noen skjøt og stakk på VOI, eller er det feil i tidslinjen her ?
Citera
2021-10-30, 19:31
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Någon som mejlat Nina Svanberg på expressen om varför dum dumle så fritt fick snacka på i intervjun utan att hans våldtäktsdom togs upp? Gjort det själv nyss och förhoppningsvis svarar hon, men det lär väl inte hända.
Någon gjorde det tidigare och bifogade svaret i denna tråd. Gå tillbaka några sidor så kanske du hittar inlägget.
Citera
2021-10-30, 19:35
Medlem
Citat:
Den släpptes i april 2020.
Lång historia om varför Haval lurat i kidnappsfällan, men det har att göra med skivbolaget som Einar började släppa musik med & det område/gruppering/gäng som ligger bakom det. Einar hittade ett kryphål i kontraktet och började släppa musik under sitt egna bolag. Vårby/dalen ska ha känt att de blev lurade på pengar.
V
Ingen exakt sammanfattning och jag kan säkert ha fel i något, men det går att läsa om i kidnappningstråden
Vårby hade inget kontrakt med Einar.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-10-30 kl. 19:41.
Citera
2021-10-30, 19:36
Medlem
Citat:
22. April 2021 la Dani M ut teaser på låten VOI som kan tolkes dit at de planla å ta Dara høsten 2020 (först ut är den här bangern som vi spelade in när jag var på camp i Spanien i höstas) https://www.instagram.com/p/CN-qqWXpLrv/ Det må jo ha vært ekstremt provoserende at den kom noen dager etter Daras død, og at der synger om VOI 6 måneder før noen skjøt og stakk på VOI, eller er det feil i tidslinjen her ?

Låten skrevs ju innan Daras mord, så rent logiskt så har den inget att göra med mordet. Alltså att det inte är en diss mot varken Haval eller hans bror. Såklart att det kan tolkas på det sättet, men mordet på Nisse har troligtvis inget att göra med detta.
Citera
2021-10-30, 19:37
Medlem
Är Yohanes kopplad till Havel eller Yasin?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Einár kidnappades 14/15 april 2020, Dara ble drept 17 april 2021, Haval dömdes den 14 juli 2021 till fängelse, satt han i varetekt i forkant ? Når gjorde Einar og Haval singelen Hell Ye ? Hvorfor gikk det plutselig fra venner til fiender ?
Observera åklagarens fråga samt NGs mors svar 40 minuter in;

]https://youtu.be/j7-GX7o8kCs

Citat från Februari ur flashbacktråden om kidnappningen;
"Einar la först ut en video åkandes i en bil i Skarpnäck och lyssna på Havals rad i låten ”Hell Ye”.

Någon timme senare läggs det ut en story på Havals instagram där någon viftar med en pistol och filmar samma plats som Einar visade i videon (Skarpnäcks T-Bana).

Einar verkar ha tagit bort sina stories men han la ut en sista när han filmade någon hålla i ett automatvapen"
(FB) Einár, Einar Grönberg kidnappad maj 2020, Yasin Mahmoud häktad 2021-01-02

Encrochattarna läckte i samma veva;

"Har encro chatterna släppts ännu?

Vad är Euro's inblandning in det hela? Hur är han kopplad till Vårby?"
(FB) Einár, Einar Grönberg kidnappad maj 2020, Yasin Mahmoud häktad 2021-01-02
Edit:
Fel länk till L*nas vittnesmål. Nu korrigerat.
Senast redigerad av LadySweden 2021-10-30 kl. 19:49.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Vårby hade inget kontrakt med Einar.

Nej det var ju ett skivbolag som jag glömt namnet på, men Vårby/dalen har ju koppling till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in