2021-10-30, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det tror jag verkligen inte. Vilka vita pengar skulle Dumlee lyckas få in med musiken när ingen gillar hans musik? (Det är bara kolla hur mycket streams han har, det talar för sig själv).

DP kommer snart tröttna på åsnan och klippa honom. Det sista DP vill är att Dumlee ska ställa upp i en intervju hos Expressen.

Jag syftade på planerna om att lyckats inom musiken. Deras ego är så stora att de räknar redan in miljonerna innan något ens är släppt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagex
Att jorden är rund och att julen kommer i december är 100% fakta. Det går att beläggas. Spekulationer i en flashbacktråd där det helt saknas bevisning är det inte.

Ja, du behöver ha varit där i form av ett spöke och sett alla förhandlingar, diskussioner och själva brottet för att tro på det. Vad fan vill du? Att folk ska komma ut o skrika att dom gjorde det och att det var så det gick till? Hur fan tror ni Einar kom in i ett av Sveriges allra farligaste gäng med ett tiotal kroppar på samvetet? För att dom tyckte han var cool? Det var det där mordet som var inkörsporten mellan den relationen. Snubben var ingen ängel som ni vill framstå och han fick smaka på en rejäl payback, det är så det funkar på gatan!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hashashin
Är det alltså då att Einar har satt skottpeng på D*ara, Einar tror att gruppering som utförde mordet nu även agerar som hans "skydd". Det Einar inte visste var att det har förts samtal på högre nivå mellan diverse ledargestalter efter mordet på D*ara och för att undvika ett krig levereras Einar på ett silverfat?

Min teori är snarare att Dalennätverket har haft ett finger med i spelet

Edit: av mordet på Einar alltså, inte Dara
Citera
2021-10-30, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmmmmmmm112
Enligt rykten la Einar 1 miljon på att få D*ra dödad. Förmodligen till Dp eller HH.

Jag har ärligt talat svårt att se Einar agera på det sättet. Mycket dumt har han gjort. Mycket snack i hans låtar. Men jag har svårt att se han skulle vart typen som beställer mord. Än mindre mord på någons broder bara hämnd
Citera
2021-10-30, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Jag har ärligt talat svårt att se Einar agera på det sättet. Mycket dumt har han gjort. Mycket snack i hans låtar. Men jag har svårt att se han skulle vart typen som beställer mord. Än mindre mord på någons broder bara hämnd
Einar beställde mordet på dachri. Einar blev klippt av havals underhuggare. CASE CLOSED. Ni kan låsa tråden nu. Har även kontaktat polisen om detta.
Citera
2021-10-30, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baibai

Det ska tydligen vara beställt av dalen/Vårby men utfört av Västerort, närmare bestämt en del i Husbys Hyenor. Blev tydligen en klyfta i HH efter kardos mord
Citera
2021-10-30, 18:32
Medlem
Ingen som har intervjun med Dumle från expressen som kanske vill dela med sig?
Premium finns ej xD
Citera
2021-10-30, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruthSeeker2
Inblandade åker dit. Övertygad.

Tusan så sorglig denna utvecklade och stundom invecklade situation är!

Galet att läsa tidningen och höra Dumle säga att ”man” bör låta alla ha ihjäl alla pga ingen annan utväg. Kan inte tro på det hela. Döden är absolut inte enda utväg.

Önskar så man kunde göra något, ruska om och presentera den möjliga verkligheten som utväg, den som faktiskt ligger där och väntar.

Edit: äh, jag hör ju att jag låter naiv och verklighetsfrånvänd. Men jag tror på det. Det finns möjliga godare vägar för den som verkligen verkligen vill och vågar försöka.

Ja det är helt sant! De här kidsen blir vad de identifierar sig med. Ofta räcker en flytt, lite nya intressen och drogfrihet för att få dem på rätt köl. Flytt är dock alltid nödvändigt om det skall funka. För folk 25+, som han i Expressen, som levt i den miljön länge krävs nog något annat - tro, egen hälsa eller liknande som kommer inifrån. Kids kan man däremot ibland lyckas med om man bara gör miljöbytet och det måste vara typ riktiga landet där heeeelt andra normer råder.

Det blir dock svårare och svårare för de unga att bryta eftersom musiken, drogerna och influenserna finns överallt. Det räcker att gå in i en klädbutik så spelas musiken.

Amerikaniseringen av rapindustrins artister, deras kopplingar till gäng och pengaflöden hit och dit har gått fort. I USA har polisen många gånger svårt att skilja skivbolagspengar från knarkpengar, vi är nog snart där i Sverige också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frakkaren
Ingen som har intervjun med Dumle från expressen som kanske vill dela med sig?
Premium finns ej xD

Följ SHZVSDP på instagram som har lagt ut den, fick reda på igår att man inte får dela premium här
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Att nisse är beställare bakom mordet på Dara är 100% fakta. Har man inte förstått det kommer man inte förstå nånting annat i hela denna soppa heller.
Hvorfor skulle Haval stå bak kidnapping av Nisse om han stod bak mordet på Dara ? Han ville vel bare skutt Nisse med en gang om det var slik, ikke holdt på med ydmykelse og pengeutpressing i forkant, men klipt han rett ned straks etter mordet.
Citera
2021-10-30, 18:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Baibai

Mellan Dalen och mordplatsen är väl bara 10 min med cykel ungefär.
Citera
2021-10-30, 18:36
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Bränd hyena

Precis...

Halva Järva verkar nu plötsligt vilja sjunga ut...

Hmm vad har liksom hänt de senaste dagarna...
Jo allt fler (snuten garanterat, behöver ju bara läsa flashback hehe) börjar lösa pusslet 1+1 = ? snaran börjar dras åt...

Oj vad gör vi nu? aah jo men vi kör lite Putin style och dra ingång en trollfabrik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in