Citat:
Ursprungligen postat av
TruthSeeker2
Inblandade åker dit. Övertygad.
Tusan så sorglig denna utvecklade och stundom invecklade situation är!
Galet att läsa tidningen och höra Dumle säga att ”man” bör låta alla ha ihjäl alla pga ingen annan utväg. Kan inte tro på det hela. Döden är absolut inte enda utväg.
Önskar så man kunde göra något, ruska om och presentera den möjliga verkligheten som utväg, den som faktiskt ligger där och väntar.
Edit: äh, jag hör ju att jag låter naiv och verklighetsfrånvänd. Men jag tror på det. Det finns möjliga godare vägar för den som verkligen verkligen vill och vågar försöka.
Ja det är helt sant! De här kidsen blir vad de identifierar sig med. Ofta räcker en flytt, lite nya intressen och drogfrihet för att få dem på rätt köl. Flytt är dock alltid nödvändigt om det skall funka. För folk 25+, som han i Expressen, som levt i den miljön länge krävs nog något annat - tro, egen hälsa eller liknande som kommer inifrån. Kids kan man däremot ibland lyckas med om man bara gör miljöbytet och det måste vara typ riktiga landet där heeeelt andra normer råder.
Det blir dock svårare och svårare för de unga att bryta eftersom musiken, drogerna och influenserna finns överallt. Det räcker att gå in i en klädbutik så spelas musiken.
Amerikaniseringen av rapindustrins artister, deras kopplingar till gäng och pengaflöden hit och dit har gått fort. I USA har polisen många gånger svårt att skilja skivbolagspengar från knarkpengar, vi är nog snart där i Sverige också.