2021-10-30, 17:37
Medlem
"Vanliga" barn frågar om bus eller godis. Kriminella barn i orten säger skjuten eller cash.
Alternativt skott eller droger.

Många undrar vem som har mördat Einar och vad polisen gör. De jobbar säkert hårt men det är med kriminalitet och dödsskjutningar som med corona, den tar de svaga i samhället de som är fattiga och har liten utbildning (livets hårda skola på gatan räknas inte in här). I bland är det oskyldiga som kommer emellan i en drive by men oftast dödar kriminella varandra. De tillhör samhällets nedersta skikt och är bara en bricka i ett större spel och de kriminella får betala priset i form av att de dödar varandra eller sitter på anstalt.

Jag hörde ett uttryck där barn under 18 ska komma upp sig i den kriminella rankingen; genom att brösta fyra år på LSU så blir man fullvärdig gängmedlem. De ska räkna med att de får brösta mer än fyra år om de börjar med gängkriminalitet, räkna med att brösta 5 av dina bästa år mellan 20 och 30 år på en anstalt.

Brösta eran fyra om ni vill leva i ständig stress, ångest och oro. Stress för att egna ska goa en, stress för fiendegäng, för att polisen ska få veta vad ni håller på med och stress för att ni prioriterar lögner och pengar framför familj och vänner.

Brösta eran fyra på en institution, själv lever jag hellre ute i friheten där ingen bestämmer över mig och jag kan göra vad jag vill på dagarna.

Trick or treat?
Citera
2021-10-30, 17:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Det blir lätt fel här på flashback. Ingen har påstått att unga somalier från vårby utfört mordet. Antar att du syftar på mitt inlägg. Där skriver jag att rapparen som länkades i videon är med i en klick från jakan/Hässelby som har god kontakt med unga somalier från vårby.

Däremot är skyttarna i detta mord från Västerort. Skyttarna känner Nisse bra.
Det fetade:
Den ene skribenten var du, den andre var inte du

Det understrukna:
Adel eller Dumle ska enligt MSM ha ringt NG efter det de blev beskjutna i söderort, och sagt att både densamme och NG vet vilka skyttarna är. Inte klockrent, men en indikation på att det kan röra sig om samma skyttar.

Du skrev tidigare att D*mle "goat" NG. Kan densamme ha "goat" Adel?
Citera
2021-10-30, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmmmmmmm112
Enligt rykten la Einar 1 miljon på att få D*ra dödad. Förmodligen till Dp eller HH.

Varför? Varför inte döda haval? Var motivet att Haval lurat Nils till kidnappningen ?
Citera
2021-10-30, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Varför? Varför inte döda haval? Var motivet att Haval lurat Nils till kidnappningen ?
Haval var väl inlåst?
Citera
2021-10-30, 17:47
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Haval sitter ju i fängelse efter kidnappningen av Einar.

Visst, han kommer ju ut tillslut, men det är inte heller säkert att det var Einar som beställde mordet på Dara.
Citera
2021-10-30, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkoholiste
Haval var väl inlåst?

Riktigt dåligt om det är så att hans bror inte var kriminell, men antar det. Kanske motivet på Nils var bara något rånmord, han hade någon fin klocka och kedja som dom kunde sälja för 250,000
Citera
2021-10-30, 17:51
Medlem
Citat:
Riktigt dåligt om det är så att hans bror inte var kriminell, men antar det. Kanske motivet på Nils var bara något rånmord, han hade någon fin klocka och kedja som dom kunde sälja för 250,000

Motivet på nisses mord har pratats om mängder av gånger i tråden. Det du säger låter nog minst troligt av allt.

Läs tråden så märker du det
Citera
2021-10-30, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det där stämmer inte. Sluta sprid falska rykten din luffare.

Måste det inte vara svårt att skapa sån kontrakt om man inte är ett gäng? Liksom dom i DP kan lika gärna bara ta hans pengar och skita att utföra mordet, fattar såklart att man inte får allt i början. Men för uppdrag brukar man i alla fall få hälften i början va?

Jag tyckte det var så självklart att Nils skulle få problem. Så mycket pengar , rör sig fortfarande i samma miljöer men tappat helt backningen av dalen där han växte upp. Att försöka betala massor med olika gäng för skydd funkar inte riktigt. Vi säger att han ger något gäng 500,000 för att skydda honom såklart dom där kommer bara försöka lura hitta mer sätt att få ut mer så snabbt det går. Kolla på Vårberg som ändå var tänkte långsiktigt och var rätt så smarta för orten gäng, ändå så klanta dom till sig . Det är så svårt att tänka långsiktigt för såna är killar med den är personligheten och knarket
Citera
2021-10-30, 17:55
Medlem
mastarns avatar
(Sniff Sniff)

Börjar lukta riktigt mycket damage contol nu.

Tomte efter tomte dyker helt plötsligt upp och säger Einár la det eller Einár la det....

Det jag har snappat upp är att Einár inte la något överhuvudtaget....

Men såklart att för vissa skulle det ju se mycket bättre ute nu om han hade gjort det...

Tror det börjar brännas rejält under fötterna nu...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
+1. Dessutom satt Dree Low häktad när allt skedde. Jag är inte helt säker på att detta skulle ha hänt om han var ute.

Så några dubbeldajm och en limpa cigg kostade Einar livet.. härligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Tror knappast att Zimma och Slice skulle acceptera en så låg summa med tanke på Einars budget.

Tror närmare kaninen.

Någon som vet hur mycket Nils Grönberg var god för?

Men alltså hans pengar är ju vita? Är det enkelt att bara ta ut så mycket cash? Har noll koll hur sånt funkar
Citera
2021-10-30, 17:56
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fedexx
"Vanliga" barn frågar om bus eller godis. Kriminella barn i orten säger skjuten eller cash.
Alternativt skott eller droger.

Många undrar vem som har mördat Einar och vad polisen gör. De jobbar säkert hårt men det är med kriminalitet och dödsskjutningar som med corona, den tar de svaga i samhället de som är fattiga och har liten utbildning (livets hårda skola på gatan räknas inte in här). I bland är det oskyldiga som kommer emellan i en drive by men oftast dödar kriminella varandra. De tillhör samhällets nedersta skikt och är bara en bricka i ett större spel och de kriminella får betala priset i form av att de dödar varandra eller sitter på anstalt.

Jag hörde ett uttryck där barn under 18 ska komma upp sig i den kriminella rankingen; genom att brösta fyra år på LSU så blir man fullvärdig gängmedlem. De ska räkna med att de får brösta mer än fyra år om de börjar med gängkriminalitet, räkna med att brösta 5 av dina bästa år mellan 20 och 30 år på en anstalt.

Brösta eran fyra om ni vill leva i ständig stress, ångest och oro. Stress för att egna ska goa en, stress för fiendegäng, för att polisen ska få veta vad ni håller på med och stress för att ni prioriterar lögner och pengar framför familj och vänner.

Brösta eran fyra på en institution, själv lever jag hellre ute i friheten där ingen bestämmer över mig och jag kan göra vad jag vill på dagarna.

Trick or treat?
Word! Så jävla sånt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in