2021-10-30, 16:00
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Då blev det 3p för oss vs Leicester En match som vi dominerade totalt, vi kunde fort ha gjort både 1, 2 och 3 mål till. Arsenal har utan tvekan gjort det bästa fönstret under sommaren.. alla våra nysigneringar har redan visat sig att vara klassvärvningar, där alla är världsklasspelare. Ramsdale är helt klart bland de topp 3-4 bästa målvakterna i hela EPL.

Nu så har vi alltså gått 8 matcher i rad utan ngn förlust

Oooh to be a Gooner

Alltså...nej. Ni gjorde en hyffsad match defensivt men jag kan inte direkt påstå att ni hade bud på så många fler mål. Utan Ramesdale (stavning?) hade det lika gärna kunnat blivit oavgjort. Men 3 poäng och det ser helt klart ut som Arsenal börjar bli ett lag.
Citera
2021-10-30, 16:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Alltså...nej. Ni gjorde en hyffsad match defensivt men jag kan inte direkt påstå att ni hade bud på så många fler mål. Utan Ramesdale (stavning?) hade det lika gärna kunnat blivit oavgjort. Men 3 poäng och det ser helt klart ut som Arsenal börjar bli ett lag.
Haha.... Ja, tro det själv du. Vi dominerade matchbilden och styrde tempot i matchen, dvs vi hade full koll på Leicester.

Om du såg matchen, så borde du kunna minnas att Auba hade 2 solklara målchanser som han inte tog vara på. Vi kom även till en 1-2 lägen som fort kunde blitt mål. Skulle påstå att vi närmare 3-0 än vad Leicester var 2-1, eftersom att Leicester hade bara 1 ”riktig” målchans matchen igenom.

Men ja, Ramsdale gjorde en supermatch i buret.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-10-30 kl. 16:17.
Citera
2021-10-30, 16:17
Medlem
Jag får såna Wenger vibbar när det kommer till Arteta, känns som att detta kan bli något riktigt stort!
Citera
2021-10-30, 16:29
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Jag får såna Wenger vibbar när det kommer till Arteta, känns som att detta kan bli något riktigt stort!

20 november när man möter liverpool får vi svaret
Citera
2021-10-30, 16:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Peter Schmeichel om Ramsdale’s räddning av Maddison’s skott: ”The best save i’ve seen for years”
Senast redigerad av Generalandersson 2021-10-30 kl. 16:34.
Citera
2021-10-30, 16:37
Medlem
Citat:
Då blev det 3p för oss vs Leicester En match som vi dominerade totalt, vi kunde fort ha gjort både 1, 2 och 3 mål till. Arsenal har utan tvekan gjort det bästa fönstret under sommaren.. alla våra nysigneringar har redan visat sig att vara klassvärvningar, där alla är världsklasspelare. Ramsdale är helt klart bland de topp 3-4 bästa målvakterna i hela EPL.

Nu så har vi alltså gått 8 matcher i rad utan ngn förlust

Oooh to be a Gooner

EDIT: Glömde tillägga att jag har långt ifrån ändrat mitt syn om Arteta som boss för The Gunners. Vill fortfarande ha Pep-wannabe ut.
Haha ni har spelat 10 matcher och redan är ni ligamästare enligt dig.

Vänta t boxing day när eran trupp är slutkörd eller ni nosar på cl plats.

Då darrar eran osäkra och dåliga trupp.
Citera
2021-10-30, 16:49
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
Vi är def inte på höjd med varken Chelsea, Liverpool eller Man City. Men bakom där igen, så är vi det bästa laget tillsammans med WHU.
Citera
2021-10-30, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
Blir årets match det
Citera
2021-10-30, 17:07
Medlem
Citat:
Vi är def inte på höjd med varken Chelsea, Liverpool eller Man City. Men bakom där igen, så är vi det bästa laget tillsammans med WHU.
Precis, kämparglöden finns där igen och Gunners har inte lirat såhär bra på typ 15 år. Tycker du får lägga Arteta hatet på hyllan och uppskatta hans insatser istället faktiskt
Citera
2021-10-30, 17:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Precis, kämparglöden finns där igen och Gunners har inte lirat såhär bra på typ 15 år. Tycker du får lägga Arteta hatet på hyllan och uppskatta hans insatser istället faktiskt
Om detta är det bästa som du har sett av Arsenal på 15 år... Jadu, då kan du verkligen inte ha följt EPL under många säsonger de senaste 15 åren. Det går onekligen bra för oss ATM, och givetvis så är jag nöjd med det. Men menar fortfarande att Arteta är fel man för jobbet som Arsenal boss. Och vi behöver få in en världsklassmanager a la Conte.

Felet med Arteta är att han klarar aldrig av att hitta ngn balans i laget, han ändrar taktik/formation/system i princip varenda jävla förknullade match som vi spelar. Blir inte alls förvånad om Arteta kommer med ngt idiotsystem i våran nästa match mot Watford, som gör att vi förlorar den matchen med typ 2-0.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-10-30 kl. 17:30.
Citera
2021-10-30, 17:46
Medlem
Ska bli gött med en enkel vinst mot tottenham och då är vi förbi loserklubben arsenal som bara vunnit mot bottenlag hittills.
Citera
2021-10-30, 17:54
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Snyggt jobbat utav CP. Synd bara var är ett jävla skämt som inte alls har förbättras denna säsong.

Cp's målvakt skulle haft rött tidigt in i matchen. Kan inte minnas senast jag såg en målvakt maska så mycket. Och domaren låter han göra det i 85 minuter innan han får gult. Patetiskt

// PoK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in