2021-10-29, 22:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Padel ja får kanske samma verkan som innebandyn fick en gång, Sverige bäst men alla ev. blivande duktiga tennisspelare kanske valde den sociala gemenskapen som innebandyn erbjöd
Allvarligt talat vem f-n bryr sig om en vunnen innebandymatch, möjligtvis bara de inblandade
En känd idrottsledare sa en gång på 90-talet innebandy är idrottens cancer med tanke på att den dränerade många "riktiga" idrottsgrenar på blivande förmågor

Gillar att lira padel, men visst, det är fan ingen "riktig" sport på samma sätt, så det vore bedrövligt om det lockade ungdomar iväg från tennisen. Som med innebandyn.

Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Efter sju sorger lyckades Tiafoe vinna i tiebreak, hade 5-1 i andra dessförinnan men blev uppenbarligen stressad av att Schwarre inte gav upp men i tiebreak 7-5 till slut

Såg ut som misstänkt nättouch på matchbollen. Han ramlade ju in i nätet, men kommentatorerna verkade mena att bollen nog hann studsa en andra gång. Hursomhelst, bra för Tiafoe, men han känns fortfarande ojämn.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
...men Rebecca Peterson klar för semi Gynnsam lottning, men det kan ju inte hon rå för. Möter 14-rankade Kontaveit i semi så då vet man ju vem du håller på

Riktigt fin är hon. Kan dessutom kvalificera sig för slutspelet om hon vinner tävlingen, tror jag. Har dock inte sett en enda WTA-slutspelsmatch i mitt liv.

Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Underbart.

Varför ogillar du Raducanu? Just fått ett fett kontrakt med Dior. Var lite divig i Wimbledon, men jag tycker hon verkar sympatisk.

Plus: det här med att vinna USO från kvalet hade också med Covid att göra: fanns liksom inga solida möjligheter att slå igenom förra året, så tänker att hon kunde glida under radarn där och göra förbättringar som inte visade sig på en icke-existerande tour.
Citera
2021-10-29, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Niclas Rådhborn. När man slutat att fascineras av hans väna stämma märker man att han också kan mycket om tennis (var själv duktig junior och sedermera rullstolstennisspelare av hög klass).
Förstår att han speisr/spelat av snacket
Citera
2021-10-29, 23:07
Medlem
Nu "sinner" det iväg tyvärr
Citera
2021-10-29, 23:10
Medlem
Ja, Sinner såg övermäktig ut när jag tog en titt i slutet av första.

Men idag är jag främst imponerad av den här snubben:
https://youtu.be/2jO1zk5f6sE

Vilket härligt spel!
Är så grymt snyggt med sån där slice med snedskruv som han lägger in i pressade lägen.
Botic van de Zandschulp vill jag se mer av. En naturbegåvning.
Citera
2021-10-29, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Ja, Sinner såg övermäktig ut när jag tog en titt i slutet av första.

Men idag är jag främst imponerad av den här snubben:
https://youtu.be/2jO1zk5f6sE

Vilket härligt spel!
Är så grymt snyggt med sån där slice med snedskruv som han lägger in i pressade lägen.
Ja verkligen imponerande
Citera
2021-10-29, 23:22
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Vilket härligt spel!

Starkt att slå Rublev. Men varför kan inte holländare ha artistnamn precis som brassarna
Citera
2021-10-29, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl

Varför ogillar du Raducanu? Just fått ett fett kontrakt med Dior. Var lite divig i Wimbledon, men jag tycker hon verkar sympatisk.

Plus: det här med att vinna USO från kvalet hade också med Covid att göra: fanns liksom inga solida möjligheter att slå igenom förra året, så tänker att hon kunde glida under radarn där och göra förbättringar som inte visade sig på en icke-existerande tour.

Främst för att det bevisar att alla som ylade "new star is born" hade rejält fel, vilket jag visste när hon vann. Det är likadant varje gång när någon skräll vinner en GS, då är det plötsligt en ny stjärna som ska erövra allt och alla, vilket visar sig aldrig stämma.
Citera
2021-10-29, 23:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Främst för att det bevisar att alla som ylade "new star is born" hade rejält fel, vilket jag visste när hon vann. Det är likadant varje gång när någon skräll vinner en GS, då är det plötsligt en ny stjärna som ska erövra allt och alla, vilket visar sig aldrig stämma.

Lite konstigt resonemang, även om du har en poäng.

"A new star is born" - vinner man USO är man mer eller mindre per definition en star, oavsett senare resultat.

Plus: "bevisar att ... hade rejält fel". Hon vann två matcher nu i Rumänien, och det är väl ändå lite tidigt att säga att hon bara kommer vara ett one hit wonder. Tror sannolikheten är hög att hon kommer igång och vinner igen. Normalt med lite bakfylla efter en Grand slamseger. Del Potro förlorade i två förstaomgångar på raken efter USO 2009.
Citera
2021-10-29, 23:49
Avslutad
Så Wien är 500 och St. Petersburg är 250. Vad gör då egentligen Rublev, Karatsev, Shapo och Cilic i Ryssland? Appearance money? Tycker annars de borde prioritera poäng.

(Men ok, du får mer poäng av att vinna en 250 än att åka i första i en 500.)
Citera
2021-10-30, 08:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Lite konstigt resonemang, även om du har en poäng.

"A new star is born" - vinner man USO är man mer eller mindre per definition en star, oavsett senare resultat.

Plus: "bevisar att ... hade rejält fel". Hon vann två matcher nu i Rumänien, och det är väl ändå lite tidigt att säga att hon bara kommer vara ett one hit wonder. Tror sannolikheten är hög att hon kommer igång och vinner igen. Normalt med lite bakfylla efter en Grand slamseger. Del Potro förlorade i två förstaomgångar på raken efter USO 2009.

Nej man är ingen stjärna, man är en one hit wonder. Hon åkte ju ut i första omgången i IW som var en månad efter vinsten, så att kalla det bakfylla är ju helt fel.

Del Potro kom inte från ingenstans, han hade dessutom kvartfinal i AO och semi i FO samma år som han vann US-open så han var att räkna med.
Citera
2021-10-30, 15:33
Medlem
Ett Stockholm-wc till Alcaraz skulle sitta fint.
Citera
2021-10-30, 17:34
Medlem
ingetbranicks avatar
Äntligen en liten framgång för min avatar-namne. Hugo Gaston tog en meriterande seger över Kevin Anderson i första kvalrundan i Paris. Nu ska han bara städa av Musetti/Pouille också så ramlar en hel del sköna rankingpoäng (och slantar) in på kontot för den 107-rankade fransosen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in