2021-10-29, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
När menar du att det varit genomtänkta mord? Uppfattar det som du menar att det varit något mer planerat.

Jag menar att det var inte genomtänkta mord när Makkan styrdes av hat!

Men Sebbe verkar göra bättre jobb ifrån sig han använder hjärnan o inte Bara hjärtat verkar det som
Citera
2021-10-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strogarn
Vet man att Dumle är inblandad?

trådsanning. brukar ofta visa sig vara fel
Citera
2021-10-29, 20:57
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strogarn
Vet man att Dumle är inblandad?
Jag är osäker. Dumlee är en råtta som hoppar mellan olika gäng oftare än vad jag byter kalsonger, så jag vågar inte svara på det.
Citera
2021-10-29, 20:57
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSu
Förstår inte varför dalen vill mörda Nisse?
Han är ju där ifrån

Håller med riktigt fittigt enl mig, de borde var stolta och hålla hans rygg...

Men tydligen är pengar 💵 viktigare än allt... finns förklarat mer utförlig i tråden men kort Nisse hoppade av sstv som var dalens konto/prodbolag och de kunde det inte ta det utan vände sig emot honom...

Vissa säger att det var Nisses fel, men jag skulle vilja se de självmant ge 20% av alla deras intäkter år ut år in utan att få något direkt tillbaka...

Men som jag fattade så stod allafall endel dalenbarn upp för Nisse creed till er!

Och Nisse skulle antagligen levt idag om de inte vände honom ryggen...

Kidnappningen hade antagligen inte skett och det var ju efter den som det gick riktigt utför då Nisse som var under rejäla dödshot försökte söka skydd hos dvs olika nätverk och hamnade mer och mer snett mycket sorgligt faktiskt...
Senast redigerad av mastarn 2021-10-29 kl. 21:10.
Citera
2021-10-29, 21:03
Medlem
Mrallknowings avatar
En fråga, hur är man på frifot om man misstänks för mordförsök? Knivkärningen med Einar som var nyss.
Citera
2021-10-29, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
En fråga, hur är man på frifot om man misstänks för mordförsök? Knivkärningen med Einar som var nyss.

Man är svensk och känd artist så är det inga problem 🤷🏼‍♂️
Citera
2021-10-29, 21:08
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superdry12
Din luffare uttala dig inte om saker du inte har någon koll på, vi har redan gott om folk som dig i tråden.

Åklagaren saknade tillräckligt med bevis för att kunna häkta dom.

Patetiskt att du skyller på hans etnicitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn

Men tydligen är pengar 💵 viktigare än allt... finns förklarat mer utförlig i tråden men kort Nisse hoppade av sstv som var dalens konto/prodbolag och de kunde det inte ta det utan vände sig emot honom...

Vissa säger att det var Nisse fel, men jag skulle vilja se de självmant ge 20% av alla deras intäkter år ut år in utan att få något direkt tillbaka...

Men som jag fattade så stog allafall endel dalenbarn upp för Nisse creed till er!

Kidnappningen hade antagligen inte skett och det var ju efter den som det gick riktigt utför då Nisse som var under rejäla dödshot försökt söka skydd hos olika nätverk och hamnade mer och mer snett mycket sorgligt faktiskt...

I slutet hade Nisse bara ett fåtal vänner kvar i Dalen, bara yngre som inte har något att säga till om. Var på plats i Dalen på minnesstunden och det var mest barnfamiljer och 4-5 vänner till honom.

Om Nisse hade fortsatt köra med Dalen så hade ingenting av det här hänt. Problemet var inte bara 20% av det han drog in, det uppstod flertalet interna konflikter i Dalen och de flesta uppstod just pga Nisse.
Citera
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superdry12
Räcker inte. Tror du att åklagare, domare och polisen gillar Einar ?
Nej det köper jag ej.
Något stämmer inte där. Obligatoriska häktningar på brott som ger min 2år och upp.
Citera
2021-10-29, 21:09
Medlem
Myggzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Kanske kollat igenom 30 sidor ish. Men man tappar snabbt koll på all gangsters.
Inte min typ av bekantskapskrets

Okej, förstår. Det finns en, två eller tre stycken som har gjort en sammanfattning. Kan någon länka till honom?
Citera
2021-10-29, 21:09
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Din luffare uttala dig inte om saker du inte har någon koll på, vi har redan gott om folk som dig i tråden.

Åklagaren saknade tillräckligt med bevis för att kunna häkta dom.

Patetiskt att du skyller på hans etnicitet.

Är det så, trodde skärningen fanns på film?
Ej följt fallet.
Citera
2021-10-29, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn

Vissa säger att det var Nisses fel, men jag skulle vilja se de självmant ge 20% av alla deras intäkter år ut år in utan att få något direkt tillbaka...

Men som jag fattade så stog allafall endel dalenbarn upp för Nisse creed till er!

Kidnappningen hade antagligen inte skett och det var ju efter den som det gick riktigt utför då Nisse som var under rejäla dödshot försökt söka skydd hos dvs olika nätverk och hamnade mer och mer snett mycket sorgligt faktiskt...

Dalen e väl ganska splittrat. hela den här kidnappnings grejjen stratades väl av att einar skapade osämmja mellan 2 ledar figurer i dalen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in