2021-10-29, 20:43
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Är urusel på vad som tillhör västerort. Jag vet Rinkeby men, vad tillhör Rissne?
Citera
2021-10-29, 20:44
Medlem
Är det någon som har koll på ställningen mellan Dödspatrullen och Shottaz?
Citera
2021-10-29, 20:46
Medlem
Bara Glads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Är urusel på vad som tillhör västerort. Jag vet Rinkeby men, vad tillhör Rissne?

Rissne är en del av Sundbyberg men med gångavstånd över till Rinkeby och Tensta, så det räknas som DP/Shottaz-land och "västerort".
Citera
2021-10-29, 20:47
Medlem
Frickys avatar
Jag rekommenderar starkt boken "Tills vi alla dör".

https://www.bokus.com/bok/9789189061842/tills-alla-dor/

Det är en journalist som både har intervjuat och dokumenterat medlemars uppväxt samt deras senaste år under gängkonflikter. Den har fått väldigt bra betyg, framförallt för att den visar verkligen den verkliga sanningen om hur allt praktiskt fungerar i dessa gäng.

Allt från DP, Shottaz, HH osv osv.

Journalisten berättar detaljerade saker kring Dumlee, Jaffar Byn, Yasin Byn, Ayee, Dree Low, Adel osv.

Det ger verkligen en insyn i deras liv som varken Aftonbladet eller Flashback kan ge.

Allt från intervjuer från vissa medlemars föräldrars syn på gängkonflikterna till hur alla gängkonflikter startade.

Han går igenom t.ex olika mord som dessa gängmedlemar lyckades bli fria från.

Denna bok finns även att lyssna på hos Bookbeat/Storytel osv. Jag personligen föredrar att lyssna på boken, då kan man göra andra saker medans man får lyssna på en spännande bok.

Jag vet att dom flesta streamingtjänsterna erbjuder 2-veckors gratisperiod, så då hinner ni lätt lyssna klart på denna bok innan ni behöver betala något.

Allting gott! Keep it up i tråden.
Citera
Medlem
De som bar med Nisse när han blev skjuten är inblandade. De är Golbögar ingen tror att de blev beskjutna och sprang .varför lämna Polarn död och springa till skogs .
Möjligen att bli av med vapnet och försvinna från platsen .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Varför skulle det vara som du säger och inte bara att de alla är snabbknullarämnen?

Min teori.

Vad menar du annars?
Citera
2021-10-29, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Genomtänkta mord när Makke som styrde så styrdes Dp med våld o bara döda alla som står i vägen!
Nu e det Sebbe som styr o det kan vara så att han kände lite empati för Einar för de verkar typ se ut som värsta svenskar o tyckte synd om honom att hans största fiende leker med Einar bara för han e svensk o har ingen bakom sig då har han kanske bestämt att de tar in honom för mina fiendes fiende e min vän Dp har gjort saker under radarn styrs av en smartare o mer genom tänk ledare än innan o Dumele e hans högra hand i Sverige medan han dricker mojito i spanien

När menar du att det varit genomtänkta mord? Uppfattar det som du menar att det varit något mer planerat.
Citera
Medlem
Myggzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Genomtänkta mord när Makke som styrde så styrdes Dp med våld o bara döda alla som står i vägen!
Nu e det Sebbe som styr o det kan vara så att han kände lite empati för Einar för de verkar typ se ut som värsta svenskar o tyckte synd om honom att hans största fiende leker med Einar bara för han e svensk o har ingen bakom sig då har han kanske bestämt att de tar in honom för mina fiendes fiende e min vän Dp har gjort saker under radarn styrs av en smartare o mer genom tänk ledare än innan o Dumele e hans högra hand i Sverige medan han dricker mojito i spanien

Vem är den där Sebbe som har nämnts några gånger i denna tråd?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Min teori.

Vad menar du annars?

Ville bara höra bakgrunden. Ingen annan tanke.
Citera
2021-10-29, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meatloaftheveggo
Är det någon som har koll på ställningen mellan Dödspatrullen och Shottaz?

Shottaz har tagit fyra iaf. Det sa Dumle men inte hur många dom tagit.
Citera
2021-10-29, 20:50
Medlem
Något har hänt! Det har blivit lugnare på vissa utsatta områden som typ dagisplatser och andra mysställen våra knarkande stjärnor till killar normalt vill hänga på. Men det tisslas och snackas och lyssnas på olika rappares texter…. Sist jag hörde i kväll var att någon var rökt och detta var i botkyrka. Vem kan det vara 😅
Citera
2021-10-29, 20:54
Medlem
strogarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Någon som minns från när Dödspatrullen förnedrade Jaffar Byn på öppen gata och pissade på hans ansikte?

Föhoppningsvis får vi se en repris fast med Dumlee denna gång.

Länk till videon där Dödspatrullen förnedrar Jaffar Byn för er som är intresserade:
https://streamable.com/q4pziy

Vet man att Dumle är inblandad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in