2021-10-29, 20:03
Medlem
Sho-zs avatar
Men e vi säkra på att det e den här Robin A eller spekulerar vi bara?
Citera
2021-10-29, 20:08
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Men e vi säkra på att det e den här Robin A eller spekulerar vi bara?
Namnet är endast en spekulation, namnet skickades i PM till en tråd deltagare
Citera
2021-10-29, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
För att det förmodligen handlar om sexuella övergrepp på möjligt sovande kvinna, men någon kvinnlig åklagare har fått rättsväsendet att pröva det som våldtäkt.

Nope, rör det sig om övergrepp jämförbart med samlag på en sovande person behövs inget "pröva". Det är juridiskt solklart våldtäkt och har så varit under ett antal år enligt svensk lagstiftning.
Citera
2021-10-29, 20:10
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Namnet är endast en spekulation, namnet skickades i PM till en tråd deltagare
Ok. Tack, då väntar vi med att mangla hans fb och insta
Citera
2021-10-29, 20:15
Medlem
Troians avatar
Ur AB:s artikel:

Citat:
Partiets vice ordförande säger att han inte känner till brottet.
– Jag är djupt chockad, det är svårt för mig att ta in. Detta är oerhört allvarligt. Det här känner jag inte till alls.
Hur ser du på förtroende för honom nu?
– Hans politiska karriär är över, oavsett hur det går. Ja, mycket ska man höra innan öronen trillar av.

Några spaningar:

1. För ett riksdagsparti är det en fråga för partisekreteraren eller partiordföranden, eller någon pressekreterare. Vice partiordförande har knappast rollen att uttala sig om detta.

2. Uttalandet som sådant är konstigt. Att säga att hans politiska karriär är över, utan att det ens gått till rättegång?

3. “mycket ska man höra innan öronen trillar av” är ett olämpligt uttryck när det handlar om en misstänkt gruppvåldtäkt.

Min slutsats är att MGM med all säkerhet inte är företrädare ett parti representerat i riksdagen, och antagligen inte något annat rikstäckande parti heller. Men något kommunalt eller möjligen regionalt.
Citera
2021-10-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 788578
Finns inget som får lättkränkta SD:ares små gubbkukar att stå så hårt än som när dom känner sig utsatta. Dom verkligen går igång på det, till den milda grad att dom fabulerar ihop scenarier som till sist blir post-sanningar.

Värt att notera är att överrepresentationen i brottslighet är sju procent bland alla politiskt valda SD:are. Dubbelt så högt som bland alla andra politiska partier och väsentligt över det svenska genomsnittet. SD:arnas domar är främst våldtäkt, sexköp, sexuellt ofredande, våld i nära relation, våld mot kvinnor och barn och misshandel.

Av vilken anledning intresserar du dig mer för antal än för straffvärde?
Citera
2021-10-29, 20:16
Medlem
Skulle sätta en slant på att det är Sjukvårdspartiet Gävleborgs främsta företrädare, om jag inte missminner mig så var han misstänkt för sexköp för något år sedan. Han verkar även vara vän med "Robin A" på facebook. Skulle även kunna tänka mig att vice ordförande i Sjukvårdspartiet Gävleborg uttryckt sig på något liknande sätt som det står i artikeln.
Senast redigerad av hannibalista 2021-10-29 kl. 20:22.
Citera
2021-10-29, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Jag tror mig hittat 3 herrar med dessa maskade namn på facebook. Dom har en gemensam nämnare vilket är Husvagnar & Husbilar..
Fortsatt rena spekulationer men kanske hjälper det oss på traven.

Såna där perversa gubbar är vana vid att byta fruar med varandra på husvagnscampingen hela sommaren. Kan de ha missuppfattat situationen?
Citera
2021-10-29, 20:18
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Gruppvåldtäkt kan bara vara babbar/sandnegrer som ställer till med..
Vad finns det förr babbar/sandnegrer i politikersfären i gävletrakten?

Sossar,Miljöpartisaner,Vänsterextrema?
Citera
2021-10-29, 20:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormaren
Garanterat en politiker från pedofilpartiet (C) eller längre åt vänster. Annars hade det det stått stort i rubriken på alla våra vänstervridna kvällstidningar.

Stämmer inte.
Citera
2021-10-29, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
Måste man vara tuff bakom skärmen om man skriver om fakta? Menar du att det inte babbar som till 99% ägnar sig åt gruppvåldtäkt? Skål kamrat
Ibland slår även 1% till. Verkar vara fallet denna gång.
Citera
2021-10-29, 20:24
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannibalista
Skulle sätta en slant på att det är Sjukvårdspartiet Gävleborgs främsta företrädare, om jag inte missminner mig så var han misstänkt för sexköp för något år sedan. Han verkar även vara vän med "Robin A" på facebook. Skulle även kunna tänka mig att vice ordförande i Sjukvårdspartiet Gävleborg uttryckt sig på något liknande sätt som det står i artikeln.
Och vad hittar man för omslagsbild på denne ordförandes Facebook? EN HUSVAGN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in