2021-10-29, 14:50
Medlem
Deckard-Cains avatar
I detta tempo har vi inga rappar kvar efter nyår
Citera
2021-10-29, 15:35
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Jag skulle inte sakna en enda av dem så de får hemskt gärna skjuta ihjäl varandra och the last man standing får skjuta sig själv i huvudet.
Citera
2021-10-29, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Rykten på stan säger att nån kommer bli jappt ajjt.

Kan inte du och dina likasinnade skriva på svenska, eller engelska? Om inte, kan ni i vart fall inte översätta till begriplig svenska? Google fixar inte det så jag förstår inte vad du skriver.
Citera
2021-10-29, 17:31
Medlem
Eftersom inget namn kommit fram på vare sig BO eller MGM så kan vi nog sluta oss till att detta inte är (direkt) relaterat till gängmiljön. Gängmiljön är full av sladdertackor som inte kan hålla truten och som dessutom har ett egenintresse i att det man gjort kommer andra till kännedom.

Jag gissar på att det här är några vanliga snorungar som kommit ihop sig över någon typisk tonårskonflikt och att en av dem fått spelet och skjutit den andre. Inte osannolikt med ett mindre farligt vapen typ luftpistol eller amatörmässigt moddad startpistol. För detta talar att BO inte bara överlevt ett skott i blasten utan också varit vaken och talbar samt att det inte verkar ha skjutits flera skott.
Citera
2021-10-29, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
OM det är P.J så släppte han en låt nyss, som går att tolka extremt illa efter Einars öde.

"Soon han kasta gun efter gun, det var osmart
Sen han hamna i krig för han gick med vem som helst
Mannen, han har ingen ort, jag svär han har inget hem
Jag har sagt det innan och jag säger det igen
Ey, min broder med en risk, han vill ha varenda en"

https://genius.com/amp/Pj-swe-yeye-lyrics

(Men han kan ju självklart syftat på vem som helst som hoppat runt bland orterna)

Vilket lyriskt mästerverk, helt i klass med dom stora mästarna.

Inte alls ord som inte bygger en full mening utan endast kastas ihop för att sista ordet i varje rad ska rimma, som ett klassiskt grötrim.
Citera
2021-10-29, 18:32
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn

Inte alls ord som inte bygger en full mening utan endast kastas ihop för att sista ordet i varje rad ska rimma, som ett klassiskt grötrim.

Det är så här svensk hiphop är idag, ingen textur, inga punchline bara en massa rappakalja över ett beat. Dom är totalt odugliga på det dom gör. Alla rappar om samma sak, har man hört 1 låt har man hört alla, även dom som släpper om 2-3 år komma låta exakt likadan.
Citera
2021-10-29, 18:38
Medlem
Har ni sett bilder från folk skjutna i ansiktet och som överlevt? De som haft tur har fått ansiktstransplantation. En död människas ansikte. Ingen rolig process. Undrar varför folk så sällan blir skjutna i ansiktet egentligen. Det är ett riktigt jävla straff. Men det kanske är svårt att reglera så att offret överlever.
Citera
2021-10-29, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn

Det speglar deras intellekt.
Citera
2021-10-29, 18:57
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furorem
Kan inte du och dina likasinnade skriva på svenska, eller engelska? Om inte, kan ni i vart fall inte översätta till begriplig svenska? Google fixar inte det så jag förstår inte vad du skriver.
Hänger du inte med i tugget mannen?

Synonymer till att 'jappa någon":

Knulla, döda men kan också användas såhär, jappar du upp en feting? Dvs Meckar du upp en fet jävla joint?
Citera
2021-10-29, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Har ni sett bilder från folk skjutna i ansiktet och som överlevt? De som haft tur har fått ansiktstransplantation. En död människas ansikte. Ingen rolig process. Undrar varför folk så sällan blir skjutna i ansiktet egentligen. Det är ett riktigt jävla straff. Men det kanske är svårt att reglera så att offret överlever.
Dom få fall du pratar om som har gjort en ansiktstransplantation har inte blivit skjutna av en pistol. Det är nästan uteslutande självmordsförsök med hagelsprakarn.
Antal ansiktstransplantationer som gjorts i världen var endast 40 stycken år 2018, du får det att låta som att det är en vanlig procedur vid ett skott i plytet.
Citera
2021-10-29, 20:41
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Det gör inget, de får gärna ta ut varandra.
Citera
2021-10-29, 22:05
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Hänger du inte med i tugget mannen?

Synonymer till att 'jappa någon":

Knulla, döda men kan också användas såhär, jappar du upp en feting? Dvs Meckar du upp en fet jävla joint?

Intressant.
Så Jappa är synonymt med att knulla men också dödaeller att förbereda narkotika missbruk.

Semantiken förflackas på ett häpnadsväckande sätt.

Det kan absolut inte vara personer med IQ över 50 som driver denna förflackning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in