2021-10-29, 15:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Finns säkert många förklaringar. Brist på konsekvens tänk är en av de.

Sen kan man skylla på samhället. Utanförskap osv. Men i slutändan är svaret trasiga familjeförhållande.

En unge som har ett bra hem och kärlek är hellre hemma med familjen en fredag kväll som 12-13 åring och kollar på idol eller familje film. Medan dessa grabbar hellre hängde på torget för att komma ifrån familjen. Väl där är det enkel matematik. Man tvingas vara kall och ego annars utnyttjas man.
Det kan till del även vara genetiskt. Föräldrar som är inkapabla att ge sina barn kärlek får lättare kärlekslösa barn. Både hönan och ägget bidrar.
Citera
2021-10-29, 15:23
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
einar måste ju ha varit den som högg bo på klubben, annars hade man ju poppat dumle eller adel den kvällen. dom 3 var på plats

99% säker på att det är bo från den kvällen som är gm.. Det tror polisen med och dom som är misstänka \gripna just nu är bo från den kvällen och hans grabbar

Du är ju efterbliven. 99% säker? Han som blev huggen var i samma gäng som Nisse.
Citera
2021-10-29, 15:24
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
Jag skulle faktiskt inte bli förvånad om det är något polisen inte gör. I en sån här kaotisk scen känns det inte självklart att kolla sånt när man inte vet vilka som var med eller vad som hänt.

Vad säger att det var en kaotisk scen? Tvärtom var det nog en välkommen skillnad mot de vanliga skjutningarna när du har halva Somalia och Irak som står och gapar och är hotfulla när de försöker återuppliva offret. Här verkar det ha gått lugnt till utan gapande vittnen så nej jag tror att chansen att snuten skulle missat att kolla stänk är försvinnande liten
Citera
2021-10-29, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Han vill alltså bli en ”100 gubbe” med hela svenska folket 🤮

Typiskt invandrare att låta sina ungar hänga ute dessa tider på dygnet och sedan skylla allt på samhället
Var du aldrig ute efter midnatt som tonåring? Vad hade du för tider? Försök se komplexiteten istället för att skylla på skitdetaljer som de flesta barn klarar av utan att bli mördare.

Man skulle kunna tro att vissa av er föds som bittra gubbar och hoppar över hela uppväxten.
Senast redigerad av erskungligahoghet 2021-10-29 kl. 15:31.
Citera
2021-10-29, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stesolid10mg
Ganska intressant kommentar på ett inlägg från _talangsverige på instagram när Nisse fyllde 19.

https://anonfiles.com/L7l7obR1u5/C27AA36D-F0BE-4DFA-A79C-89B2FFCD9629_jpeg

https://anonfiles.com/Ndl7obR5u7/9017B840-5B2C-4231-960B-660DD2ED79E3_jpeg
Waybackmachine kan vel finne tilbake på den kontoen
Citera
2021-10-29, 15:31
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Jag tror, han tog bort en där han och A ser ut som lönnfeta pajasar i för tighta kläder och la till en som han tyckte såg cool ut från fotograferingen med Expressen. Men det kan ju finnas andra skäl.

Varför har dom alltid för små byxor?
Citera
2021-10-29, 15:32
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dxz--
Intressant ändå att dumle väljer att gå ut i media. Varför just nu?

Han har precis släppt sin första låt och vill slå igenom som rappare. Samma anledning som gjorde att han hängde med Einar och säkert samma anledning som gjorde att han goade honom.
Citera
2021-10-29, 15:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Det är ju verkligen sorgligt om det är så, du är inte den första som skriver det. Inte för att jag vill ha fler skjutningar men vilka jävla ägg till "polare". Fy fan, synd jag är så gammal.
Själv har jag svårt att sympatisera med en person som förnedringsrånar oskyldiga pojkar.
Citera
2021-10-29, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Den där tati alikhan som Nisse sökte hjälp hos efter kidnappningen var ju också i Dubai liksom Nisse

Märkligt att Nisse följer honom men han följer ej tillbaks på insta.. någon som vet om han gjorde det innan ?

Vem har sagt att han betalade tati för skydd sluta hitta på saker Einar har inte payat tati ett skit hur ska tati skydda Einar när han e från gbg
Citera
2021-10-29, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Kan vi släppa detta påhittade beef mellan Yasin och Dre och gå vidare?
Yasin, Jaffar, Dre Low och Blizzy (alla somalier) är barndomsvänner. De gjorde deras första låtar ihop tillsammans med Z.E och Hasti B som producent i krabban i Husby. På den tiden fanns det inga gäng och alla i Blåa linje hänge med alla.

De är bra vänner sen dess. När Yasin släpptes förra gången så var Dre low bland de första han hängde runt med. Finns gott om klipp på det. Bland annat den gången han spelar "1.cuz" och har hans mask, så är både Dre low och 1.cuz där. 1. cuz är den som filmar.

Innan hans senaste collab med Aden och Asme så är Dree Low den enda yasin gjort ft med återkommande.

Första låten han släppte "Workin" säger han
Jag var nymuckad, min broder han tog in mig i butiken Han sa till mig, "Yasin, shine bright like a diamond". Det är Dre han syftar på som redan hade hunnit bli både rik och känd jämför med Yasin och Jaffar satt inne. Även efter han kom ut första gången i vintras var den enda feature på handen under mona lisa.... Dre low i låten XO.

Däremot är det av intresse att Yasin satt inne när hela hiphop sverige drog iväg. Han sjunger ju själv "Det klart att folk slog igenom, jag missa hela förra året". När han kommer ut försöker han hjälpa till att sätta dit Einar. Han kanske kom ut med agg mot svenne som drar in pengar medan han har riskerat både livet och vänners död för att skiten.

Yasin o dree har inget emot varandra men deras vänner har krig därför de ej gör musik med varandra längre de började göra låtar med varandra 2015 de är inte barndomsvänner sådära men de vart vänner länge hasti b var aldrig med i krabban han var med i bbe och gss men han har slutat med musiken nu
Senast redigerad av Hss777777 2021-10-29 kl. 15:37.
Citera
2021-10-29, 15:37
Medlem
Sammanfattning av Dumles intervju:
- Han ser inget slut på våldet och använder själv våld för att lösa sina problem.
- Han har gjort intervjun för att sprida sitt namn karriärmässigt inom rappen - hävdar att det han rappar om är saker han upplevt själv till skillnad från andra.
- Han på sikt vill inte vara kriminell på sikt ("Jag tror det är allas mål, att göra sin egen grej")
Citera
2021-10-29, 15:37
Medlem
Mobscenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Var du aldrig ute efter midnatt som tonåring? Vad hade du för tider? Försök se komplexiteten istället för att skylla på skitdetaljer som de flesta barn klarar av utan att bli mördare.

Man skulle kunna tro att vissa av er föds som bittra gubbar och hoppar över hela uppväxten.

Jag är villig att hålla med dig.
De snackar så mycket goja!

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det kan till del även vara genetiskt. Föräldrar som är inkapabla att ge sina barn kärlek får lättare kärlekslösa barn. Både hönan och ägget bidrar.

Du säger det som om det vore fakta.
Vad vet du om det får jag fråga?
Då hade du blivit skjuten om du förlorade föräldrarlotteriet. Idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in