2021-10-29, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markooz86
Bra fråga. Undrar varför Einar måste bort? För att han har mycket pengar och kan ta bort folk lätt via det kanske?

Det är ju inte hysteriskt lätt att plocka ut pengar ur ett företag och sen bara låta dom försvinna utan förklaring, tror varken de andra bolaget eller revisorn skulle tycka det är en lysande idé..
Citera
2021-10-29, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 720hk
som några redan nämnt, rapparen sickan aka allan är en värdelös individ som ingen ens orkar bry sig om. han tillhör vårby men är ingen person utav intresse.

i någon av hans låtar (intro, söder om 08) rappar han hur folk skolkar sin trakt, hög frånvaro(han menar 23). i samma musikvideo filmar han karim(23) mammas lägenhet i vårby. men 23 bor inte där längre utan softar med kurderna i västerås(yokhanna). ryktet går att 23 är portad men vem fan vill egentligen vistas i vårby

och han menar einar när han säger ''tar hellre mitt straff än att gola som sveriges rappare)

yokhanna? W*****?
Citera
2021-10-29, 15:14
Medlem
Är vi säkra på att det ens fanns två andra gärningsmän? Att det inte var D & A som i själva verket hade ihjäl han? Vittnen har väl sett två personer springa bort. Eller? Har försökt följa tråden så gott det går och har inte sett den teorin, men jag antar att jag inte är först med denna tanke
Citera
2021-10-29, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Tror att ni att folk från Einars sida vet vem som gjort vad och planeras hämnd?

Ingen kommer hämnas Einars död, han hade inget crew, däremot e nog endel lacka över att dom klippte honom för han var deras kassa ko, ingen brydde sig om honom dom brydde sig bara om hans para.
Citera
2021-10-29, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Snubben är ju helt väck.
" Folk måste bort "
" Jag kan inget annat"
Vad är detta för typ?
Det speglar bara någon som faktist inte vet något annat än det livet han lever.
Precis som du har jobb och andra hobbys så har han bara levt det kriminella livet, så precis som han säger så vet han säkert inget annat.

En persons uppfattning av världen formas utifrån det du ser och fokuserar på.
Senast redigerad av HaxxBlaster 2021-10-29 kl. 15:17.
Citera
2021-10-29, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
Är vi säkra på att det ens fanns två andra gärningsmän? Att det inte var D & A som i själva verket hade ihjäl han? Vittnen har väl sett två personer springa bort. Eller? Har försökt följa tråden så gott det går och har inte sett den teorin, men jag antar att jag inte är först med denna tanke

Har också tänkt den tanken.
Citera
2021-10-29, 15:16
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:

Du tror inte polisen har kollat om de har krutstänk på sig det första dom gjorde innan de lät som gå?
Citera
2021-10-29, 15:17
Medlem
reptilekings avatar
Citat:

Jag har tänkt den. Men hoppas liksom polisen hade listat ut det då. Med hjälp av vittnen om inte annat.
Citera
2021-10-29, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Hur kommer det sig att det blev såhär till slut, att nästan alla hamnade i gäng eller åtminstone började röra sig nära gängen?
Finns det liksom någon förklaring för det?

Ifrågasätter inte här nu utan är verkligen nyfiken. Tyckte också den fetade var sorglig.

Finns säkert många förklaringar. Brist på konsekvens tänk är en av de.

Sen kan man skylla på samhället. Utanförskap osv. Men i slutändan är svaret trasiga familjeförhållande.

En unge som har ett bra hem och kärlek är hellre hemma med familjen en fredag kväll som 12-13 åring och kollar på idol eller familje film. Medan dessa grabbar hellre hängde på torget för att komma ifrån familjen. Väl där är det enkel matematik. Man tvingas vara kall och ego annars utnyttjas man.
Citera
2021-10-29, 15:19
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Dumles intervju, tack till någon därute på nätet!

https://anonfiles.com/h9ybofRau3/IMG_0691_MP4
Citera
2021-10-29, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fir4t
Ingen kommer hämnas Einars död, han hade inget crew, däremot e nog endel lacka över att dom klippte honom för han var deras kassa ko, ingen brydde sig om honom dom brydde sig bara om hans para.
Det är ju verkligen sorgligt om det är så, du är inte den första som skriver det. Inte för att jag vill ha fler skjutningar men vilka jävla ägg till "polare". Fy fan, synd jag är så gammal.
Citera
2021-10-29, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiffTannen
Du tror inte polisen har kollat om de har krutstänk på sig det första dom gjorde innan de lät som gå?

Jag skulle faktiskt inte bli förvånad om det är något polisen inte gör. I en sån här kaotisk scen känns det inte självklart att kolla sånt när man inte vet vilka som var med eller vad som hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in