Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Nej, det är definitivt INTE pyramidsspelstanken.
Isf vet du inte var ett pyramidspel är, alternativt att din personliga definition av "pyramidspel" isf gäller ALLA typer av investeringar, aktier, fonder, fastigheter, guld eller konst.
Nej, i ett pyramidspel har produkten inget värde i sig, inget fundamenta som gör att det ska bli mer värt. Det som gör att produkten blir mer värd är att fler kommer in i pyramiden. Det är den bilden jag har av krypto. Några köpte från början och nu är deras krypto mer värda för att fler vill ha samma krypto. Om alla slutar att vilja köpa krypto så rasar värdet direkt, det finns inga centralbanker som stödköper krypto eller grejar med räntor för att göra krypto mer attraktiv.
Men inte ens alla här inne som är frälsta på krypto verkar vara helt överens om vilken som är bäst. I slutänden kommer det inte att kunna finnas flera hundra och alla ökar i värde hela tiden. Jag har svårt att tänka mig något mer volatilt och riskfyllt som investering. Däremot har du definitivt en poäng i att som valuta är krypto svårslaget
Jag har sett listan som visar varför krypto är överlägsen som valuta och det är starka argument för krypto som valuta. Du behöver inte hänvisa till den fler gånger, det stärker inte incitamenten för att det är en bra investering, bara att den är konkurrenskraftig som valuta