Nu har jag läst 2500+ inlägg och WOW!
FE:are verkar hänga upp sig på en sak och sen älta den i absurdum medans de inte själv kan förklara de fenomen vi lever med dagligen utifrån sin världsmodell.
Om nu jorden är platt så bevisa det med vetenskapliga evidens och inte en massa påståenden och omsvep hela tiden. Väntar fortfarande på svar om varför mina UHF signaler inte kan nå runt hela jorden utan far ut i rymden istället.
Ett tips är att UHF-vågor inte böjer sig och rör sig med ljusets hastighet liksom andra radiosignaler gör så varför når de inte från t.ex. sydpolen till nordpolen? Enligt FE-teorin så är det ena centrum och det andra utkanten så då borde mina signaler komma fram oavsett. Vad är förklaringen på att någon stackars alien får mina signaler istället och mottagaren inte ens hör bruset från mig?
Läste att någon FE:are förklara gravitationen med att "disken" rör sig uppåt och därmed tvingar saker neråt. Men då borde ju denna kraft vara jämnt fördelad över hela "disken" vilket vi med enkla experiment kan visa att den inte är. Så hur förklaras detta?
Snurrar "disken" runt sig själv? Om inte, varför måste t.ex. artilleri ta hänsyn till corioliseffekten för att veta vart ammunitionen ska träffa? Om "disken" nu trots allt roterar och gravitationen inte verkar mot centrum, varför slungas vi inte av "disken"?
Så dessa frågor vill jag ha en förklaring på, inget mummlande om att motparten inte kan bevisa sin tes för den som påstår att någon har fel ska kunna visa vetenskaplig evidens på att så är det. Annars är det bara för er att kavla upp ärmarna och satsa lite pengar på hållbara vetenskapliga evidens på det ni antyder och påstår. Kommer ni med hållbara vetenskapliga evidens så kommer vetenskapen rätta sig efter detta, problemet till idag är att inga sådana experiment har gått att replikera utanför den slutna grupp ni tillhör.
- Varför rör sig inte UHF-vågor över hela jordklotet om vi bor på en platt planet?
- Snurrar "disken"?
- Hur påvkerar corioliseffekten eran "disk" om den nu ens gör det?
- Finns inte corioliseffekten, varför kompenserar varenda militärgren detta när de skjuter artilleri eller långdistansrobotar?
- Varför minskar lufttrycket med höjden om vi på "disken" rör oss uppåt med en kupol över?
- Skulle ni vilja åka med en pilot som navigerar efter en platt "disk" istället för att använda en metod som fungerar?
- Om vi tittar på vår granngalax Andromeda, varför finns det inga platta planeter där?
- Om vi tittar på mars, varför ser vi inte alltid den stora röda "fläcken" där? Hur roterar/snurrar den "disken" för att "fläcken" ska vara dold ungefär halva dygnet som mars har? Vad är det jag ser när jag inte ser "fläcken", är det bredsidan av plalneten?
Ser fram mot vettiga svar och inte massa lull lull som inte går att köra experiment på. Allt som vetenskapen idag har accepterat går att göra upprepade experiment på med samma utfall. Vilka har ni som går att upprepa om och om igen med samma utfall?