2021-10-29, 12:17
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Uppenbart att mördarna visste om att Einar skulle komma ut obeväpnad och oskyddad runt den där tiden den kvällen.

Jag menar vad är alternativet, en ren lyckträff? Faller på sin egen orimlighet. Det hade behövts timmar och dagar av bevakning och väntan för att få en sån där bra chans när han kommer ut förrådet och har långt till porten och är utan vapen/skyddsväst. De skulle ha uppmärksammats av de andra boende i området om de var där och rekade ofta.

100%
Citera
2021-10-29, 12:17
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddelicous
Vem som helst skulle pissa på sig i sån sits det är så hjärnan reagerar och skickar ut signaler rent kemiskt. En kula har inget namn, oavsett om du skulle vara lika stor som arnold schwarzenegger eller james bond eller rik som elon musk är du hopplös obeväpnad och utan väst när torpeder kommer från ingenstans med nån meters avstånd med skarpladdat magg och börjar spreja på dig.

Nej, precis. Men de flesta springer inte runt dagarna i ända och pratar om hur mycket de hatar ”grisen” och ”aina”. Det är ju där i hyckleriet ligger. Jag hade skitit ner mig och hade kunnat skrika på snuten utan att hyckla, för polisen är mina vänner och försvarar mitt samhälle mot patrask.
Citera
2021-10-29, 12:25
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
- Dödspatrullen tar på sig att mörda för pengar, hur tänker du kring det?

- *ler stort* Jag vet inte vad de pratar om

Värdelösa svar av lågbegåvade Dumle. Han verkar oberörd över att hans ”bröder” mördas, och hans lösning är att fortsätta döda ”tills folk dör ju”. Ställde han upp bara för att göra reklam för sin nystartade ”rappkarriär” eller? Och varför nämnde de inte våldtäkten när de radade upp hans brottsregister i början?

Bonnier har stängt ner filmen, nån som har den på annan plattform?
Citera
Medlem
KonstapelSkunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huggormenstid
Nej, precis. Men de flesta springer inte runt dagarna i ända och pratar om hur mycket de hatar ”grisen” och ”aina”. Det är ju där i hyckleriet ligger. Jag hade skitit ner mig och hade kunnat skrika på snuten utan att hyckla, för polisen är mina vänner och försvarar mitt samhälle mot patrask.

Att du ser polisen som dina vänner köper jag.
Men när du säger att polisen försvarar ditt samhälle blir jag lite intresserad av vilken del av samhället du lever i ?
Citera
Medlem
Mrallknowings avatar
Du som skrev att Nils var vuxen, det beror ju på vilken vinkel man kollar ifrån. Vuxen nog för körkort, ja.
Vuxen nog för fängelse, ja.
Vuxen nog för att dömas till livstid, nej. Han hade fått 60% ungdomsrabatt.
I mina ögon var han ett vilset barn bara som sökte bekräftelse och visste nog inte riktigt vart han passade in.
Men detta gangstertjaffset var bara skådespeleri.
Citera
2021-10-29, 12:27
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ynktommy
Dumle (Dödspatrullen) Full TV/Video Intervju Här: https://www.youtube.com/watch?v=cDo4E8LemQw

Jag såg på den, tack för länken. Vad som framkommer, tycker jag, är att Dumle bryr sig inte ett jävla skit. Han är som en öppen bok. Titta på hans kroppsspråk, lyssna på hur hans tankar går, han tycker att det är roligt dessutom.
Så ett par dagar innan mordet på Einar. Det här är ett försök till big promotion av honom själv som gangsterrappare, det är så otroligt genomskinligt. Din karriär är död innan den började Dumle. Vidriga lilla våldtäktsman och goare, fyfan.
Citera
2021-10-29, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baibai
Visste faktiskt inte att artiklar var copyrightskyddade men då fattar jag

Om du jobbar med att skriva en artikel som ska publiceras i en tidning. Då får du betalt av den tidningen som publicerar din text. Då vill tidningen att du ska läsa texten på deras sida. Inte att den reproduceras på alla möjliga olika ställen i sin helhet..
Citera
2021-10-29, 12:28
Medlem
Vad är det för jävla intervju ni pratar om? Kastas länkar till höger och vänster men ingen av de funkar ,tas de ner efter 10 minuter eller är ni bara efterblivna?
Citera
2021-10-29, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ynktommy
Dumle (Dödspatrullen) Full TV/Video Intervju Här: https://www.youtube.com/watch?v=cDo4E8LemQw

går inte att se något
Citera
2021-10-29, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Hans mamma kanske vara där (finns uppgifter om det i tråden) och /eller de fick inte röka inne hyrde ju inte andra hand...
Att hans mamma var där kan ju faktiskt stämma, med tanke på att identiteten så snabbt blev bekräftad.
Citera
2021-10-29, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Uppenbart att mördarna visste om att Einar skulle komma ut obeväpnad och oskyddad runt den där tiden den kvällen.

Jag menar vad är alternativet, en ren lyckträff? Faller på sin egen orimlighet. Det hade behövts timmar och dagar av bevakning och väntan för att få en sån där bra chans när han kommer ut förrådet och har långt till porten och är utan vapen/skyddsväst. De skulle ha uppmärksammats av de andra boende i området om de var där och rekade ofta.
De visste eksakt hvor han var og til hvilket tidspunkt og det var et av de bedre stedene de kunne slå til. Kan ikke fatte at Dumle er smart nok til å ikke legge igjen sporr som beviser det var han som tipset GM.
Citera
2021-10-29, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Hovrättsdomen finns i den tråden, sidan jag länkade:

(FB) Sex män häktade för gruppvåldtäkt i Sundbyberg - 2014

Nej det är denna: (FB) Kvinna gruppvåldtagen i Hässelby (2019-08-08)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in